Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία - Συνετρίβη αεροσκάφος με 189 επιβάτες

Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία - Συνετρίβη αεροσκάφος με 189 επιβάτες

Αεροπορική τραγωδία στην Ινδονησία το πρωί της Δευτέρας, καθώς ένα αεροσκάφος Boeing 737, με 189 επιβαίνοντες, έπεσε στη θάλασσα, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωσή του. Σύμφωνα με το Reuters από τους 189 επιβαίνοντας οι 178 ήταν ενήλικες επιβάτες, ένα ήταν παιδί, δύο ήταν βρέφη, δύο ήταν οι πιλότοι και έξι οι αεροσυνοδοί.

Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών της Ινδονησίας ανακοίνωσε ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν 20 αξιωματούχοι του υπουργείου.

Τα μέλη των σωστικών συνεργείων που βρίσκονται στο σημείο της συντριβής επιβεβαίωσαν ότι τα συντρίμμια ανήκουν στο Boeing 737 προσθέτοντας ότι έχουν εντοπίσει ταυτότητες και διπλώματα οδήγησης που πιστεύεται ότι ανήκαν σε επιβάτες.

Το αεροσκάφος ήταν της Ινδονησιακής εταιρείας πτήσεων  χαμηλού κόστους Lion Air. Το αεροπλάνο ήταν εν πτήσει από την ινδονησιακή πρωτεύουσα Τζακάρτα στην πόλη Pangkal Pinang της Σουμάτρα.

Η Lion Air επιβεβαίωσε ότι το αεροπλάνο έχασε την επαφή με τον πύργο ελέγχου, νωρίς το πρωί της Δευτέρας, αλλά δεν έχει προβεί ακόμα επίσημη δήλωση. «Έχει επιβεβαιωθεί ότι συνετρίβη», απάντησε με μήνυμα μέσω κινητού τηλεφώνου ο Γιούσουφ Λατίφ, ο εκπρόσωπος της υπηρεσίας, ερωτηθείς από το πρακτορείο ειδήσεων Reuters για την τύχη του αεροσκάφους της Lion.Η απώλεια επικοινωνίας με το αεροσκάφος συνέβη μόλις 13 λεπτά από την απογείωσή του.

Υπήρξαν μάρτυρες της συντριβής, σύμφωνα με τα τοπικά μέσα. Οι διασώστες λένε ότι οι ναυτικοί πάνω σε ένα ρυμουλκό είδαν το αεροπλάνο να πέφτει. "Στις 7:15 π.μ. το ρυμουλκό ανέφερε ότι είχε πλησιάσει την περιοχή και το πλήρωμα είδε τα συντρίμμια ενός αεροπλάνου", δήλωσε στέλεχος των συνεργείων έρευνας και διάσωσης, στην τοπική εφημερίδα Jakarta Post.

Συντρίμμια που πιστεύεται πως ανήκουν στο αεροσκάφος, ανάμεσά τους καθίσματα επιβατών, βρέθηκαν κοντά σε μια υπεράκτια πλατφόρμα διύλισης πετρελαίου στη θάλασσα της Ιάβας, δήλωσε στέλεχος της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας Pertamina.

Συντρίμμια βρέθηκαν επίσης κοντά στο σημείο όπου βρισκόταν το Μπόινγκ όταν χάθηκε η επαφή με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο έδαφος, δήλωσε ο Μουχάμαντ Σιάουγκι, ο επικεφαλής της υπηρεσίας έρευνας και διάσωσης.

«Δεν γνωρίζουμε εάν και κατά πόσον υπάρχουν επιζώντες», δήλωσε ο Σιάουγκι κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Πρόσθεσε ότι δεν καταγράφηκε ακόμη σήμα από τον πομπό εντοπισμού έκτακτης ανάγκης του αεροσκάφους.

«Ελπίζουμε, προσευχόμαστε, αλλά δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε.»

Βάρκες και πλοία έσπευσαν σε βοήθεια, στην αναζήτηση πιθανών επιζόντων και οι πρώτες εικόνες από τα συντρίμμια και αντικείμενα που βρέθηκαν στη θάλασσα, δημοσιεύτηκαν στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης.

Ο πιλότος και ο συγκυβερνήτης του είχαν μαζί περίπου 11.000 ώρες πτήσης όπως είπε εκπρόσωπος της Lion Air στο Reuters.

Τα στοιχεία από το Flightradar24 δείχνουν ότι το αεροσκάφος ανέβηκε στα 5.000 πόδια πριν να αρχίσει να χάνει ύψος το οποίο αρχικά ανέκτησε πριν τελικά να καταλήξει στη θάλασσα. Το τελευταίο του στίγμα ήταν στα 3.650 πόδια με ταχύτητα 345 κόμβων.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Εθνικής Επιτροπής Ασφαλείας των Μετακινήσεων της Ινδονησίας το αεροσκάφος που συνετρίβη είχε παραληφθεί από την εταιρεία τον περασμένο Αύγουστο.

Ο ίδιος είπε, επίσης, ότι ο πιλότος ζήτησε να επιστρέψει στο αεροδρόμιο Soekarno Hatta που βρίσκεται στα περίχωρα της Τζακάρτα.

Και σύμφωνα με τον Σιντού Ραχάγιου, επικεφαλής της διεύθυνσης πολιτικής αεροπορίας του ινδονησιακού υπουργείου Μεταφορών, το πλήρωμα του αεροσκάφους «ζήτησε να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο πριν αυτό «χαθεί από τα ραντάρ».

«Δεν μπορούμε να κάνουμε κανένα σχόλιο αυτή τη στιγμή», ανέφερε νωρίτερα ο Έντουαρντ Σιράιτ, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου στον οποίο ανήκει η Lion, προσθέτοντας πως θα δοθεί συνέντευξη Τύπου αργότερα εντός της ημέρας. «Προσπαθούμε να συγκεντρώσουμε όλες τις πληροφορίες και τα δεδομένα», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα δεδομένα της πτήσης όπως τα κατέγραψε ο ιστότοπος Flightradar24, το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα. Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.) με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.

Αυτό είναι το πρώτο δυστύχημα στο οποίο ενεπλάκη Boeing 737 Max, ένα νέο και τεχνολογικά προηγμένο αεροσκάφος, ιδιαίτερα αποδοτικό σε ό,τι αφορά την οικονομία καυσίμου.

Μάλιστα το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση από τεχνική άποψη και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά, ενώ είχε χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα από τον Αύγουστο.

Η εταιρεία, πάντως, έχει ιστορικό ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια. Το 2017 ένα από τα Boeing της συγκρούστηκε με αεροσκάφος της Wing Air χωρίς τότε κανείς να τραυματιστεί.

Τον Μάιο του 2016 δύο αεροσκάφη της Lion Air συγκρούστηκαν σε αεροδρόμιο ενώ ένα μήνα νωρίτερα άλλο αεροσκάφος είχε χτυπήσει σε αεροπλάνο της TransNusa. το 2013 ένας νεαρός πιλότος «έχασε» τον διάδρομο προσγείωσης και έπεσε σε θάλασσα στο Μπαλί προκαλώντας τον τραυματισμό αρκετών επιβατών.