Ρατσισμός: Ασπίδα προστασίας από τους κολοσσούς της παιδικής ψυχαγωγίας
Ο δανέζικος όμιλος παιχνιδιών LEGO Group προχώρησε σε κίνηση για την αντιμετώπιση του ρατσισμού ζητώντας από τα καταστήματα λιανικής με τα οποία συνεργάζεται να σταματήσουν να προωθούν κιτ με αστυνομικούς και άλλα προϊόντα της, όπως τον Λευκό Οίκο, εν μέσω διαδηλώσεων διαμαρτυρίας για τον θάνατο του Τζορτζ Φλόιντ. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για δωρεά ύψους 4 εκατομμυρίων δολαρίων στην προσπάθεια καταπολέμησης του ρατσισμού.
Η είδηση ήρθε στη δημοσιότητα αφότου το The Toy Book δημοσίευσε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του ομίλου LEGO προς συνεργαζόμενα καταστήματα ζητώντας την παύση της προώθησης περισσότερων από 30 προϊόντων της. Η λίστα περιλαμβάνει σετ κατασκευής κτηρίων, μικροσκοπικές φιγούρες και αξεσουάρ (αστυνόμους, πυροσβέστες, εγκληματίες, οχήματα ταχείας επέμβασης, ακόμη και ένα κατάστημα ντόνατς). Η πρωτοβουλία ελήφθη στο πλαίσιο της #BlackOutTuesday και τα εν λόγω προϊόντα θα εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα από τα καταστήματα της ίδιας της LEGO και τον ιστότοπό της.
«Στο πλαίσιο της απόφασής μας να σεβαστούμε τη #BlackOutTuesday, ζητήσαμε, ως αντίδραση στα τραγικά γεγονότα στις ΗΠΑ, από τα συνεργαζόμενα με εμάς καταστήματα να αποφεύγουν να αναρτούν υλικό προώθησης προϊόντων της LEGO και να πάψουν να αναρτούν περιεχόμενο στα μέσα μας κοινωνικής δικτύωσης» δήλωσε, στο The Toy Book, εκπρόσωπος του δανέζικου ομίλου παιχνιδιών. «Λυπούμαστε για την όποια παρανόηση και θα διασφαλίσουμε το ότι, στο μέλλον, θα είμαστε πιο σαφείς για τις προθέσεις μας».
«Η αποστολή μας είναι να εμπνεύσουμε και να δημιουργήσουμε τους αυριανούς ενήλικες και αυτό περιλαμβάνει να τους εμπνεύσουμε να είναι ανεκτικοί, ευγενικοί και να μην αποκλείουν κανέναν», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο όμιλος παιχνιδιών Lego.
Επί οκτώ λεπτά και 46 δευτερόλεπτα, όσο δηλαδή χρειάστηκε ο άοπλος Αφροαμερικανός Τζορτζ Φλόιντ να πεθάνει στα χέρια του λευκού αστυνομικού της Μινεάπολις, η οθόνη του δορυφορικού τηλεοπτικού δικτύου για παιδιά Nickelodeon έγινε μαύρη, ενώ ταυτόχρονα ακούγονταν ήχοι αναπνοής και εκπνοής και με λευκά γράμματα εμφανιζόταν στην οθόνη "Δεν μπορώ να αναπνεύσω" (οι τελευταίες λέξεις του Φλόιντ).
Η Διεθνής Εταιρεία Pokemon δεσμεύτηκε να στηρίξει με 100.000 δολάρια τους σκοπούς του ακτιβιστικού κινήματος «Βlack Lives Matter» (Οι ζωές των μαύρων μετράνε). Σήμερα, εξάλλου, η παιδική σειρά Sesame Street μαζί με το CNN θα παρουσιάσουν μια ειδική εκπομπή με θέμα τον ρατσισμό.
Αυτά είναι μερικά μόνο παραδείγματα του πώς εταιρείες που ψυχαγωγούν ή πωλούν προϊόντα για παιδιά, προσαρμόζουν τα μηνύματά τους καθώς προσπαθούν να διαχειριστούν αυτή την περίοδο της αμερικανικής ιστορίας και να εξηγήσουν την πολυπλοκότητα του ρατσισμού και της αστυνομικής βίας στα παιδιά, μέσω ενεργειών και λέξεων.