Ο έκπτωτος κινηματογραφικός παραγωγός Χάρβεϊ Γουάινστιν αφέθηκε ελεύθερος μετά την απαγγελία κατηγοριών σε βάρος του, με εγγύηση ένα εκατομμύρια δολάρια μετρητά και την υποχρέωση να φορά ηλεκτρονικό βραχιολάκι και να παραδώσει το διαβατήριό του στις αρχές.

Οι όροι της απελευθέρωσής του προσδιορίστηκαν στη διάρκεια μιας σύντομης ακρόασης ενώπιον δικαστή του Μανχάταν στη βάση μιας προκαταρκτικής συμφωνίας ανάμεσα στον εισαγγελέα του Μανχάταν και τον δικηγόρο του, Μπεν Μπράφμαν.

Σε βάρος του Γουάινστιν απαγγέλθηκαν κατηγορίες για βιασμό τον Μάρτιο του 2013 στη Νέα Υόρκη και γιατί ανάγκασε μία άλλη γυναίκα σε πεολειχία το 2004, αναφέρεται σε ανακοίνωση του γραφείου του εισαγγελέα του Μανχάταν.

Ο εισαγγελέας δεν κατονόμασε τα θύματα.

Νωρίτερα, ο Ουαϊστίν είχε παραδοθεί οικειοθελώς σε αστυνομικό τμήμα της πόλης.

Δεκάδες τηλεοπτικές κάμερες περίμεναν τον 66χρονο στην είσοδο του αστυνομικού τμήματος.

Εκεί καταγράφηκαν τα στοιχεία του, λήφθηκαν η φωτογραφία και τα δακτυλικά του αποτυπώματα, πριν μεταφερθεί στο δικαστήριο που βρίσκεται κοντά στο αστυνομικό τμήμα για να παρουσιαστεί ενώπιον δικαστή.

Δεκάδες γυναίκες έχουν καταγγείλει τον 66χρονο για βιασμό και (-)ουαλική παρενόχληση. Ο ίδιος έχει αρνηθεί κάθε (-)ουαλική επαφή που δεν ήταν συναινετική και τώρα είναι η πρώτη φορά που απαγγέλθηκαν κατηγορίες εναντίον του.

Ανακοίνωση της Αστυνομίας της Νέας Υόρκης τονίζει ότι ο Γουάινστιν συνελήφθη και του απαγγέλθηκαν κατηγορίες για βιασμό εναντίον δύο διαφορετικών γυναικών.

Φορώντας σκούρο σακάκι πάνω από μπλε πουλόβερ και λευκό πουκάμισο, και παντελόνι τζιν, ο Γουάινστιν έφθασε στις 7:25' π.μ. στο αστυνομικό τμήμα και δεν έκανε καμιά δήλωση. Κρατούσε μερικά βαριά βιβλία στο δεξί του χέρι, όπως βιογραφίες του συνθέτη Ρίτσαρντ Ρόντζερς και του σκηνοθέτη 'Οσκαρ Χαμερστάιν Β΄, διάσημων για τα μιούζικαλ που ανέβαζαν στο Μπρόντγουει, καθώς και του Ελία Καζάν, σκηνοθέτη κλασικών ταινιών του Χόλιγουντ όπως "Το Λιμάνι της Αγωνίας" και "Λεωφορείον ο Πόθος"

Κατά τη διάρκεια των αποκαλύψεων που δημοσιεύτηκαν στους New York Times και στο New Yorker, που απέσπασαν το βραβείο Πούλιτζερ για τις έρευνες τους, διαπιστώθηκε ότι ο Γουάινστιν -προσωπικότητα που έχαιρε επί μακρόν σεβασμού γιατί προωθούσε έναν πρωτότυπο κινηματογράφο που έκαναν σκηνοθέτες όπως ο Κουέντιν Ταραντίνο– χρησιμοποιούσε την εξουσία του για να αναγκάζει επίδοξες ή νέες ηθοποιούς να ενδώσουν στις (-)ουαλικές του φαντασιώσεις, μερικές φορές με τη συνδρομή συνεργατών ή υπαλλήλων του, και εξαγοράζοντας τη σιωπή ορισμένων θυμάτων με συμφωνίες για την τήρηση του απορρήτου.

Οι πρώτες μαρτυρίες έπεσαν σαν βόμβα και δημιούργησαν το ισχυρό κίνημα #MeToo, το οποίο με τη σειρά του προκάλεσε την πτώση δεκάδων ισχυρών ανδρών σε διάφορους τομείς, όπως ο κινηματογράφος, τα μέσα ενημέρωσης, η μόδα, η γαστρονομία, η μουσική, η φωτογραφία.