O Carlo Abarth έχει αναφέρει πως… «Είναι μεγάλη ικανοποίηση να ταπεινώνεις τα μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα με ένα πιο μικρό και αδύναμο αυτοκίνητο» Αυτή η ατάκα του δείχνει και τη φιλοσοφία του. Είναι ένας από τους δημιουργούς της αυτοκίνησης, που έζησε την ζωή του αντισυμβατικά, δημιούργησε μερικά μοναδικά οχήματα, και αναζήτησε πεισματικά τον δικό του δρόμο για την αγωνιστική διάκριση.

Η εφευρετικότητα που τον διέκρινε και η ικανότητά του να παίρνει και το τελευταίο ίχνος απόδοσης από τα αυτοκίνητά του ήταν αυτά που τον χαρακτήρισαν στην διάρκεια της ένδοξης πορείας του. Και είναι αυτή η ξεχωριστή αντίληψη που περνά και σήμερα σε όλα τα αυτοκίνητα που φέρνουν στο καπό τους τον δοξασμένο “Σκορπιό”, το σήμα της Abarth και μαζί το πνεύμα του ιδρυτή της.

Για πολλούς, το 695 SS του 1966, το οποίο ήταν μία εξέλιξη του Fiat 500, αποτελούσε το πιο αγαπημένο από τα πολλά και τόσο ξεχωριστά δημιουργήματα του δαιμόνιου Carlo Abarth. Ένα αυτοκίνητο πιστό στο πνεύμα του Δαυίδ απέναντι σε κάθε Γολιάθ της εποχής του, κατάφερε χάρη στις γεμάτες ιδέες και φαντασία μετατροπές του δημιουργού του να κερδίζει αγώνες και το σεβασμό πολύ ισχυρότερων αντιπάλων.

Εκείνο το 500αράκι με τα χαρακτηριστικά Esseesse αποτελεί την απόλυτη έκφραση του αγωνιστικού DNA της Abarth. Και φθάνει έως τις μέρες μας αναλλοίωτο, στην σύγχρονη έκδοχή του, το νέο Abarth 595 Esseesse. Μία έκδοση η οποία διαθέτει τις πλέον εκτενείς αναβαθμίσεις σε τεχνικό επίπεδο, αλλά και εμφάνιση που τιμά την πλούσια αγωνιστική κληρονομιά της μάρκας.

Στην καρδιά του νέου Esseesse βρίσκεται ο τετρακύλινδρος turbo 1.4 T-Jet, στην πιο ισχυρή του έκδοση, με απόδοση 180 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Ενδεικτικό των δυνατοτήτων του συγκεκριμένου συνόλου είναι το γεγονός ότι με λίγο μειωμένη απόδοση, στους 160 ίππους, εφοδιάζει και τα μονοθέσια των πρωταθλημάτων της Formula 4 σε Ιταλία και Γερμανία, όπου στη φετινή σαιζόν θα συμμετέχει και ο ταλαντούχος νέος Έλληνας οδηγός, Τζώρτζης Μαρκογιάννης. Οι επιδόσεις του είναι πραγματικά εντυπωσιακές, με το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει στα 225 χλμ./ώρα.

Για να γίνει πιο “ελεύθερη” η αναπνοή του κινητήρα, στο Esseesse έχει προστεθεί ένα φίλτρο αέρα της BMC, το οποίο στέλνει τον αέρα στον στροβιλοσυμπιεστή καυσαερίων GT1446 της Garrett. Το σύνολο των επεμβάσεων στο κινητήριο σύνολο ολοκληρώνει μία εξαιρετικής ποιότητας και απόδοσης εξάτμιση της Akrapovič, η οποία προαιρετικά διατίθεται και με απολήξεις από τιτάνιο.

Όμως δεν είναι μόνο οι επεμβάσεις στον κινητήρα που χαρακτηρίζουν αυτή την κορυφαία έκδοση. Η Abarth έχει φροντίσει να εφοδιάσει το Esseesse με μία μεγάλη γκάμα εξαιρετικών περιφερειακών από τους κορυφαίους προμηθευτές σε κάθε είδος τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στο σαλόνι.

Στην ανάρτηση τα αμορτισέρ είναι τα FSD (Frequency Selective Damping) της ΚΟΝΙ, τα οποία εξασφαλίζουν κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης αλλά και εξαιρετικό έλεγχο του αμαξώματος ακόμα και σε άσχημο οδόστρωμα. Συνδυάζονται δε με ελατήρια της Eibach στον εμπρός άξονα, τα οποία προσφέρουν εξαιρετική κατευθυντικότητα και πολύ καλή αίσθηση στο τιμόνι.

Τα φρένα προέρχονται από την Brembo, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και δίσκους σε όλους τους τροχούς (οι εμπρός είναι διάτρητοι) έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή δύναμη πέδησης αλλά και η μεγαλύτερη δυνατή αντοχή στην παρατεταμένη χρήση ε μία γρήγορη διαδρομή. Στον έξτρα εξοπλισμό υπάρχει διαθέσιμο και μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, στοιχείο που τονίζει ακόμα πιο πολύ τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κάνοντάς το το απόλυτο “όπλο” σε διαδρομές με κλειστές στροφές.

Τι ζάντες έχει

Οι όμορφες ζάντες που χρησιμοποιούνται στο Esseesse είναι 17 ιντσών Supersport λευκές με ελαστικά 205/40 R17, ενώ τον σκληροπυρηνικό χαρακτήρα του τονίζει ακόμα περισσότερο η ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή. Η οποία έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της στο 70ο Anniversario, με αναβαθμίζει σημαντικά όχι μόνο την εμφάνιση αλλά και την αεροδυναμική του νέου Abarth 595 Esseesse.

Τα σπορ γονίδια είναι εμφανή και στο σαλόνι, όπου η χρήση Alcantara και ανθρακονημάτων εξασφαλίζει την απαραίτητη «πολεμική» ατμόσφαιρα. Τα υπέροχα μπάκετ καθίσματα προέρχονται από την γνωστή από τους αγώνες Sabelt και έχουν κέλυφος από ανθρακονήματα. Αγωνιστική καταγωγή έχει και το σύστημα τηλεμετρίας Abarth Telemetry, το οποίο είναι ενσωματωμένο στο σύστημα πολυμέσων του μοντέλου με την οθόνη αφής των 7 ιντσών.

Ποια είναι η τιμή του

Η τιμή του νέου Abarth 595 Esseesse είναι 28.000 ευρώ (μηχανικό κιβώτιο) και 29.150 ευρώ (αυτόματο κιβώτιο με σειριακή λειτουργία). Σε κάθε περίπτωση το Abarth 595 Esseesse είναι η απόλυτη έκφραση του fun to drive στις μέρες μας, κουβαλώντας όλη την αντισυμβατική “τρέλα” του Carlo Abarth σε ένα εκρηκτικό σύγχρονο πακέτο, ικανό να δείξει τον δρόμο σε πολύ πιο ακριβά και με μεγαλύτερη ιπποδύναμη αυτοκίνητα.

Πηγή: newsauto.gr

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις