Γυμναστική στο κρύο: Τι πρέπει να ξέρετε

Γυμναστική στο κρύο: Τι πρέπει να ξέρετε

Ποιος είπε ότι τις (πολύ) κρύες ημέρες του χειμώνα δεν μπορούμε να ασκηθούμε σε εξωτερικούς χώρους; Η λύση στις χαμηλές θερμοκρασίες δεν είναι πάντα οι κλειστοί χώροι όπως τα γυμναστήρια.

Ο κρύος καιρός και οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν πρέπει να εμποδίζουν την άσκησή σας. Η προσπάθειά σας να διατηρήσετε την φυσική κατάσταση και την υγεία σας σε υψηλά επίπεδα δεν πρέπει να σταματά ποτέ. Καλό είναι βέβαια να αποφεύγουμε τις πολύ ψυχρές ημέρες για να αθληθούμε... Υπάρχουν όμως μερικές συμβουλές για να προστατεύσετε τον εαυτό σας: 

-Ντυθείτε σωστά, το σωστό layering είναι η λύση.

Εσωτερικά είναι καλύτερο να φοράτε ένα μπλουζάκι, ειδικής σύνθεσης που απορροφά τον ιδρώτα και στεγνώνει πιο γρήγορα. Από επάνω μια μπλούζα από μαλλί ή βαμβάκι για να απορροφά την υγρασία και από επάνω ένα αντιανεμικό. Εάν είναι και αδιάβροχο, ακόμα καλύτερα. Επιλέξτε το γιατί κρατάει έξω τον κρύο αέρα και διατηρεί το σώμα σας ζεστό.

-Προστατέψτε το κεφάλι σας

Το κεφάλι είναι το σημείο του σώματος που μπορείτε να χάσετε ένα τεράστιο ποσοστό θερμότητας, γι΄ αυτό πρέπει να φοράτε πάντα καπέλο ή σκούφο. Τις πολύ κρύες ημέρες είναι καλό να προστατεύετε και τον λαιμό σας από τον κρύο αέρα που εισπνέετε. Μπορείτε να φορέσετε ένα κασκόλ ως το ύψος της μύτης σας, ώστε να φιλτράρετε τον αέρα ή ένα full face.

-Προστατέψτε τα πόδια σας

Κρατήστε τα πόδια σας ζεστά  φορώντας ζεστές κάλτσες, Τα παπούτσια να είναι αθλητικά (μαλακά και εύκαμπτα) με καλά δεμένα τα κορδόνια, κατά προτίμηση δερμάτινα.

-Προστατέψτε τα χέρια σας

Προστατέψτε τα χέρια σας φορώντας γάντια. Μερικοί δρομείς και σκιέρ φορούν δύο ζευγάρια γάντια. Εσωτερικά διαλέγουν λεπτά ισοθερμικά και σαν δεύτερα μάλλινα ή δερμάτινα ή τα ειδικά για σκι που είναι λίγο χοντροκομμένα όμως.

-Πιείτε νερό

Ακόμα και τον χειμώνα χρειάζεστε αρκετές ποσότητες νερού. Πιείτε νερό πριν διψάσετε. Τη στιγμή που θα αισθανθείτε διψασμένοι, θα έχετε ήδη αφυδατωθεί. Πιείτε νερό πριν βγείτε έξω και πάρτε και ένα μπουκαλάκι μαζί σας.

-Ενυδατώστε το πρόσωπό σας

Οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αφαιρούν τη φυσική υγρασία του δέρματος. Χρησιμοποιήστε θρεπτικές ενυδατικές κρέμες με «παχιά» υφή για την προστασία από την ξηροδερμία. Εάν μάλιστα αθλείστε στο χιόνι είναι απαραίτητο το αντιηλιακό.

-Γενικά να μην το παρακάνετε

Το ψύχος είναι μια πιεστική κατάσταση για το σώμα όπως και η άσκηση. Ο συνδυασμός των δύο μαζί με την υπερβολή, στρεσάρουν επικίνδυνα τον οργανισμό μας. Ξεκινήστε αργά και προσεκτικά ώστε το σώμα σας να ζεσταθεί καλά πριν την άσκηση και να αποφύγετε έτσι τους τραυματισμούς.