Βρετανία κρίση καύσιμα: Η Βρετανία είναι έτοιμη να εισαγάγει περαιτέρω μέτρα για να βοηθήσει να διανεμηθούν καύσιμα στα πρατήρια βενζίνης μετά τα προβλήματα στις εφοδιαστικές αλυσίδες, λόγω της έλλειψης οδηγών φορτηγών, δήλωσε εκπρόσωπος του πρωθυπουργού, Μπόρις Τζόνσον.

Καταναλωτές σπεύδουν πανικόβλητοι να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους σε ορισμένες αγγλικές πόλεις, σχηματίζοντας μεγάλες ουρές στα πρατήρια, αρκετά από τα οποία έχουν ‘στεγνώσει’ ή απλά κλείσει.

«Αυτό που κάνουμε ως υπεύθυνη κυβέρνηση (είναι) να προχωρήσουμε στα απαραίτητα προκαταρκτικά βήματα, εάν χρειαστούν περαιτέρω μέτρα», δήλωσε ο εκπρόσωπος.

Βγήκε μέχρι και μαχαίρι στην ουρά

Τα νεύρα των οδηγών είναι τεντωμένα και οι τσακωμοί είναι συχνό φαινόμενο στις ουρές χιλιομέτρων που δημιουργούνται καθημερινά στα λιγοστά ανοιχτά βενζινάδικα.

Χαρακτηριστική περίπτωση η διαμάχη που καταγράφθηκε από κινητό τηλέφωνο ανάμεσα σε δύο οδηγούς στο Ουέλινγκ του νοτιοανατολικού Λονδίνου.

Ο ένας εκ των δύο οδηγών κατέβηκε από το όχημά του και τράβηξε μαχαίρι, χωρίς ωστόσο, ευτυχώς, να το χρησιμοποιήσει. Το βίντεο καταγράφει την έντονη λογομαχία τους, ενώ στη συνέχεια ο οδηγός του αυτοκινήτου κινήθηκε εναντίον του. Αφού σταμάτησε, ο οδηγός που είχε βγάλει το μαχαίρι, κλώτσησε τον καθρέπτη του οδηγού.

Βρετανία κρίση καύσιμα: Ανοικτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν οδηγοί του στρατού

Τα καύσιμα έχουν εξαντληθεί στο 50% έως και 90% των αντλιών βενζίνης και ντίζελ στα πρατήρια καυσίμων ορισμένων περιοχών, ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Λιανικού Εμπορίου Πετρελαίου (PRA), που αντιπροσωπεύει την πλειονότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το πρόβλημα ξεκίνησε μετά την ανακοίνωση γνωστής εταιρείας υδρογονανθράκων ότι «κλείνει προσωρινά μικρό αριθμό πρατηρίων της καθώς δεν μπορούσε να τα εφοδιάσει». Και αυτό διότι δεν υπάρχουν «αρκετοί οδηγοί βυτιοφόρων να μεταφέρουν καύσιμα σε όλα της τα πρατήρια», όπως σημείωνε. Η ανακοίνωση πανικόβαλε τον κόσμο, ο οποίος έσπευσε να γεμίσει τα ντεπόζιτα των οχημάτων του, με αποτέλεσμα από την πρώτη στιγμή, αλλά και μέσα στο σαββατοκύριακο να δημιουργηθούν τεράστιες ουρές οχημάτων έξω από τα βενζινάδικα.

Χαρακτηριστικό της κρισιμότητας της κατάστασης είναι πως ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς, σε συνέντευξη στο BBC, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθούν ακόμη και οδηγοί του στρατού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες των πρατηρίων υγρών καυσίμων – αν και, όπως τόνισε, «δεν υπάρχει έλλειψη καυσίμων στην χώρα», εννοώντας φυσικά στις αποθήκες, ενώ απέδωσε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί «στον πανικό που προκλήθηκε». Γι’ αυτό και κάλεσε τους Βρετανούς «να είναι πιο λογικοί και να γεμίζουν τα αυτοκίνητα τους μόνο όταν χρειάζεται».

Τα μέτρα που εξετάζει η κυβέρνηση

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση Τζόνσον ετοιμάζεται να κάνει πιο εύκολους τους κανονισμούς για τις βίζες που χορηγούνται σε ξένους οδηγούς φορτηγών, με στόχο να προσελκύσει άμεσα 5.000 επαγγελματίες. Επιπλέον προσανατολίζεται ακόμη και στην επιστράτευση του εξεταστικού συστήματος του υπουργείου Άμυνας ώστε να επιταχυνθεί ο ρυθμός διεξαγωγής των εξετάσεων οδηγών φορτηγών.

Τα θέμα που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη οδηγών βυτιοφόρων, αλλά και άλλων μεγάλων οχημάτων, οφείλεται σε δύο παράγοντες. Πρώτα απ΄ όλα στο Brexit, καθώς χιλιάδες οδηγοί αναγκάστηκαν να φύγουν από τη χώρα, και, δεύτερον, στην πανδημία, καθώς από την μια σταμάτησαν οι εξετάσεις για άδειες οδήγησης σε νέους οδηγούς και από την άλλη πολλοί από αυτούς έφυγαν από την Βρετανία φοβούμενοι ότι θα αποκλειστούν.

Σε πολλά βενζινάδικα, που έχουν ακόμη υγρά καύσιμα, έχει επιβληθεί πλαφόν 30 με 50 στερλινών ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πελάτες.

Κριτική από την αντιπολίτευση

Για να λυθεί, πάντως, το θέμα χρειάζονται 100.000 επαγγελματίες οδηγοί μεγάλων οχημάτων. Γι’ αυτό πολλοί εκφράζουν φόβους ότι σύντομα θα γίνουν πιο εμφανή τα προβλήματα στην τροφοδοσία, «ειδικά όσο πλησιάζουμε προς τις γιορτές των Χριστουγέννων, όταν η ζήτηση είναι ακόμη μεγαλύτερη», όπως χαρακτηριστικά υπογραμμίζουν.

Ο ηγέτης των Εργατικών σερ Κιρ Στάρμερ κατηγόρησε την κυβέρνηση για «πλήρη έλλειψη σχεδιασμού» καθώς, όπως επισήμανε, ήταν γνωστό πως, «όταν θα βγαίναμε από την ΕΕ, θα υπήρχε ανάγκη για ένα εφεδρικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της κατάστασης.»

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις