Η Γαλλία θα επιβάλει απαγόρευση της κυκλοφορίας που θα ξεκινάει νωρίτερα – στις 18:00 αντί στις 20:00 -σε 15 βορειοανατολικά και νοτιοανατολικά γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας από το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2020, ανακοίνωσε την Πρωτοχρονιά η κυβέρνηση.

«Πήραμε την απόφαση για 15 διαμερίσματα. Σε μια εβδομάδα θα αξιολογήσουμε τα αποτελέσματα αυτής της απαγόρευσης της κυκλοφορίας νωρίτερα σε αυτά τα 15 διαμερίσματα, σχετικά με την διασπορά του ιού σε άλλα σημεία της χώρας», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γκαμπριέλ Ατάλ στο τηλεοπτικό δίκτυο TF1. «Προφανώς αν η κατάσταση επιδεινωθεί περαιτέρω σε κάποιες περιοχές, θα λάβουμε τις απαραίτητες αποφάσεις. Τα μέτρα είναι σταδιακά αυξανόμενα και φυσικά-επί της αρχής-φθάνουν μέχρι και το lockdown», πρόσθεσε.

Η Γαλλία έχει τον μεγαλύτερο αριθμό κρουσμάτων κορονοϊού στη δυτική Ευρώπη και τον πέμπτο παγκοσμίως με 2.620.425 συνολικά, ενώ ο αριθμός των νεκρών έχει φθάσει τους 64.632. Έχει ήδη επιβάλει δύο φορές lockdown σε εθνικό επίπεδο. Τα μέτρα αυτά χαλάρωσαν στα μέσα Δεκεμβρίου, αλλά τα εστιατόρια και τα μπαρ είναι προς το παρόν κλειστά και δεν είναι γνωστό πότε θα επαναλειτουργήσουν παρότι η 20η Ιανουαρίου ήταν αρχικά ο στόχος. Ο Ατάλ επανέλαβε σήμερα ότι οι πολιτιστικοί χώροι δεν θα ανοίξουν ξανά στις 7 Ιανουαρίου.

Το υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020 19.927 νέα κρούσματα κορονοϊού, λιγότερα από το σχεδόν υψηλό μηνός που είχε καταγραφεί την Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020 με 26.457 νέα κρούσματα, αλλά ωστόσο πολλά περισσότερα από τον κυβερνητικό στόχο των λιγότερο από 5.000 ημερήσιων νέων κρουσμάτων.

«Μετά το Brexit η επόμενη πρόκληση είναι ο κορονοϊός»

Τώρα που η Βρετανία επιτέλους ολοκλήρωσε την έξοδό της από την ΕΕ, η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εμπορικές συναλλαγές στο γαλλικό λιμάνι του Καλαί είναι η πανδημία του κορονοϊού, δήλωσε ο επικεφαλής του λιμένα. Ο Ζαν-Μαρκ Πουισεσό έκανε την παραπάνω δήλωση καθώς το πρώτο πορθμείο που μετέφερε οχήματα έφθανε από το Ντόβερ στο Καλαί -το λιμάνι με τις περισσότερες οδικές εμπορευματικές μεταφορές στη Γαλλία – μετά την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ στις 23:00 ώρα Λονδίνου. Το Καλαί-Ντόβερ είναι η συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Βρετανίας και της ΕΕ – μόλις 37 χλμ – και από το Καλαί περνούν περίπου δύο εκατομμύρια φορτηγά τον χρόνο.

«Αυτό που αληθινά ελπίζουμε είναι να αφήσουμε σύντομα πίσω μας την κρίση του κορονοϊού, να έχουμε όλα τα πιθανά εμβόλια και να επιστρέψουμε στην κανονική ζωή», είπε ο Πουισεσό στους δημοσιογράφους και πρόσθεσε ότι η υγειονομική κρίση θα κοστίσει στο λιμάνι 30 εκατομμύρια ευρώ σε απολεσθέντα έσοδα το 2020. Σύμφωνα με τον ίδιο, έχοντας προετοιμαστεί επί μια τριετία για το Brexit, το Καλαί είναι έτοιμο για την επιστροφή στις τυπικές διαδικασίες που αφορούν τη διακίνηση εμπορευμάτων ανάμεσα στη Βρετανία και στην ΕΕ.

«Το Brexit δεν είναι συνώνυμο με ένα κυκλοφοριακό μπέρδεμα, αλλά όλοι πρέπει να κάνουν την δουλειά τους. Δεν ανησυχούμε επειδή γνωρίζουμε πώς θα εργαστούμε», είπε. Βρετανικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις έχουν προειδοποιήσει για πιθανό χάος στο σύνορο καθώς βρίσκονται στη διαδικασία εκμάθησης της διαχείρισης της γραφειοκρατίας που απειλεί να εμποδίσει την ομαλή ροή σχεδόν ενός τρις ευρώ σε ετήσιες εμπορικές συναλλαγές.

Ωστόσο, η κατάσταση θα ήταν χειρότερη αν η Βρετανία και η ΕΕ δεν είχαν καταλήξει την τελευταία στιγμή, στις 24 Δεκεμβρίου, σε μια εμπορική συμφωνία. Μέχρι την οριστική έξοδο από το ευρωπαϊκό μπλοκ, η Βρετανία βρισκόταν σε μια μεταβατική περίοδο που διήρκεσε 11 μήνες, μετά την επίσημη έξοδο από την ΕΕ στις 31 Ιανουαρίου.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις