Τζο Μπάιντεν και Τζάστιν Τριντό συνομίλησαν για μισή ώρα, την Παρασκευή, σύμφωνα με πληροφορίες από την καναδική κυβέρνηση και ήταν η πρώτη ευκαιρία για τον καναδό πρωθυπουργό, να εκφράσει την απογοήτευσή του για την απόφαση του νέου προέδρου να “παγώσει” τη συμμετοχή των ΗΠΑ στον αγωγό πετρελαίου – μία απόφαση που πήρε ο Μπάιντεν στην πρώτη ημέρα της προεδρίας του. “Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε τα σημαντικά οικονομικά οφέλη και τα σημαντικά οφέλη όσον αφορά την ενεργειακή αυτονομία,  από την διμερή συνεργασία πάνω στα ενεργειακά θέματα” αναφέρει σχετική ανακοίνωση, ενώ προστίθεται πως ο Τριντό εξέφρασε την ανησυχία του για τις θέσεις εργασίας των εργαζόμενων στην ενέργεια.

Ο αγωγός είναι ένα project ύψους 8 δισ. δολαρίων. Η ακύρωσή του από τον Μπάιντεν, σηματοδοτεί την επιστροφή των ΗΠΑ στην Συνθήκη του Παρισιού και σε μία οικολογικά πιο υπεύθυνη πολιτική, μετά την περίοδο Τραμπ.

Ο καναδός πρωθυπουργός, δήλωσε πως οι σχέσεις με τις ΗΠΑ “δεν θα είναι πάντα τέλειες” και αυτό ισχύει με κάθε πρόεδρο των ΗΠΑ. “Συγκλίνουμε ωστόσο στις αξίες μας, στις πολιτικές μας, στην δουλειά που πρέπει να γίνει ώστε να υπάρξει ευκαιρία για ένα καλύτερο μέλλον. Προσβλέπω στην συνεργασία με τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ” ανέφερε. Όπως έγινε γνωστό, οι δύο ηγέτες θα συναντηθούν τον ερχόμενο μήνα.

Πληροφορίες αναφέρουν πως ο Τριντό έγινε δέκτης οργισμένων αντιδράσεων από το εσωτερικό του Καναδά, από πολιτικούς και άλλες δυνάμεις για την ακύρωση του αγωγού.

Η ανακοίνωση του Λευκού Οίκου

Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε ότι η συνομιλία σηματοδοτεί την στρατηγική σημασία της σχέσης ΗΠΑ – Καναδά και δίνει νέα πνοή στην συνεργασία τους για την καταπολέμηση της πανδημίας COVID-19, την άμυνα, τους οικονομικούς δεσμούς και τον παγκόσμιο ηγετικό ρόλο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Συζήτησαν για το κοινό τους όραμα για βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη και συμφώνησαν να συνεργαστούν για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών άνθρακα, προσέθεσε ο Λευκός Οίκος.

Ο Keystone XL

Το ενεργειακό έργο ξεκίνησε το 2010 από την TC Energy και την κυβέρνηση της Αλμπέρτα και εκτείνεται από την Αλμπέρτα ως τα διυλιστήρια του Τέξας, του Ιλινόι και της Οκλαχόμα. Έχει συναντήσει πολεμική από οικολόγους και οργανώσεις για την προστασία της φύσης. Το 2015, “πάγωσε” από τον Μπαράκ Ομπάμα, ενώ το 2017 ο Ντόναλντ Τραμπ προχώρησε σε βήματα που θα επέτρεπαν να συνεχιστεί το έργο.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις