Γένοβα: Κρεμόταν για ώρες από τα κομμένα καλώδια της γέφυρας

Γένοβα: Κρεμόταν για ώρες από τα κομμένα καλώδια της γέφυρας

Σε κάθε τραγωδία υπάρχουν και κάποιες ιστορίες επιζώντων που συγκλονίζουν και η περίπτωση της Γένοβας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. 

Αποτυπωμένη στο μυαλό όλων είναι σίγουρα η εικόνα του φορτηγού που έχει προλάβει να σταματήσει λίγο πριν το κενό. Υπάρχει, όμως και μια ακόμα πιο συγκλονιστική ιστορία, την οποία περιέγραψε η Τζούλια Οργκάνο, σύζυγος του πρωταγωνιστή της. 

Ο 29χρονος Τζιανλούκα Αρντίνι βρισκόταν μέσα σε βαν μαζί με τον 34χρονο συνάδελφό του, Λουίτζι Μάτι Αλταντόνα, όταν η γέφυρα κατέρρευσε. Ο Αλταντόντα, πατέρας τεσσάρων παιδιών, έφυγε στο κενό και βρήκε τραγικό θάνατο, ο Αρντίνι, όμως, είχε την ψυχραιμία να πιαστεί από κομμένα καλώδια της γέφυρας. 

Χρειάστηκε να κάνει πολλή υπομονή μέχρι να διασωθεί και κρεμόταν για ώρες από τα καλώδια σκεπτόμενος, όπως είπε ότι ήθελε να δει το παιδί του που θα έρθει σύντομα στη ζωή. Όταν τον ανακάλυψαν και λύτρωσαν οι διασώστες, αντιλήφθηκαν ότι το μόνο τραύμα του, πέρα από το ψυχολογικό, ήταν μια εξάρθρωση ώμου...

Στους 38 οι νεκροί, συνεχίζονται οι έρευνες για επιζώντες

Τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν για δεύτερη νύχτα τις έρευνές τους για τον εντοπισμό επιζώντων στα συντρίμμια της οδογέφυρας Μοράντι, στη βόρεια Ιταλία.

Με τη βοήθεια μεγάλων προβολέων, τα σωστικά συνεργεία συνέχισαν αδιάκοπα κατά τη διάρκεια της νύχτας να ψάχνουν για επιζώντες ανάμεσα σε τεράστια κομμάτια μπετόν και σίδερα με τη βοήθεια εκπαιδευμένων σκύλων και εκσκαφέων.

Η ιταλική αστυνομία αναθεώρησε σήμερα σε 38 από 39 τον αριθμό των νεκρών από την κατάρρευση της οδογέφυρας, χωρίς να διευκρινίσει περαιτέρω όσον αφορά τους τραυματίες, οι οποίοι, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής, ανέρχονται σε 16. Εννέα από αυτούς βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση ενώ οι αρχές δηλώνουν επανειλημμένως ότι υπάρχουν αγνοούμενοι.

Τρία παιδιά ηλικίας 8 ως 13 ετών βρίσκονται μεταξύ των νεκρών, όπως και τέσσερις νεαροί Γάλλοι, τρεις άνθρωποι από την Χιλή και ένας από την Κολομβία.

"Τα σωστικά συνεργεία εξακολουθούν να τρέφουν ελπίδες για την εξεύρεση επιζώντων, ωστόσο ο χρόνος περνάει και οι ελπίδες εξανεμίζονται", δήλωσε στο AFP ο Ρικάρντο Σιούτο, διοικητής των καραμπινιέρηδων στην περιοχή της Γένοβας.

Ήδη από χθες, επομένη της κατάρρευσης της οδογέφυρας, η ιταλική κυβέρνηση κήρυξε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στη Γένοβα και δεσμεύτηκε να ανακαλέσει την άδεια από την εταιρεία εκμετάλλευσης του έργου, η οποία κατηγορείται για εγκληματική αμέλεια.

Κατόπιν αιτήματος του περιφερειάρχη της Λιγυρίας, πρωτεύουσα της οποίας είναι η Γένοβα, "κηρύξαμε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για 12 μήνες", δήλωσε χθες ο πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε, έπειτα από έκτακτο υπουργικό συμβούλιο που έγινε στην πόλη αυτή.

Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης προσφέρει ένα ρυθμιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση της περιοχής και την παροχή βοήθειας στους περισσότερους από 630 κατοίκους που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους, τα οποία βρίσκονται κάτω από τα απομεινάρια της οδογέφυρας και θεωρείται ότι είναι επικίνδυνο να επιστρέψουν σε αυτά. Η ιταλική κυβέρνηση δεσμεύτηκε για την μετεγκατάστασή τους πριν από το τέλος του έτους.

Ο Κόντε ανακοίνωσε χθες επίσης την αποδέσμευση μιας πρώτης έκτακτης βοήθειας ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, όπως και ότι θα κηρυχθεί μια ημέρα εθνικού πένθους.

Σύμφωνα με πολλά μέσα ενημέρωσης, αυτό θα γίνει το Σάββατο, ημέρα κατά την οποία ο δήμος της Γένοβας προβλέπει την επίσημη τέλεση της κηδείας των θυμάτων της τραγωδίας.

Καταρρέει η μετοχή της Atlantia

Βουτιά 23,5% κατέγραψε η μετοχή της Atlantia, της εταιρείας που διαχειρίζεται την οδογέφυρα της Γένοβας, η οποία τέθηκε καθυστερημένα σε διαπραγμάτευση, δύο ημέρες μετά την τραγωδία.

Οι μετοχές της Atlantia και άλλων εταιρειών που διαχειρίζονται αυτοκινητοδρόμους στην Ιταλία δέχονται ισχυρές πιέσεις με την έναρξη των συναλλαγών, αφού η ιταλική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα επιδιώξει να ανακαλέσει την ανάθεση και να ενισχύσει το ρυθμιστικό πλαίσιο μετά την καταστροφή στην γέφυρα της Γένοβας.

Οι μετοχές της Atlantia, στην οποία ανήκει η Autostrade per l'Italia που διαχειρίζεται την οδογέφυρα της Γένοβας, αρχικά δεν τέθηκαν σε διαπραγμάτευση και οι εκτιμήσεις τοποθετούσαν στο 20% την πτώση της μετοχής.

Οι μετοχές των ανταγωνιστριών SIAS και ASTM υποχώρησαν κατά 8% και 7% αντίστοιχα.

Ο αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο δήλωσε στο ιταλικό ραδιόφωνο ότι το κράτος θα πρέπει να αναλάβει την διαχείριση των αυτοκινητοδρόμων, εάν οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να φέρουν εις πέρας το έργο, ενώ αναφερόμενος στην γέφυρα της Γένοβας είπε ότι η διαχειρίστρια εταιρεία όφειλε να επενδύσει στον τομέα της ασφάλειας αντί να επικεντρώνει στα κέρδη.