Σποτ Λούλης: Η αλήθεια είναι ότι μπορεί να μην υπήρχε σκοπιμότητα από τους συγγραφείς του κειμένου αλλά η βιασύνη να βγει κάτι για τις γεμάτες πλατείες έφερε το λάθος.

Μέσα σε ένα λεπτό χώρεσε η διαιώνιση νοσηρών κοινωνικών στερεοτύπων με τις ευλογίες του κράτους. Και ο καλός ηθοποιός Χρήστος Λούλης υποτίθεται ότι είναι φιλελεύθερος και ακτιβιστής. Έπρεπε να διαβάσει προσεκτικά τι του έγραψαν να πει. Αντίδραση υπήρξε πιο επίσημα και από την κ. Φωτεινή Κούβελα, ζητώντας να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση.

Η κ. Φωτεινή Κούβελα

Η πρώην Γενική Γραμματέας Ισότητας των Φύλων Φωτεινή Κούβελα

Ολόκληρη η δήλωση της πρώην Γενικής Γραμματέως Ισότητας των Φύλων, Φωτεινής Κούβελα:

Άλλη μία στερεοτυπική διαφήμιση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη μας προέκυψε σήμερα στις ειδήσεις, με τον Χ. Λούλη να αντιστέκεται και να συνετίζει, με το υφάκι του γκόμενου και σώφρονα άνδρα, τη δικιά του που είναι μια απερίσκεπτη χαζογκόμενα και η οποία συνήθως τον κάνει ότι θέλει, να τον πάει το βράδυ πλατεία.

Δε φτάνει που δώσανε τόσα εκατομμύρια για διαφημίσεις στα κανάλια υποτίθεται κοινωνικού μηνύματος, τώρα μας πετάνε και το σεξισμό στη μούρη με μια διαφήμιση δεκαετίας 50.

Με τη φόρα που έχουν πάρει και συνδυάζουν τον αυταρχισμό με το σεξισμό, μάλλον η επόμενη διαφήμιση θα έχει θέμα «όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος».

Να παρέμβει το ΕΣΡ και να αποσυρθεί τώρα η διαφήμιση.

Τι είναι το mansplaining 

Mansplaining είναι ένας συνδυασμός των λέξεων man (άνδρας) και explaining (εξήγηση) και ορίζεται ως “η πράξη του να εξηγείς κάτι σε κάποιον, συνήθως ένας άνδρας σε μια γυναίκα, με τρόπο περιφρονητικό ή κηδεμονικό (πατροναριστικό).

“Η Λίλι Ρόθμαν (Lily Rothman) του αμερικανικού περιοδικού The Atlantic ορίζει το mansplaining ως “το να εξηγείς χωρίς επίγνωση του γεγονότος ότι ο δέκτης της εξήγησης γνωρίζει περισσότερα από τον εξηγητή, ο οποίος συχνά συμβαίνει να είναι άνδρας απευθυνόμενος σε γυναίκα”.

Η συγγραφέας και δοκιμιογράφος Ρεμπέκα Σόλνιτ (Rebecca Solnit) αποδίδει το φαινόμενο σε ένα συνδυασμό “υπέρμετρης αυτοπεποίθησης και αμάθειας”. Ούτε το σποτ του Χρήστου Λούλη να είχε δει…