Το eurostar είναι ένα από τα πιο διάσημα τρένα της Ευρώπης έχει περιοριστεί σε ένα δρομολόγιο την ημέρα συνδέοντας το Παρίσι με το Λονδίνο.

Η εταιρεία πνέει τα λοίσθια λόγω της πανδημίας αλλά και του Brexit. Απευθύνει μάλιστα έκκληση στην κυβέρνηση του βρετανού πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον προκειμένου να την βοηθήσει οικονομικά όπως συμβαίνει με αεροπορικές εταιρείες που έχουν καθηλωμένα αεροσκάφη στα αεροδρόμια.

Η εταιρία έχει έδρα το Λονδίνο αλλά ποσοστό κατέχει και η εταιρεία σιδηροδρόμων της Γαλλίας SNCF. Τα δρομολόγια έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και η eurostar εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία κάνει έκκληση για οικονομική ενίσχυση υπενθυμίζοντας και τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα των τρένων έναντι των αεροπλάνων μιας και οι εκπομπές ρύπων των πρώτων είναι μειωμένες συγκριτικά με τα αεροσκάφη.

Το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου δεν απάντησε με σαφήνεια και περιορίστηκε να δηλώσει ότι θα συνεργαστεί στενά με τη διοίκηση της εταιρείας ώστε να αποκατασταθεί το πλαίσιο των διεθνών μεταφορών.

Πέρα από τους Γάλλους που κατέχουν το 55%, ποσοστό 30% στην εταιρία έχει το fund διαχείρισης κεφαλαίων CDPQ, ένα 10% τα βρετανικά κεφάλαια Hermes Infrastructure και 5% οι βελγικοί σιδηρόδρομοι.

Προ της πανδημίας μάλιστα η εταιρεία είχε εμπλουτίσει τα δρομολόγια της, παρέχοντας δρομολόγια από το Λονδίνο στο Άμστερνταμ τις Άλπεις και τη νότια Γαλλία πέρα από τα προυπάρχοντα μεταξύ Παρισιού Βρυξελλών και Λονδίνου Παρισιού.

Σχετική επιστολή για την ενίσχυση των σιδηροδρόμων και ιδιαίτερα του eurostar, δεδομένου και ότι η Μεγάλη Βρετανία έχει πολύ μεγάλη σιδηροδρομική παράδοση, υπέγραψαν 25 στελέχη επιχειρήσεων πανεπιστημιακοί και άλλοι, ζητώντας από τα υπουργεία Οικονομικών και μεταφορών να μην εγκαταλείψουν τη eurostar στο έλεος του brexit και της πανδημίας.

Στην επιστολή τους επισημαίνουν τον κίνδυνο να παγιδευτεί η συγκεκριμένη επιχείρηση στο κενό της νομοθεσίας διότι δεν είναι ούτε αεροπορική εταιρεία αλλά ούτε και εγχώρια σιδηροδρομική.

Φαίνεται όμως ότι το Brexit  οδηγεί και σε παλιότερες νοοτροπίες τα πράγματα, γιατί στην περίπτωση του eurostar είναι σημαντικό το ότι η Γαλλία το εκλαμβάνει ως βρετανικό και η Βρετανία ως γαλλικό με αποτέλεσμα ουδείς να ασχολείται με θέρμη για τη στήριξή του.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις