Από τις 8 Μαρτίου του 2014, όταν και χάθηκε ξαφνικά και χωρίς εξήγηση κάθε ίχνος του Boeing των Μαλαισιανών Αερογραμμών που εκτελούσε την πτήση MH370 μέχρι ακόμη και σήμερα, 5 χρόνια μετά, οι θεωρίες για το τι συνέβη δίνουν και παίρνουν.

Η τελευταία χρονικά θεωρία για τη μοίρα του εξαφανισμένου αεροσκάφους ανήκει στον Τζεφ Γουάιζ, ειδικό στα αεροπορικά δυστυχήματα και συγγραφέα του βιβλίου 'The Plane That Wasn’t There'.

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει και δημοσιεύει η βρετανική Daily Mirror, υπάρχουν οι εξής εκδοχές που εξηγούν τι συνέβη στο διάστημα από 06.28 έως και 07.41.

Πρόκειται για τη στιγμή που το δορυφορικό σύστημα τηλεπικοινωνιών SATCOM έκλεισε ανεξήγητα μέχρι και αυτή που ξανατέθηκε σε λειτουργία.

«Το μεγάλο ερωτηματικό είναι τι συνέβη στη χαμένη πτήση MH370 σε αυτή τη μία ώρα και 13 λεπτά.

Έκανε το αεροσκάφος μια απλή στροφή, πετούσε σε κύκλους ή προσγειώθηκε κάπου και στη συνέχεια απογειώθηκε ξανά;

Παρατηρώντας τα ψιλά γράμματα της καταγραφής δεδομένων Inmarsat (σ.σ. δορυφόρος) είδαμε ότι πράγματι το σύστημα είχε τεθεί εκτός λειτουργίας και μετά επαναλειτούργησε», αναφέρει ο Γουάιζ και συνεχίζει:

«Μια άλλη λεπτομέρεια από τα δεδομένα του Inmarsat είχε θεωρηθεί τότε περίεργη αλλά αργότερα αναγνωρίστηκε ότι είχε μεγάλη σημασία. Υποθέταμε ότι ενώ ο αναμεταδότης είχε κλείσε λίγο μετά την τελευταία επικοινωνία με τον πύργο ελέγχο και το "καληνύχτα, Malaysia Airlines 370", το σύστημα satcom παρέμενε ενεργό.

Αν όντως επιχείρησε προσγείωση στο μεσοδιάστημα το αεροπλάνο, τότε μπορεί να συνετρίβη στη Μαλαισία, ή κοντά στην Ταϊλάνδη, την Ινδονησία, την Καμπότζη ή το Βιετνάμ. Και το σημείο προσγείωσης ενδέχεται να περιέχει κρίσιμα στοιχεία για τη μοίρα του αεροπλάνου».

Όπως έχουν επισημάνει όσοι ειδικοί έχουν ασχοληθεί με την πτήση μυστήριο που εκτελούσε δρομολόγιο από Κουάλα Λουμπούρ προς Πεκίνο, το σύστημα δεν κλείνει ποτέ από μόνο του και απαιτείται ανθρώπινη παρέμβαση.