Γερμανοί καλλιτέχνες, μεταξύ των οποίων ο Ντάνιελ Μπρουλ και ο Μπέρνχαρντ Σλινκ, καλούν τους ψηφοφόρους του Γκέρλιτς στη Γερμανία, του τοπικού "Χόλιγουντ" όπου έχουν γυριστεί πολλές ταινίες, να φράξει τον δρόμο στην ακροδεξιά στις τοπικές εκλογές της 16ης Ιουνίου.

«Μην αφήσετε να σας παρασύρουν το μίσος και η έχθρα», γράφουν οι καλλιτέχνες σε μια ανοικτή επιστολή που απευθύνεται στους κατοίκους αυτής της μεσαίας πόλης της ανατολικής Γερμανίας, στα σύνορα με την Πολωνία.

Αντίπαλοι στις εκλογές αυτές είναι ένας υποψήφιος της ακροδεξιάς Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD), που είχε κερδίσει στον πρώτο γύρο στα τέλη Μαΐου με ποσοστό τουλάχιστον 30% των ψήφων, και ένας υποψήφιος του κεντροδεξιού κόμματος της καγκελαρίου Άγγελα Μέρκελ (CDU), που υποστηρίζεται από την πλειονότητα των άλλων κομμάτων.

Αν το AfD κερδίσει τις εκλογές, θα είναι η πρώτη νίκη γι΄αυτό το κόμμα, που ιδρύθηκε το 2013, σε μια πόλη τουλάχιστον 50.000 κατοίκων.

Το Γκέρλιτς έχει γίνει εδώ και πολλά χρόνια ο προνομιούχος τόπος κινηματογραφικών γυρισμάτων, περιλαμβανομένων μεγάλων αμερικανικών παραγωγών όπως το «Ξενοδοχείο Grand Budapest» του Γουές Άντερσον ή το «Άδωξοι Μπάσταρδη» του Κουέντιν Ταραντίνο. Η πόλη αυτή, όπου έχουν γυρίσει ταινίες ο Τζορτζ Κλούνεϊ, η Κέιτ Γουίνσλετ, η Έμα Τόμσον ή ο Τζεφ Γκόλντμπλουμ, έχει αποκτήσει το προσωνύμιο "Γκέρλιγουντ".

Μεταξύ των υπογραφόντων, ο Ντάνιελ Μπρουλ, η ‘αποκάλυψη’ της ταινίας «Goodbye, Lenin!, η Γιάνα Παλάσκε («’Αδωξοι Μπάσταρδη»), η σκηνογράφος Μπριγκίτε Μπροχ, που είχε τιμηθεί με Όσκαρ για το «Moulin Rouge» ή ακόμη ο συγγραφέας Μπέρνχαρντ Σλινκ, του μπεστ σέλερ «Διαβάζοντας στη Χάννα» που έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο.

Στη διάρκεια των γυρισμάτων στο Γκέρλιτς, «ανακαλύψαμε φίλους, γενναιόδωρους οικοδεσπότες και φιλοξενία παντού», γράφουν οι καλλιτέχνες στην ανοικτή επιστολή τους. «Σας παρακαλούμε, αγαπητοί πολίτες και φίλοι του Γκέρλιτς, ψηφίστε λογικά: Μην προδώσετε τις πεποιθήσεις σας μπροστά σε κάποιον υποκρίνεται πως είναι ικανός να λύσει όλα τα προβλήματα», λένε.

Η πόλη, η οποία είναι θύμα της αποβιομηχανοποίησης και βιώνει ένα αίσθημα υποβάθμισης, καταφέρνει ωστόσο να ζει χάρη στον τουρισμό, που προσέλκυσε εν μέρει λόγω των πολλών κινηματογραφικών γυρισμάτων που φιλοξένησε.