Το ρωσικό αεροσκάφος το οποίο συνετρίβη το Σάββατο στη χερσόνησο του Σινά με αποτέλεσμα 224 άνθρωποι να σκοτωθούν ακαριαία δεν επλήγη από έξω και ο πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου πριν το αεροσκάφος εξαφανισθεί από τα ραντάρ, δήλωσε πηγή της ρωσικής επιτροπής που αναλύει τις καταγραφές των μαύρων κουτιών.


Η πηγή δεν έδωσε περισσότερα στοιχεία, αλλά βάσισε τα σχόλιά της στην προκαταρκτική επεξεργασία των καταγραφών των μαύρων κουτιών, η οποία συνεχίζεται.

Από την πλευρά του, στέλεχος της αεροπορικής εταιρείας Metrojet δήλωσε ότι οι πιλότοι απώλεσαν τον πλήρη έλεγχο του αεροσκάφους. “Όλα οδηγούν στο συμπέρασμα από την αρχή της τραγωδίας, ότι το πλήρωμα απώλεσε τον πλήρη έλεγχο” του αεροσκάφους, δήλωσε ο Αλεξάντρ Σμιρνόφ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Ο εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας είχε διευκρινίσει προηγουμένως ότι οι πιλότοι “δεν προσπάθησαν να έλθουν σε επαφή μέσω του ραντάρ” με τους ελεγκτές εναερίου κυκλοφορίας στο έδαφος.

Μόνο μία “έξωθεν ενέργεια” μπορεί να εξηγήσει τη συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους το Σάββατο στη χερσόνησο του Σινά, είχε δηλώσει προηγουμένως σήμερα εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας Kogalymavia.

Ρεπορτάζ του Russia Today

Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ δήλωσε ότι καμία εκδοχή δεν μπορεί να αποκλεισθεί, απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το αν η συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους μπορεί να οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι είναι αδύνατον το Airbus να διαλύθηκε στον αέρα εξαιτίας τεχνικής βλάβης ή σφάλματος του πιλότου και ότι η μοναδική δυνατή εξήγηση είναι “φυσικές ή μηχανικές ενέργειες“.


Ο εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι το πλήρωμα δεν είχε καμία επαφή με το έδαφος για να αναφέρει τυχόν προβλήματα στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Η αεροπορική εταιρεία δεν αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν επηρεάσει την ασφάλεια της πτήσης, δήλωσε ο εκπρόσωπος, διευκρινίζοντας ότι οι κινητήρες του αεροσκάφους είχαν ελεγχθεί στις 26 Οκτωβρίου χωρίς να διαπιστωθεί πρόβλημα και ότι κατά τις πέντε τελευταίες πτήσεις πριν από τη συντριβή το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει κανένα τεχνικό πρόβλημα στο σχετικό βιβλίο, ενώ ένα χτύπημα στην ουρά του αεροσκάφους που χρονολογείτο από το 2001 είχε πλήρως επισκευασθεί.


Ρεπορτάζ του Russia Today



Ειδικοί αναφέρουν επίσης πως είναι πιθανό στο αεροσκάφος να είχε τοποθετηθεί εκρηκτικός μηχανισμός ή να χτυπήθηκε από επιθετικό όπλο, όπως πύραυλος.

Ρώσος ειδικός συνέκρινε το δυστύχημα στην Αίγυπτο με την τραγωδία στο Λόκερμπι.

“Μια παρόμοια βόμβα θα μπορούσε να είχε τοποθετηθεί και στο ρωσικό Airbus, προκαλώντας μια τρύπα στην άτρακτο, όχι μεγαλύτερη από καρπούζι. Ο στόχος μιας τέτοιας κίνησης δεν ήταν να καταστρέψει το αεροπλάνο αλλά να προκαλέσει μια ξαφνική απώλεια πίεσης που οδηγεί στην καταστροφή” ανέφερε.

Αναλυτές υποστηρίζουν πως οι τζιχαντιστές δεν έχουν τα μέσα για να προκαλέσουν τέτοιο πλήγμα στα 31.000 πόδια.

ΗΠΑ

Η Ουάσινγκτον δεν διαθέτει “προς το παρόν καμία ένδειξη” ότι η συντριβή του ρωσικού αεροσκάφους στη χερσόνησο του Σινά οφείλεται σε τρομοκρατική ενέργεια, δήλωσε ο διευθυντής των αμερικανικών υπηρεσιών πληροφοριών.

Ο Τζέιμς Κλάπερ, ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Εθνικών Πληροφοριών (DNI), χαρακτήρισε επίσης “απίθανο” να διαθέτουν οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους τα μέσα για να καταρρίψουν ένα εμπορικό αεροσκάφος εν πτήσει, προσθέτοντας όμως ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να “αποκλείσει” εντελώς αυτό το ενδεχόμενο.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις