"Παρελθόν" είχε το κυβερνητικό αεροσκάφος Κόνραντ Αντενάουερ που μετέφερε την Άνγκελα Μέρκελ στη Βραζιλία για την Σύνοδο του G20, το οποίο παρουσίασε πρόβλημα στον αέρα και ανάγκασε τον πιλότο να αλλάξει πορεία, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Deutsche Welle.

Το ίδιο αεροσκάφος στα μέσα Οκτωβρίου, είχε παρουσιάσει πρόβλημα κατά τη διάρκεια επίσκεψης του υπουργού Οικονομίας, Όλαφ Σολτς στην Ινδονησία, όπου είχε μεταβεί για την Σύνοδο του ΔΝΤ, καθώς τρωκτικά ροκάνισαν καλώδια.

Τότε ο Σολτς είχε αναγκαστεί να γυρίσει πίσω στη Γερμανία με αεροσκάφος της γραμμήςενώ – σύμφωνα με πληροφορίες – του είχε ζητηθεί να μην αναφέρει το περιστατικό, το οποίο όμως διέρρευσε στον Τύπο από πηγές.

Προσπάθειες αποδραματοποίησης

"Ουδέποτε προέκυψε κίνδυνος για τη ζωή των επιβατών", δήλωσε στο Βερολίνο η αναπληρώτρια κυβερνητική εκπρόσωπος Μαρτίνα Φιτζ για την αναγκαστική προσγείωση του κυβερνητικού αεροσκάφους.

"Η διακοπή της πτήσης σε μια τέτοια περίπτωση είναι μια κανονική διαδικασία", υποστήριξε.

επορτάζ της FAZ

Ανάλογες προσπάθειες να αποδραματοποιήσει το συμβάν κατέβαλε και ο Γενς Φλόσντορφ, εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας, το οποίο είναι υπεύθυνο για τις αεροπορικές μεταφορές της κυβέρνησης.

Ενώ απέφυγε επιμελώς να χαρακτηρίσει την προσγείωση του αεροσκάφους «αναγκαστική», έκανε λόγο για «έκτακτη προσγείωση» ενώπιον ενός "αόριστου κινδύνου".

Οι δύο εκπρόσωποι παραδέχτηκαν πάντως ότι επρόκειτο για "σοβαρό λάθος"το οποίο ανάγκασε τον πιλότο του κυβερνητικού αεροσκάφους τύπου Α340 να διακόψει την πτήση της καγκελαρίου Άγκελα Μέρκελ για το Μπουένος Άιρες πάνω από τα χωρικά ύδατα της Ολλανδίας και να επιστρέψει στη Γερμανία.

Για λόγους ασφαλείας το αεροπλάνο δεν προσγειώθηκε στο Άμστερνταμ, που ήταν το πλησιέστερο αεροδρόμιο, αλλά στην Κολωνία.

Καμία ένδειξη για εγκληματική πράξη

Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας διαβεβαίωσε πως "δεν υπάρχουν ενδείξεις για εγκληματικές μηχανορραφίες".

Σύμφωνα με το μέχρι στιγμής πόρισμα, αιτία της αβαρίας ήταν ένα ελαττωματικό ηλεκτρονικό εξάρτημα.

Πρόκειται για ένα μποξ διακλάδωσης που ελέγχει τόσο την τροφοδοσία των δύο συστημάτων ραδιοεπικοινωνίας που διαθέτει το αεροσκάφος όσο και το σύστημα απόρριψης της κηροζίνης, δηλαδή των καυσίμων.

Γι' αυτό το λόγο ο πιλότος έπρεπε, πρώτον, να δρομολογήσει την προσγείωση με τη βοήθεια δορυφορικού τηλεφώνου.

Και, δεύτερον, επειδή δεν του ήταν δυνατόν να απορρίψει μέρος των καυσίμων όπως συνήθως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, έπρεπε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Κολωνίας με υπέρβαρο.

Το μεγάλο βάρος και το γεγονός ότι λόγω έργων χρησιμοποιήθηκε ο μικρός διάδρομος του αεροδρομίου οδήγησαν στην υπερθέρμανση του συστήματος πέδησης του αεροπλάνου.

Όπως διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος, η συγκεκριμένη βλάβη παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στα Α340 που διαθέτει το υπουργείο Άμυνας. Το υπουργείο του έχει έχει επικοινωνήσει με τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν αεροσκάφη αυτού του τύπου προκειμένου να ενημερωθεί για τις εμπειρίες τους με αυτό το πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον κ. Φλόσντορφ, από τον Ιούνιο του 2016 ως τον Ιούνιο του 2018 ακυρώθηκαν 16 πτήσεις κυβερνητικών αεροσκαφών. Ο αριθμός αναλογεί στο 2% του συνόλου των πτήσεων.

Πηγή: Deutsche Welle,Παναγιώτης Κουπαράνης, Βερολίνο

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις