Μαρία Χούκλη: H δημοσιογράφος και η ζωή της από τα δελτία ειδήσεων μέχρι το Μέγαρο Μαξίμου [vids & pics]
Η παρουσίαση κεντρικών δελτίων ειδήσεων και ο συντονισμός προεκλογικών debate έχουν δικαίως συνδεθεί με το όνομα της Μαρίας Χούκλη. Ευγενής, μετρημένη και ψύχραιμη έχει καταφέρει να κερδίσει τον σεβασμό των συναδέλφων της και όχι μόνο. Για χρόνια οι τηλεθεατές την επέλεγαν για την ενημέρωση τους, πολλές φορές ακόμη και με κριτήριο την ίδια και τη στάση που επιλέγει να κρατά απέναντι στα γεγονότα.
Από τα τηλεοπτικά δρώμενα αποσύρθηκε συνειδητά, αν και άφησε έντονα στίγμα της. Τον Ιούλιο του 2019 εντάχθηκε στο επικοινωνιακό επιτελείο του Κυριάκου Μητσοτάκη και συγκεκριμένα σε θέση ειδικής συμβούλου στο Πολιτικό Γραφείο του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό κ Σκέρτσου. Ακόμα και εκεί όμως αθόρυβα αλλά εξόχως παρεμβατικά...
Στο τιμόνι των ειδήσεων
Η σιδηρά κυρία της ενημέρωσης, με σπουδές νομικής, παράτησε τη δικηγορία που άσκησε μόνο για δύο χρόνια και εισέβαλε στο τηλεοπτικό τοπίο το 1987. Η καριέρα της ξεκίνησε από την ΕΡΤ 3. Δούλεψε σε διάφορους ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Στο Μega έχει κάνει και μία guest εμφάνιση στην τηλεοπτική σειρά του καναλιού «Το δις εξαμαρτείν», υποδυόμενη αυτό που γνωρίζει πολύ καλά να κάνει, την παρουσιάστρια δελτίου ειδήσεων.
https://www.youtube.com/watch?v=t2sp0cV9MIY
Μετά την πορεία της σε ιδιωτικά τηλεοπτικά κανάλια, η κρατική τηλεόραση την κέρδισε και πάλι. Η ήρεμη δύναμη των δελτίων ειδήσεων επιλέχθηκε και για τον συντονισμό προεκλογικών debate. Με μία θέση στο κέντρο του πλατώ, ανάμεσα σε δημοσιογράφους και πολιτικούς χειριζόταν μία συζήτηση που πολλές φορές έπιανε κόκκινο. Εξηγούσε σε όλους συμμετέχοντες τους κανόνες, υπενθύμιζε τον χρόνο που απέμενε και δεν χαριζόταν σε κανέναν. Όπως ακριβώς έκανε και με τους συνεντευξιαζόμενους της.
Γνώριζε ότι στη δημοσιογραφία δεν υπάρχει αντικειμενικότητα. Μπορεί όμως να υπάρξει έντιμη υποκειμενικότητα. Όταν λοιπόν είχε απέναντι της πολιτικούς που διαπίστωνε ότι της έλεγαν ψέματα, προσπαθούσε να καταδείξει τα αντιφατικά τους στοιχεία. «Δεν το πετυχαίνεις πάντα. Αυτό είναι και ζήτημα εμπειρίας, αλλά αυτό οφείλουμε να κάνουμε ως δημοσιογράφοι», έχει δηλώσει.
Στην ιδιωτική τηλεόραση επέστρεψε μετά από την πολύχρονη παρουσία της στην ΕΡΤ. Αν και ο Ant1 της είχε κάνει ξανά πρόταση, επιδιώκοντας να τοποθετήσει τη Μαρία Χούκλη στο τιμόνι του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του σταθμού, το 2010 η δημοσιογράφος επανεξέτασε την πρόταση. Είπε τελικά το «ναι», αποδέχτηκε την πρόκληση και αποτέλεσε τα κεντρικό πρόσωπο της ενημέρωσης του καναλιού για επτά χρόνια. Η αποχώρηση της ήταν σιωπηλή. Αν και γνώριζε ότι εκφωνούσε το τελευταίο της δελτίο, προτίμησε να μην το εκμεταλλευθεί και αποχαιρέτησε τον κόσμο λιτά και με αξιοπρέπεια όπως έκανε όλα τα χρόνια.
Είχε το θάρρος της γνώμης της και είχε αξία όταν την εξέφραζε. Δεν ήταν, όμως, αλάθητη. Το τίμιο στην περίπτωση της ήταν ότι παραδεχόταν, ακόμη και δημοσίως. Μία τέτοια δήλωση είχε κάνει σε συνέντευξη της με τον Δημήτρη Παπαδημούλη. Όταν ο ευρωβουλευτής της επισήμανε ότι ρεπορτάζ του καναλιού «προφήτευαν το τέλος του κόσμου αν κέρδιζε τις εκλογές ο ΣΥΡΙΖΑ», η δημοσιογράφος απολογήθηκε λέγοντας ότι «ήταν μια κακή, άστοχη στιγμή» και ότι κάποιος «δεν πρέπει να κρίνεται από αυτή μόνον».
Η συγγραφέας Μαρία Χούκλη
Η σχέση της με τους νέους ήταν ιδιαίτερη. Δεν είναι λίγοι οι φοιτητές που την έχουν πλησιάσει ζητώντας να ακούσει τους προβληματισμούς τους. Προσγειωμένη, φιλική και οικεία, έδινε ανθρώπινες συμβουλές και αφού τους εξηγούσε τη σκληρότητα του χώρου, τους παρότρυνε να δώσουν τους δικούς τους αγώνες στη δημοσιογραφία. Το ίδιο ανοιχτή ήταν και σε νέους δημοσιογράφους που με ερευνητικά ρεπορτάζ τους είχαν καταφέρει να αναδείξουν προβληματικές κοινωνικών ζητημάτων. Με τον τρόπο της βοηθούσε στην ακόμη μεγαλύτερη ανάδειξη τους, καθώς έχει δώσει χρόνο από τη ραδιοφωνική της εκπομπή στον Αθήνα 9.84 ώστε να παρουσιαστούν σε ευρύτερο κοινό.
Αγαπά την ελληνική γλώσσα, είναι ιδιαίτερα προσεχτική στη χρήση της και προσπαθεί συνεχώς να βελτιώνεται. Στην τηλεόραση μάλιστα έχει παρουσιάσει εκπομπή σχετική με τη γλώσσα με την δημοσιογράφο να μας ρωτά αν «ομιλούμε ελληνικά». Η εκπομπή ασχολούταν με την ερμηνεία των λέξεων, τον συλλαβισμό, τον τονισμό και την εξέλιξη των λέξεων. «Η γλώσσα μας αφορά όλους», όπως έχει πει και η εκπομπή αυτή ήταν ένας τρόπος να διαφυλαχτεί η ελληνική γλώσσα και η χρήση της σε ένα πιο απαιτητικό και σύνθετο επίπεδο επικοινωνίας.
Η αρθρογραφία της είναι πυκνή κυρίως στον ιντερνετικό Τύπο. Λατρεύει το βιβλίο, τον πολιτισμό και έχει ιδιαίτερη αδυναμία στον Γιώργο Σεφέρη για τον οποίο έχει γράψει και ένα βιβλίο. Με τίτλο «Καλησπέρα σας κύριε Σεφέρη» δημιουργεί μία «φανταστική» συνέντευξη με τον ποιητή, στην οποία αναδεικνύει τις ανησυχίες της για την ελληνική γλώσσα.
Από τα πρόσωπα της τηλεόρασης ήταν από αυτά που δεν μπορούσε εύκολα κανείς να την τοποθετήσει σε κάποιο πολιτικό χώρο. Για αυτό και η συνεργασία της με τον Κυριάκο Μητσοτάκη προκάλεσε εντύπωση, κυρίως ως μία κίνηση μη αναμενόμενη. Όλα τα χρόνια επέλεγε να αφήνει τις προσωπικές της απόψεις στο σπίτι. Δεν θεωρούσε ότι η έκθεση της στο γυαλί προϋπέθετε και την ευρύτερη έκθεση της προσωπικότητας της. Διαφυλάττει πλήρως την προσωπική της ζωή. Δεν κρύβεται αλλά δε θεωρεί ότι κάθε πλευρά της χρειάζεται δημοσιότητα. Για αυτό και το κοινό της γνωρίζει μόνο ό,τι η ίδια έχει επιτρέψει να γίνει γνωστό. Μόνο ό,τι έχει θελήσει να μοιραστεί. Ακόμη και για τα γεγονότα που δημοσιοποιεί υπάρχει λόγος.
Η μάχη με τον καρκίνο
Ένα από αυτά ήταν η μάχη που έδωσε με τον καρκίνο. Δημοσιοποίησε την δική της ιστορία για να δώσει δύναμη στις γυναίκες που ακόμα παλεύουν. Γιατί όταν έχεις μπροστά σου ένα παράδειγμα νίκης, μπορεί να πάρεις θάρρος να συνεχίσεις. Πόσο μάλλον όταν αυτή η ιστορία προέρχεται από ένα δημόσιο πρόσωπο που έχει μπει στις ζωές μας, που έδειξε ότι δεν σταμάτησε τη δραστηριότητα της και δεν αποκόπηκε από τις συνήθειες της.
Όπως έχει παραδεχτεί ο καρκίνος την άλλαξε προς το καλύτερο. Ήταν μία σκληρή δοκιμασία που την έκανε να εκτιμήσει τα ουσιαστικά πράγματα στη ζωή. Της άφησε ωστόσο έναν μόνιμο φόβο, ένα διαρκές άγχος. Φοβήθηκε, σοκαρίστηκε καθώς ήρθε αντιμέτωπη με το άγνωστο και τα κατάφερε.
«Στο μυαλό μας έχουμε καρκίνος ίσον θάνατος, που δεν είναι έτσι. Μεγάλο το σοκ, θυμάμαι έκλαιγα επί ώρες. Η εικόνα που μου περιέγραψε η γιατρός είναι ότι μπαίνεις σε ένα δωμάτιο με άγρια θηρία τα οποία θα σε δαγκώσουν, θα σε σκίσουν, αλλά σε αυτό το δωμάτιο υπάρχει μια πόρτα που θα τη βρεις και θα βγεις. Αυτή είναι η ζωή, πρέπει να βγεις από αυτή την αίθουσα με τα άγρια θηρία, αν μείνεις μέσα θα σε φάνε, τέλος», έχει δηλώσει
Έχει περιγράψει την πραγματικότητα όπως εκείνη την έζησε. Με εικόνες, κινήσεις και λεπτομέρειες κατάφερε να δώσει μία περιγραφή που έκανε τις γυναίκες που παλεύουν με το θηρίο να αντιληφθούν αυτό που θα τους συμβεί. Γιατί είναι άλλο να ακούς επιστημονικές περιγραφές και άλλο κουβέντες ανθρώπινες. Σε αυτές τις περιπτώσεις χρειάζονται άνθρωποι που το έχουν βιώσει και μπορούν να απευθυνθούν στη ψυχή του άλλου.
«Μετά το χειρουργείο δε θα μπορείς να σηκώσεις το χέρι σου, θα σου πέσουν τα μαλλιά, θα έχεις δυσάρεστη γεύση στο στόμα από τις χημειοθεραπείες, δε θα μπορείς να σηκωθείς από το κρεβάτι, οι ακτινοβολίες θα σου κάψουν το δέρμα». Αυτές είναι κάποιες από τις σκληρές πτυχές της μάχης που έδωσε και περιγράφουν ακριβώς ό,τι βιώνει μία γυναίκα που δίνει τον δικό της αγώνα με τον καρκίνο.
Αποφάσισε να συνεχίσει την επαγγελματική της δραστηριότητα, να μην αποκοπεί από την κοινωνική ζωή και τις υποχρεώσεις της. Είναι και μία άμυνα για τη συνέχεια.
«Φρόντισα, να μην κλειστώ στο σπίτι μου. Να μη νιώσω άρρωστη ακόμη και όταν ήμουν πολύ άρρωστη. Γιατί πίστευα με αυτό τον τρόπο ότι κοροϊδεύω τον καρκίνο. Δεν ήταν καθόλου εύκολο, γιατί έχεις να αντιμετωπίσεις από τη δυσκολία του να περπατήσεις να φας να κοιμηθείς, την εμφάνισή σου, τα βλέμματα των ανθρώπων που ασυνείδητα σε κοιτάζουν στο στήθος όταν ξέρουν ότι έχεις κάνει μαστεκτομή και είχα και μία δουλειά πολύ ενδιαφέρουσα. Κι έτσι πέρασαν τα χρόνια. Κάθε μέρα ήταν μια κερδισμένη μέρα».
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι ιδιαίτερα ενεργή. Κάνει αναρτήσεις για τη δουλειά της, εκφράζει ελάχιστες φορές τις σκέψεις της και χρησιμοποιεί χιούμορ ακόμα και όταν απαντά σε χρήστες που την προσβάλλουν.