Το γνωστό ρύζι «Uncle Bens» αλλάζει όνομα. Η εταιρεία Mars επέλεξε το όνομα σε “Ben’s Original” και παράλληλα απέσυρε την εικόνα με το πρόσωπο ενός ηλικιωμένου Αφροαμερικανού, που μπορούσε να ανακαλέσει στη μνήμη τις φυτείες ρυζιού που καλλιεργούνταν χάρη στους σκλάβους.

“Ακούσαμε τις τελευταίες εβδομάδες χιλιάδες καταναλωτές, τους ίδιους μας τους υπαλλήλους και άλλους ενδιαφερόμενους σε ολόκληρο τον κόσμο”, υπογράμμισε σήμερα μία εκ των επικεφαλής της Mars, η Φιόνα Ντόσον, σε ένα δελτίο τύπου. “Κατανοούμε τις ανισότητες που συνδέονται με το όνομα και το πρόσωπο της προηγούμενης μάρκας”, συμπλήρωσε.

Μετά από πολλές 10ετίες, το σήμα κατατεθέν της εταιρείας με το πιο διάσημο ίσως ρύζι στον κόσμο αλλάζει, καθώς φαίνεται ότι η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ από αστυνομικό έχει προκαλέσει ένα τσουνάμι αλλαγών και διαγραφής όσων θυμίζουν ή παραπέμπουν σε καθεστώς δουλείας, ή σε ρατσισμό, ακόμα και αν πρόκειται για μνημεία ιστορικά των ΗΠΑ.

Η αλλαγή στην εικόνα της αμερικανικής εταιρείας εμπεριέχει μεγάλο ρίσκο, καθώς η Uncle Ben’s συνέδεσε την πορεία της και φυσικά το όνομά της, με το πρόσωπο του μαύρου αγρότη που εικονίζεται στη συσκευασία της. Ωστόσο, κρίθηκε ότι η συγκεκριμένη εικόνα, λόγω και των εξελίξεων και του ξεσηκωμού στις ΗΠΑ μετά τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ, δεν συμβαδίζει με την εποχή.

Ποιος ήταν ο Uncle Ben

Η εικόνα του μαύρου αγρότη στις συσκευασίας χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1940, ενώ οι υπεύθυνοι της εταιρείας σκέφτονται ακόμη και την αλλαγή του ονόματος. Ήδη, πολλές επιχειρήσεις παίρνουν μέτρα για να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες ανησυχίες για φυλετικές προκαταλήψεις και αδικίες.

Η μητρική εταιρεία Mars ανακοίνωσε ότι ο Uncle Ben -στα καθ’ ημάς «Μπαρμπα Μπεν»- ήταν ένας φανταστικός χαρακτήρας, το όνομα του οποίου χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1946, ως αναφορά σε έναν Αφροαμερικανό αγρότη που δούλευε στο Τέξας. Η εικόνα που προσωποποιεί το σήμα «ήταν ένας αγαπημένος σεφ στο Σικάγο και σερβιτόρος με το όνομα Φρανκ Μπράουν».

Πάντως η εταιρεία αναγνωρίζει ότι η χρήση του χαρακτήρα είναι παρωχημένη και εκτός εποχής και δεσμεύτηκε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στο brand, μετά τις πορείες, τις συγκρούσεις αλλά και τις εκκλήσεις για φυλετική ισότητα που ακολούθησαν τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ και την εκστρατεία Black Lives Matter.

«Ο ρατσισμός δεν έχει καμία θέση στην κοινωνία»

«Ως παγκόσμια μάρκα, γνωρίζουμε ότι έχουμε ευθύνη να βοηθήσουμε στον τερματισμό των φυλετικών αδικιών. Ένας τρόπος που μπορούμε να το κάνουμε αυτό είναι να εξελίσσουμε την μάρκα και την οπτική ταυτότητα του Uncle Ben, κάτι που θα κάνουμε. Ακούμε τις φωνές των καταναλωτών, ειδικά στη Μαύρη κοινότητα, και τους συνεργάτες μας σε όλο τον κόσμο. Δεν γνωρίζουμε ακόμη ποιες θα είναι οι ακριβείς αλλαγές ή το χρονοδιάγραμμα, αλλά αξιολογούμε όλες τις δυνατότητες», αναφέρει η εταιρεία.

Σύμφωνα με την εταιρία, ο ρατσισμός δεν έχει καμία θέση στην κοινωνία. «Στεκόμαστε με αλληλεγγύη στη μαύρη κοινότητα, τους συνεργάτες μας και τους εταίρους μας στη μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη».

Τα πακέτα ρυζιού που θα φέρουν το νέο όνομα και το νέο λογότυπο θα βρεθούν στα ράφια των καταστημάτων το 2021. Επιπλέον, ο όμιλος προβλέπει να χρηματοδοτήσει προγράμματα στήριξης στις κοινότητες των μαύρων στο Γκρίνβιλ, στο Μισισίπι, μια πολιτεία στις νότιες ΗΠΑ όπου το ρύζι “Ben’s Original” παράγεται για περισσότερα από 40 χρόνια.