Πριν μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Παιδείας στην Ελλάδα, είχε προκαλέσει ως και… διαδηλώσεις στη χώρα του ο προκλητικός ιάπωνας καλλιτέχνης Αίντα Μακότο, ο οποίος θεωρείται κορυφαία – αν και αρκετά προκλητική – μορφή της ιαπωνικής σύγχρονης τέχνης.

Ο Μακότο γεννήθηκε το 1965 στην επαρχία Νιιγκάτα, επηρεάστηκε από τα κόμικς μάνγκα και ασχολείται με την ζωγραφική, το βίντεο, τη φωτογραφία τη γλυπτικά αλλά και τις εγκαταστάσεις.

Το έργο του είναι οπωσδήποτε αντισυμβατικό, με κριτικούς να κάνουν λόγο για “ποίηση του χάους” και “φρικιαστική ομορφιά“, ενώ σε αυτό κυριαρχούν φιγούρες της ιαπωνικής κουλτούρας: νεαρά κορίτσια, επιχειρηματίες και πολιτικοί.

Το 2013 ξέσπασαν ταραχές όταν ομάδα “κατά της (-)γραφίας και της (-)ουαλικής βίας”, απαίτησε να κατέβουν τα έργα του από αναδρομική έκθεση στο Μουσείο Τέχνης Μόρι στο Τόκιο, αφιερωμένη στα 20 χρόνια δουλειάς του.

Την οργή τους προκάλεσε το έργο “Μνημείο για το Τίποτα“, που απεικονίζει γυναικείες μορφές ακρωτηριασμένες.

Πολλές εμφανίζονται να πνίγονται σε ένα μπλέντερ με αίμα, ενώ άλλες εμφανίζονται να παίζουν με κομμένα κεφάλια και έντερα. Μάλιστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg από τα γεγονότα, μέρος του έργου ήταν κρυμμένο πίσω από μαύρη κουρτίνα και αυτό μπορούσαν να το δουν μόνο οι ενήλικοι επισκέπτες.

Σε αυτό απεικόνιζε ένα τέρας να βιάζει ένα κορίτσι – ρομπότ.

Σε συνέντευξή του είχε δηλώσει: “Δεν με ενδιαφέρει αν τα θέματά μου ή τα μηνύματά τους ‘χαθούν στη μετάφραση’. Μερικές φορές δεν θεωρώ ότι ο κόσμος που βλέπει τα έργα μου πρέπει να τα καταλάβει. Ωστόσο έχω την έντονη επιθυμία ο κόσμος να βλέπει τα έργα μου”.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις