Ποιες είναι οι 8 τροφές που καταπολεμούν την γρίπη

Ποιες τροφές μπορεί να σε βοηθήσουν τώρα που η γρίπη βρίσκεται σε έξαρση
Ποιες τροφές μπορεί να σε βοηθήσουν τώρα που η γρίπη βρίσκεται σε έξαρση

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει μεγάλη έξαρση του ιού της γρίπης με πολύ δυσάρεστες συνέπειες. Αν έχεις κάνει το εμβόλιο της γρίπης και τηρείς και τους κανόνες θεωρείσαι προστατευμένη. Παρόλα αυτά υπάρχουν τροφές που μπορείς να προτιμήσεις αυτήν την εποχή για να θωρακίσεις τον οργανισμό σου και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα.

Ο ιός της γρίπης είναι πολύ επικίνδυνος καθώς πολλοί άνθρωποι νοσηλεύονται στο νοσοκομείο, ενώ αρκετοί είναι αυτοί που πεθαίνουν λόγω των επιπλοκών. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών υπάρχουν πάνω από 200 ιοί που σχετίζονται με το κρυολόγημα και που στη χειρότερη περίπτωση μπορεί να σας στείλουν στο νοσοκομείο με πνευμονία ή άσθμα. Για να θωρακίσετε τον οργανισμό σας μπορείτε να βάλετε στη διατροφή σας τις παρακάτω τροφές:

Κοτόσουπα

Η κλασική κοτόσουπα που μας έκανε η γιαγιά μας για την αντιμετώπιση των πρώτων συμπτωμάτων του κρυολογήματος είναι η πρώτη στην λίστα. Όχι μόνο επειδή παρέχει στον οργανισμό τα απαραίτητα υγρά για να καταπολεμήσει τους ιούς, αλλά και γιατί μειώνει τη φλεγμονή που προκαλεί τα συμπτώματα. Η ευεργετική της δράση οφείλεται στο συνδυασμό των λαχανικών και του κοτόπουλου.

Χυμοί από εσπεριδοειδή

Η βιταμίνη C που υπάρχει στα εσπεριδοειδή, είναι ένα αντιοξειδωτικό που μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα του κρυολογήματος κατά 23%, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελετών. Έχει διαπιστωθεί ότι 1-8 γραμμάρια βιταμίνης C μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματικά. Θα τη βρείτε σε πορτοκάλια, λεμόνια, γκρέιπφρουτ κλπ. τις κόκκινες πιπεριές, το μπρόκολο, τις γλυκοπατάτες και τις ντομάτες. Οι χυμοί μάλιστα είναι πιο εύκολο να καταναλωθούν όταν υποφέρετε από πονόλαιμο.

Μέλι

Οι αντιοξειδωτικές και αντιμικροβιακές ιδιότητες του μελιού βοηθούν στην καταπολέμηση των λοιμώξεων από ιούς, βακτήρια και μύκητες, εκτός του ότι μέσα σε ροφήματα ανακουφίζουν και τον πονόλαιμο.

Σκόρδο, κρεμμύδια

Περιέχουν συστατικά με αντισηπτικές ιδιότητες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, ενώ το σκόρδο βοηθά να ανοίξουν τα κλειστά ιγμόρεια. Μπορεί η μυρωδιά τους να είναι έντονη αλλά οι μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τους μειώνει σε μεγάλο βαθμό την πιθανότητα να νοσήσετε.

Τζίντζερ

Το τζίντερ περιέχει χημικές ουσίες που καταπολεμούν τους ρινοϊούς, την πιο κοινή οικογένεια ιών που προκαλούν κρυολόγημα, αλλά και ουσίες που καταστέλλουν τον βήχα. Είναι επίσης ένα φυσικό αντιπυρετικό και ένα ήπιο ηρεμιστικό, που σας βοηθά να ξεκουραστείτε όταν είστε άρρωστοι.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει βακτήρια τα οποία μπλοκάρουν την αναπαραγωγή των ιών που εισβάλλουν στο σώμα μας. Προτιμήστε κανονικό γιαούρτι χωρίς πρόσθετα και όχι επιδόρπιο γιαουρτιού.

Κόκκινο κρασί

Ένα ποτήρι κρασί είναι μάλλον απαραίτητο. Η ρεσβερατρόλη και οι πολυφαινόλες του κόκκινου κρασιού αποτρέπουν τον πολλαπλασιασμό των στελεχών του ιού στον οργανισμό.

Μαύρο πιπέρι

Η πιπερίνη, το δραστικό στοιχείο του μαύρου πιπεριού έχει αντιπυρετικές και αναλγητικές ιδιότητες. Το πιπέρι είναι επίσης πολύ αποτελεσματικό για τον ερεθισμένο λαιμό και την ανακούφιση από τον βήχα.