Πρώην διευθυντής Boeing: Μετά την καθήλωση στο έδαφος των αεροσκαφών 737 ΜΑΧ της Boeing,ύστερα από τα δύο πολύνεκρα δυστυχήματα σε Ινδονησία και Αιθιοπία, έρχεται ο επί 30 χρόνια υπεύθυνος της εταιρείας σε θέματα ποιότητας, για να ανοίξει νέο κύκλο συζητήσεων και ανησυχιών. Ο Τζον Μπαρνέτ ανέφερε ότι τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στο μοντέλο 737. «Άρχισαν να μας πιέζουν να μην καταγράφουμε τα ψεγάδια και να επιτρέπουμε την εγκατάσταση ελαττωματικού υλικού χωρίς αυτό να διορθώνεται. Άρχισαν να να μην διατηρούν τον έλεγχο των αεροπλάνων, τον έλεγχο των μη συμμορφούμενων εξαρτημάτων. Το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν το κέρδος και να πετάξει το αεροπλάνο», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Όσο περνούσαν τα χρόνια, η κατάσταση γινόταν όλο και χειρότερη. Το 25% των μασκών οξυγόνου δεν λειτουργούσε, όπως αποκαλύφθηκε ύστερα από έλεγχο. Τα ελαττωματικά εξαρτήματα άρχισαν να χάνονται στο σύστημα προτού αποκαλυφθούν. Πολλά ελαττωματικά διαφράγματα εγκαταστάθηκαν χωρίς να έχουν επισκευαστεί», αποκάλυψε ο πρώην διευθυντής.


Ντοκιμαντέρ του Al Jazeera για το Boeing 787


Τόνισε, ακόμη, ότι υπήρχε ζήτημα και με τα μεταλλικά θραύσματα, μήκους τριών ιντσών, που θα μπορούσαν να πέσουν σε περιοχές με πολλά καλώδια και ηλεκτρολογικά. «Θα μπορούσε από τα θραύσματα να προκληθεί ακόμη και πυρκαγιά», πρόσθεσε ο Τζον Μπάρνετ.

«Σε κάθε Boeing 787 υπάρχουν τέτοια θραύσματα», επισήμανε με νόημα ενώ κατέληξε με μια δραματική προειδοποίηση: «Δεν θα ταξίδευα με 787, θα άλλαζα την πτήση μου. Το έχω πει και στην οικογένειά μου να το αποφεύγει».