Κανένα σενάριο δεν μπορεί να αποκλειστεί και η έρευνα θα συνεχιστεί προς
όλα τα μέτωπα, επισήμανε ο εκτελεστικός διευθυντής της
Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας, όσον αφορά τις προκαταρκτικές έρευνες που διεξήχθησαν στο σημείο της αεροπορικής τραγωδίας στην Αίγυπτο.

«Οι πρώτες έρευνες κατέδειξαν ότι δε μπορούμε να αποκλείσουμε καμία από τις εκδοχές σε αυτό το στάδιο, θα εργαστούμε σε όλα τα μέτωπα» επισήμανε ο Βίκτορ Σοροτσένκο στο τηλεοπτικό δίκτυο Rossiya-24.

Ο Σοροτσέκνο υπογράμμισε ότι η Επιτροπή δεν προτάσσει ως επικρατέστερο κανένα από τα πιθανά σενάρια του τι συνέβη και είχε ως αποτέλεσμα τη συντριβή του αεροσκάφους της Kogalymavia στην χερσόνησο του Σινά το Σάββατο.

Ερευνώνται τα μαύρα κουτιά

Οι Αιγύπτιοι εμπειρογνώμονες ξεκίνησαν την εξέταση του περιεχομένου των δύο μαύρων κουτιών του ρωσικού Airbus A321 που συνετρίβη το Σάββατο στη χερσόνησο του Σινά με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 224 άνθρωποι, επιβάτες και πλήρωμα.

Ένας δημοσιογράφος του πρακτορείου Reuters που βρισκόταν στο υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου είπε ότι είδε τους αναλυτές να φεύγουν από τη μονάδα τεχνικής ανάλυσης η οποία επιβεβαίωσε ότι έχουν αρχίσει την εξέταση των μαύρων κουτιών.

Την ίδια ώρα, ο Αιγύπτιος πρόεδρος Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ζήτησε από όλους να περιμένουν τα αποτελέσματα της έρευνας προτού προβούν σε εικασίες για τις πιθανές αιτίες της συντριβής του αεροσκάφους.

“Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να αφήσουμε τους ειδικούς να εργαστούν και να μην αναφερόμαστε σε αιτίες καθώς αυτό ακριβώς αποτελεί το αντικείμενο μιας μεγάλης, περίπλοκης τεχνικής έρευνας” είπε απευθυνόμενος σε αξιωματικούς του στρατού, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο MENA.

“Πρόκειται για ένα περίπλοκο ζήτημα που απαιτεί τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και ερευνών που μπορεί να κρατήσουν μήνες”, συνέχισε.

Οι Ρώσοι ερευνητές, από την πλευρά τους, θα εξετάσουν όλα τα πιθανά σενάρια της συντριβής, όπως διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Ερευνών της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Μάρκιν.

Ο εκπρόσωπος αποκάλυψε ότι οι ερευνητές έχουν συγκεντρώσει τα τεχνικά έγγραφα του αεροσκάφους που κατέπεσε, για όλη την περίοδο της χρήσης του και έχουν πάρει καταθέσεις από τους υπαλλήλους που ήταν υπεύθυνοι για τη συντήρηση των αεροσκαφών της εταιρείας Kogalymavia καθώς επίσης και από το πλήρωμα μιας πρόσφατης πτήσης της ίδιας εταιρείας.

Έρευνα διεξάγεται και στη Ρωσία, όπου οι αρχές διερευνούν τα γραφεία της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας,
αλλά και του τουριστικού πράκτορα, την ώρα που ερευνητές από τη Γαλλία
και τη Γερμανία αναμένονται την Κυριακή στην Αίγυπτο, σύμφωνα με τη
συνήθη διαδικασία που ακολουθείται για όλα τα περιστατικά στα οποία
εμπλέκεται ένα Airbus, καθώς οι δύο αυτές χώρες είναι τα κύρια μέλη της
ευρωπαϊκής κοινοπραξίας που τα κατασκευάζει.

Οι έρευνες στον τόπο του δυστυχήματος αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός των επόμενων λίγων ημερών, δήλωσε ο ρώσος υπουργός Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων Βλαντίμιρ Πουσκόφ, ενώ και τρίτο αεροσκάφος με ερευνητές και εξοπλισμό το οποίο έχει μισθώσει το υπουργείο του έφτασε στο Κάιρο.

Ο Πουσκόφ μαζί με τον Ρώσο υπουργό Μεταφορών Μαξίμ Σοκόλοφ και τον επικεφαλής της ομοσπονδιακής αρχής πολιτικής αεροπορίας της Ρωσίας (Rosaviatsia) Αλεξάντερ Νεράντκο αναχώρησαν σήμερα από το Κάιρο για να μεταβούν στον τόπο του δυστυχήματος, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Rosaviatsia.

“Το αεροσκάφος διαλύθηκε στον αέρα”

Το γεγονός ότι τα συντρίμμια του ρωσικού αεροσκάφους που κατέπεσε στην Αίγυπτο έχουν διασκορπιστεί σε μια μεγάλη ακτίνα καταδεικνύει ότι το Airbus Α321 διαλύθηκε στον αέρα, ενώ πετούσε σε μεγάλο ύψος, επισήμανε ο Αλεξάντερ Νεράντκο, επικεφαλής της αρχής πολιτικής αεροπορίας της Ρωσίας, Rosaviatsia, σε δηλώσεις που έκανε στο ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο Russia 24 και αναμετέδωσε το πρακτορείο Interfax.

«Όλες οι ενδείξεις καταδεικνύουν ότι η καταστροφή της ατράκτου του αεροσκάφους έγινε στον αέρα και σε μεγάλο ύψος» τόνισε ο Νεράντκο.

Νωρίτερα, Ρώσος εμπειρογνώμονας είχε υποστηρίξει κάτι ανάλογο.

“Η διάλυσή του έγινε στον αέρα και τα συντρίμμια διασκορπίστηκαν σε μια μεγάλη έκταση, περίπου 20 τετραγωνικών χιλιομέτρων”, είπε, από το Κάιρο όπου βρίσκεται, ο Βίκτορ Σοροτσένκο, ο διευθυντής της Διακυβερνητικής Επιτροπής Αεροπορίας (MAK), διευκρινίζοντας ότι ακόμη είναι “πολύ νωρίς για να εξάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα”.

Η ΜΑΚ είναι αρμόδια για τις έρευνες μετά από ένα αεροπορικό δυστύχημα στη Ρωσία. Με την ιδιότητα του επικεφαλής της ο Σοροτσένκο συμμετέχει στην έρευνα για τη συντριβή της πτήσης 9268, σε συνεργασία με τους Αιγύπτιους ειδικούς αλλά και Γάλλους και Γερμανούς εμπειρογνώμονες που εκπροσωπούν την κατασκευάστρια εταιρεία Airbus.

Οι ειδικοί πρόβαλαν ως πιθανή την υπόθεση της διάλυσης του αεροσκάφους εν πτήσει λόγω του τρόπου με τον οποίο διασκορπίστηκαν τα συντρίμμια.

Οι αιγυπτιακές αρχές ανακοίνωσαν το Σάββατο ότι βρήκαν τμήματα του αεροσκάφους και απανθρακωμένα πτώματα σε έναν κύκλο με ακτίνα 8 χιλιομέτρων κάτι που, σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, δείχνει ότι το αεροσκάφος Airbus A321 δεν κατέπεσε ακέραιο αλλά διαλύθηκε ή εξερράγη εν πτήσει. Ένας αξιωματικός του αιγυπτιακού στρατού που μετέχει στις έρευνες ανέφερε ότι σήμερα η περίμετρος των ερευνών επεκτάθηκε στα 15 χιλιόμετρα.

Και οι 224 επιβαίνοντες -τουρίστες και μέλη του πληρώματος, στην μεγάλη πλειοψηφία τους Ρώσοι- έχασαν τη ζωή τους από τη συντριβή του αεροπλάνου της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia στο Σινά της Αιγύπτου, προπύργιο της αιγυπτιακής πτέρυγας του Ισλαμικού Κράτους (ΙΚ).

“Εμείς καταρρίψαμε το ρωσικό Airbus”

Η αιγυπτιακή πτέρυγα του Ισλαμικού Κράτους, η οποία αυτοαποκαλείται “Επαρχία του Σινά”, ανακοίνωσε ότι ευθύνεται για την συντριβή του αεροσκάφους, αλλά δεν διευκρίνισε τον τρόπο με τον οποίο ισχυρίζεται ότι το κατέρριψε. “Οι στρατιώτες του Χαλιφάτου κατάφεραν να καταρρίψουν ένα ρωσικό αεροσκάφος που μετέφερε περισσότερους από 220 σταυροφόρους, που σκοτώθηκαν όλοι”, αναφέρει το ΙΚ στο Twitter.

Εδώ και χρόνια οι αιγυπτιακές δυνάμεις ασφαλείας δέχονται σχεδόν καθημερινά φονικές επιθέσεις από την αιγυπτιακή πτέρυγα του Ισλαμικού Κράτους στο Σινά.

Ωστόσο τα θέρετρα της Ερυθράς Θάλασσας παραμένουν ένας σημαντικός τουριστικός προορισμός, δημοφιλής κυρίως μεταξύ των Ρώσων ή των τουριστών της ανατολικής Ευρώπης.

Σύμφωνα με στρατιωτικούς ειδικούς τους οποίους ρώτησε το Γαλλικό Πρακτορείο, οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους δεν διαθέτουν πυραύλους ικανούς να πλήξουν ένα αεροπλάνο στα 9.144 μέτρα. Ωστόσο οι ίδιοι δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί μια βόμβα στο αεροπλάνο ή την πιθανότητα να χτυπήθηκε από μια ρουκέτα ή έναν πύραυλο την ώρα που ενδεχομένως είχε κατέβει σε μικρότερο ύψος λόγω μιας τεχνικής βλάβης ή για άλλους λόγους μετά την απώλεια της επαφής μαζί του.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο αιγύπτιος πρωθυπουργός Σερίφ Ισμαήλ απέφυγε τις ερωτήσεις όσον αφορά την ανάληψη αυτή ευθύνης από το Ισλαμικό Κράτος και επανέλαβε ότι μόνον τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους θα αποκαλύψουν “τα αίτια της συντριβής” του.

Τρεις αεροπορικές εταιρείες, η γαλλική Air France, η γερμανική Lufthansa και η Emirates των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, ανακοίνωσαν ότι δεν θα πετούν πλέον πάνω από τη ζώνη του Σινά “μέχρι νεωτέρας” “για λόγους ασφαλείας”.

Η τζιχαντιστική οργάνωση ανακοίνωσε ότι αυτή κατέρριψε το αεροπλάνο σε αντίποινα για τη ρωσική επέμβαση στη Συρία. Ωστόσο ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών Σοκόλοφ απέρριψε την υπόθεση αυτή, σημειώνοντας ότι οι Αιγύπτιοι “δεν διαθέτουν καμία πληροφορία που θα μπορούσε να επιβεβαιώσει αυτούς τους υπαινιγμούς”.

Επιφυλακτικοί είναι επίσης οι ειδικοί σε θέματα αεροναυπηγικής όσον αφορά τον ισχυρισμό αυτόν του ΙΚ, οι οποίοι θεωρούν πιθανότερες άλλες υποθέσεις, όπως μια τεχνική βλάβη ή μια βόμβα μέσα στο αεροσκάφος.

Η στιγμή της κατάρριψης, σύμφωνα με τον ISIS



Εθνικό πένθος στη Ρωσία

Στη Ρωσία οι σημαίες κυματίζουν σήμερα μεσίστιες στα δημόσια κτίρια, ενώ από τα τηλεοπτικά δίκτυα ζητήθηκε να ματαιώσουν τα ψυχαγωγικά τους προγράμματα, σύμφωνα με διάταγμα του Ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν, το οποίο ανακοινώθηκε από το Κρεμλίνο.

Πλήθος Ρώσων άφησε λίγα λουλούδια έξω από το αεροδρόμιο Πούλκοβο της Αγίας Πετρούπολης, ενώ στη Μόσχα πολίτες άναψαν κεράκια με τα οποία σχημάτισαν τον αριθμό της μοιραίας πτήσης, 7K-9268.

«Η συμμαθήτρια της συζύγου μου σκοτώθηκε στο αεροπορικό δυστύχημα. Πετούσε για πρώτη φορά και δεν επέστρεψε ποτέ» δήλωσε στο Reuters TV ο Γιούρι, ένας κάτοικος της Αγίας Πετρούπολης, ενώ στεκόταν δίπλα στο αυτοσχέδιο μνημείο που στήθηκε προς τιμή των θυμάτων στο αεροδρόμιο Πούλκοβο.

«Ολόκληρη η χώρα ζει έναν εφιάλτη. Μας συγκλόνισε όλους και ήταν καθήκον μας να έρθουμε εδώ».

Χιλιάδες άνθρωποι σχημάτισαν έναν κύκλο στην κεντρική πλατεία της Αγίας Πετρούπολης και τήρησαν ενός λεπτού σιγή για τους νεκρούς, κατόπιν άφησαν στον αέρα μπαλόνια και περιστέρια.

«Δε μπορούσα να μην έρθω» εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Νίκα Κλετσκίκ, 27 ετών, που έχασε μια φίλη στην τραγωδία.

«Είναι τόσο τρομακτικό να γνωρίζω ότι δεν θα την ξαναδώ».

Οι ποδοσφαιρικοί αγώνες ξεκίνησαν με την τήρηση ενός λεπτού σιγής και τα ονόματα των νεκρών εμφανίζονται στα κρατικά τηλεοπτικά δίκτυα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

«Πρόκειται για μία τραγωδία» είπε η Τατιάνα, κάτοικος της Μόσχας.

«Ελπίζω ο Θεός να δεχθεί εκείνους που επέβαιναν στο αεροσκάφος για όσα υπέστησαν».

Ο πρόεδρος της Κίνας Σι Τζινπίνγκ, ο πάπας Φραγκίσκος και ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Τζον Κέρι εξέφρασαν τα συλλυπητήριά τους για την αεροπορική τραγωδία όπως επίσης και πολλοί άλλοι ηγέτες κρατών και κυβερνήσεων. Μεταξύ αυτών και ο Έλληνας Πρόεδρος της Δημοκρατίας, καθώς και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.


Η επαφή με το Airbus A321-200 της ρωσικής εταιρείας Kogalymavia, η οποία είναι πλέον γνωστή με την ονομασία Metrojet, χάθηκε το Σάββατο 23 λεπτά μετά την απογείωσή του, την αυγή, από το αεροδρόμιο του φημισμένου τουριστικού προορισμού Σαρμ Ελ Σέιχ στην Ερυθρά Θάλασσα, την ώρα που πετούσε σε ύψος άνω των 9.144 μέτρων.

Σύμφωνα με αξιωματούχους της αιγυπτιακής πολιτικής αεροπορίας, ο πιλότος του διαμαρτυρήθηκε για μια τεχνική βλάβη του συστήματος επικοινωνίας. Ωστόσο ο Αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Χοσάμ Καμάλ δήλωσε ότι “οι επικοινωνίες μεταξύ του κυβερνήτη και του πύργου ελέγχου ήταν κανονικές” έως ότου χάθηκε η επαφή με το αεροπλάνο και ο πιλότος δεν είχε ζητήσει να αλλάξει πορεία.

Το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει με προορισμό την Αγία Πετρούπολη, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ρωσίας.

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία Metrojet υπογραμμίζει ότι το αεροπλάνο της είχε υποβληθεί σε πλήρη τεχνικό έλεγχο το 2014 και υπερασπίζεται τον πιλότο του, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την ίδια, 12.000 ώρες πτήσης.

Από τους 217 επιβάτες, οι 214 ήταν Ρώσοι και οι 3 Ουκρανοί, σύμφωνα με την αιγυπτιακή κυβέρνηση. Αυτή ανέφερε επίσης ότι μεταξύ αυτών βρίσκονταν 17 παιδιά και 138 γυναίκες. Το πλήρωμα του αεροπλάνου ήταν επταμελές, ενώ σύμφωνα με τη Μόσχα οι ηλικίες των επιβατών κυμαίνονταν από 10 μηνών -ένα κοριτσάκι- ως 77 ετών.

Σήμερα οι αιγυπτιακές αρχές ανακοίνωσαν ότι τουλάχιστον 129 σοροί έχουν ανασυρθεί από τον τόπο του δυστυχήματος.

Σύμφωνα με τις αιγυπτιακές αρχές, τα συντρίμμια έχουν διασκορπιστεί σε έναν κύκλο διαμέτρου 8 χιλιομέτρων, ίσως και μεγαλύτερο, στην αλ Χασάνα, σε ορεινή ζώνη της επαρχίας του Βορείου Σινά.

Παρά τις αρχικές πληροφορίες ότι ο πιλότος του αεροσκάφους είχε επικοινωνήσει με το κέντρο ελέγχου πριν από τη συντριβή, ο υπουργός Μεταφορών της Αιγύπτου δήλωσε αργά το βράδυ του Σαββάτου ότι δεν είχε σταλεί σήμα κινδύνου από το αεροσκάφος.

Συγκεκριμένα, ο Μοχάμεντ Χοσάμ Κεμάλ είπε σε μία συνέντευξη Τύπου ότι η επικοινωνία με το κέντρο ελέγχου ήταν απολύτως φυσιολογική και ότι δεν είχε προκύψει καμία ανωμαλία στο αεροσκάφος πριν από την συντριβή. “Ο πιλότος δεν ζήτησε άδεια για αλλαγή πορείας”, είπε χαρακτηριστικά.

Το πιο πρόσφατο αεροπορικό δυστύχημα στην Αίγυπτο σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2004 με 148 νεκρούς, εκ των οποίων 134 Γάλλοι τουρίστες, όταν ένα Boeing 737 της αιγυπτιακής εταιρείας Flash Airlines κατέπεσε στην Ερυθρά Θάλασσα.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις