Κι όμως, πρόκειται για τα βίντεο που βλέπεις και αναρωτιέσαι πως γίνεται να συνέβη κάτι τέτοιο και το κυριότερο, πώς τα κατάφερε να επιβιώσει ο οδηγός. Το εν λόγω περιστατικό συνέβη στην Κίνα, με οδηγό νταλίκας να χάνει τον έλεγχο του οχήματος και να συντρίβει ένα μίνι βαν. Ο οδηγός του λευκού οχήματος, παρέμεινε ξαπλωμένος, με το πόδι του να κρέμεται έξω από το όχημα, προτού οι πυροσβέστες τον απεγκλωβίσουν.

Το θύμα κατάφερε να γλιτώσει από αυτό το σφοδρό τροχαίο, έχοντας κατάγματα στο πόδι του.

Η χρήση ζώνης ασφαλείας

Γνωρίζετε ότι:

Οι θάνατοι, οι αναπηρίες και οι τραυματισμοί που οφείλονται στα τροχαία δυστυχήματα αυξάνονται δραματικά σε όλο τον κόσμο. Κάθε χρόνο παγκοσμίως σκοτώνονται από τροχαία δυστυχήματα 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι.

Οι αριθμοί δείχνουν μια ταχεία αύξηση και σύμφωνα με υπολογισμούς της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας, μέχρι το 2020 αναμένεται ο αριθμός των θανάτων να ανέλθει στα 2,4 εκατομμύρια ετησίως.

Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν σήμερα την 9η συχνότερη αιτία θανάτου των ανθρώπων γενικά, και την 1η αιτία θανάτου σε παιδιά και νέους έως 25 ετών.

Κάθε χρόνο στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως, έχουμε περίπου:

1.500 νεκρούς

2.400 σοβαρά τραυματισμένους και

20.000 ελαφρά τραυματισμένους
Υπολογίζεται ότι περίπου οι μισοί θα σώζονταν εάν φορούσαν ζώνη ασφαλείας.

Ο νόμος της ορμής

Ένα όχημα που προσκρούει, ακινητοποιείται άμεσα και βίαια. Οι επιβάτες που δε φορούν ζώνες ασφαλείας συνεχίζουν να ταξιδεύουν μέσα στο αυτοκίνητο με την ίδια ταχύτητα, πέφτοντας πάνω στο ταμπλό ή στο παρμπρίζ. Η ορμή με την οποία χτυπούν είναι ίση με το γινόμενο των κιλών τους επί την ταχύτητα κατά τη στιγμή της πρόσκρουσης. Για παράδειγμα, σε μια πρόσκρουση με 50 χιλιόμετρα την ώρα, ένας άνθρωπος 80 κιλών, θα χτυπήσει με (50Χ80 = 4.000 κιλά) ΟΡΜΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΤΟΝΩΝ! ΜΟΝΟ η ζώνη ασφαλείας μπορεί προφυλάξει κάποιον άνθρωπο σε τέτοια περίπτωση.

Απαραίτητη η χρήση ζώνης ασφαλείας και στους πίσω επιβάτες

Σε περίπτωση ατυχήματος, ο κίνδυνος θανάτου του οδηγού αυτοκινήτου ή κάποιου άλλου επιβάτη της μπροστινής θέσης, λόγω του ότι υπάρχουν επιβάτες στο πίσω κάθισμα που δεν έχουν βάλει τη ζώνη ασφαλείας τους, είναι 5 φορές μεγαλύτερος. Οι πίσω επιβάτες θα προσκρούσουν πάνω στους δεμένους μπροστινούς με την ορμή ενός ελέφαντα τεσσάρων τόνων! Ιάπωνες ερευνητές μελέτησαν στοιχεία δυστυχημάτων (1995 έως το 1999) και κατέληξαν ότι το 80% των θανάτων που προκλήθηκαν σε επιβαίνοντες των μπροστινών θέσεων θα μπορούσαν να αποφευχθούν εάν οι επιβάτες των πίσω θέσεων φορούσαν τη ζώνη ασφαλείας τους.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις