H Bρετανία αναβιώνει στιγμές πανικού με τους πελάτες των σούπερ μάρκετ να αδειάζουν ράφια και την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Morrisons να παίρνει μέτρα περιορισμών στην προμήθεια συγκεκριμένων προϊόντων ώστε να προληφθεί ενδεχόμενη έλλειψη. Συγκεκριμένα, επιβλήθηκε όριo σε προϊόντα όπως χαρτί υγείας και απολυμαντικό τζελ, καθώς ήδη σε αρκετά καταστήματα της εταιρείας παρουσιάζονται ελλείψεις.

Μετά το τηλεοπτικό διάγγελμα του Μπόρις Τζόνσον, την προηγούμενη Τρίτη, στο οποίο παρουσιάστηκαν νέα περιοριστικά μέτρα για την πρόληψη της εξάπλωσης του ιού διάρκειας έως και 6 μηνών, ο κόσμος πανικοβλήθηκε και έτρεξε να αναζητήσει είδη πρώτης ανάγκης. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια φρενίτιδα στα σούπερ μάρκετ, με ράφια να αδειάζουν ραγδαία και κόσμο να αγοράζει σε τεράστιες ποσότητες συγκεκριμένα είδη. Συγκεκριμένα, τα προϊόντα που εξαφανίζονται σιγά σιγά είναι το χαρτί υγείας και τα απολυμαντικά τζελ, ενώ ελλείψεις ήδη παρατηρούνται σε αγαθά όπως το ρύζι, τα ζυμαρικά και οι κονσέρβες. Οι Aldi και Tesco έχουν ξεκινήσει να επιβάλλουν περιορισμούς, ενώ έχουν απευθύνει έκκληση στους καταναλωτές να μην στοκάρουν βασικά αγαθά.

Οι ανησυχίες για την εξάπλωση του ιού εντείνονται μέρα με τη μέρα, ενώ ένα νέο lockdown δεν είναι απίθανο να επιβληθεί. Η Βρετανική Κοινοπραξία Λιανικής (BRC) κάλεσε τους καταναλωτές να σκεφτούν και τον δίπλα τους και να ψωνίσουν ”φυσιολογικές” ποσότητες, ενώ διαβεβαιώνουν πως υπάρχον επαρκή αποθέματα.

Παρ’ όλα αυτά, οι υπεύθυνοι στα σούπερ μάρκετ ενισχύον τα μέτρα ασφαλείας στις εισόδους των καταστημάτων, ενώ έχουν διπλασιάσει το φορτίο που μεταφέρουν τα φορτηγά. Η αλυσίδα Asda προχώρησε σε πρόσληψη χιλίων υπαλλήλων ασφαλείας, ώστε να επιβλέπουν την τήρηση των απαραίτητων μέτρων, όπως η μάσκα και οι αποστάσεις. Επιπλέον, θα μοιράζονται καλάθια και καροτσάκια που προηγουμένως έχουν απολυμάνει, με την αλυσίδα Morrisons να προβαίνει σε παρόμοιες ενέργειες.

Ο Μπόρις Τζόνσον δεν περιορίστηκε μόνο στα μέτρα που αφορούν τα σούπερ μάρκετ, αλλά απαγόρευσε τη λειτουργία των καταστημάτων εστίασης μετά τις 10 το βράδυ. Ωστόσο, αναλυτές εκτιμούν ότι αυτό το μέτρο, σε συνάρτηση με την πτώση του αριθμού των πολιτών που μετακινούνται με ΜΜΕ, αλλά και μετά τις συστάσεις για τηλεργασία, η ζήτηση στα σούπερ μάρκετ ενδέχεται να αυξηθεί, λόγω μεγαλύτερης κατανάλωσης τροφίμων από το σπίτι.