Το σημαντικό που έγινε γνωστό από την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Εθνικό Θέατρο ήταν η δήλωσή του ότι «Δεν θα αφήσει ξεκρέμαστους τους ανθρώπους της τέχνης τον χειμώνα». Και βεβαίως το πατροπαράδοτο άναμμα του κεριού που συνοδεύει συχνά την πολιτική του δράση.

Οι ηθοποιοί που συμμετέχουν στην παραγωγή των «Περσών» που συνομίλησαν χθες μαζί του, έδωσαν σήμερα τη δική τους απόδοση όλων όσων ειπώθηκαν χθες στο Εθνικό θέατρο παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και της υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη. Η οποία έγινε γνωστή από το ρεπορτάζ της δημοσιογράφου Στέλλας Χαραμή, για το site www.monopoli.gr

Video από τις χθεσινές κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών, Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού

Κατ΄αρχάς υπήρξε ένας αιφνιδιασμός τρόπον τινά διότι δεν εγνώριζαν ότι θα δεχτούν μία τόσο σημαντική επίσκεψη. Αυτό που γνώριζαν ήταν ότι θα υπήρχε «παρουσία καμερών για την καταγραφή της παρθενικής πρόβας. Οι υψηλοί επισκέπτες αναγγέλθηκαν από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού θεάτρου και σκηνοθέτη της παράστασης, Δημήτρη Λιγνάδη λίγη ώρα αφού ξεκίνησε η συνάντηση των συντελεστών».

Τα βασικά αιτήματα που τέθηκαν
Σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ στην τοποθέτηση του ο Αργύρης Ξάφης έθεσε «καταρχάς, την ανάγκη για ένα οριζόντιο επίδομα προς όλους όσοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά τους επόμενους μήνες σημειώνοντας ότι το πρόβλημα στον κλάδο δεν είναι η αδήλωτη εργασία αλλά η πολυπλοκότητα των εργασιακών σχέσεων. Μπορεί να είμαστε και οι μόνοι εργαζόμενοι στην Ελλάδα που δουλεύουμε κάτω από όλες τις υπαρκτές σχέσεις εργασίας: Μπλοκάκι, ωρομίσθιο, ημερομίσθιο, τίτλος κτήσης, μισθός και με έργο. Και εκεί χρειάζεται λύση». Επίσης επεσήμανε ότι «έξω από το Εθνικό θέατρο το 90% των εργαζόμενων του κλάδου εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα, για τον οποίο πρέπει να βρεθούν όσα χρηματοδοτικά εργαλεία είναι δυνατόν ώστε να επιζήσουν και να δημιουργηθούν οι περισσότερες θέσεις εργασίας» .


Φωτό από τις χθεσινές κινητοποιήσεις των καλλιτεχνών, Παγκόσμια Ημέρα Πολιτισμού

Επίσης έκανε αναφορά στα αναξιοποίητα από το υπουργείο Πολιτισμού ευρωπαϊκά προγράμματα (ακόμα και στη φορολογία του netflix που διατίθεται στον πολιτισμό σε άλλες χώρες της Ευρώπης), επισήμανε την ανάγκη αποζημίωσης όλων όσων επρόκειτο να συμμετέχουν σε παραγωγές του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και να ξεπεραστούν τα νομικά κενά που “διευκολύνουν” το ΥΠΠΟ να καταβάλλει μόνον μια προκαταβολή του 30%, πρότεινε να επιδοτηθεί η έρευνα στον πολιτισμό, μίλησε για την βίαιη εποχικότητα του επαγγέλματος του ηθοποιού που αναγκάζεται να βρει δουλειά σχεδόν κάθε τρίμηνο και εισηγήθηκε την ανάγκη να ασκηθούν πιέσεις στους τηλεοπτικούς σταθμούς ώστε να προγραμματίσουν περισσότερα σίριαλ και ν’ απασχολήσουν περισσότερους ηθοποιούς.

Υπήρξε επίσης η παρέμβαση του Γιάννου Περλέγκα ο οποίος αναφέρθηκε στο καθεστώς απλήρωτης εργασίας στη διάρκεια των δίμηνων ή τρίμηνων προβών και τόνισε πως η κατάσταση κερδοσκοπίας από πλευράς των ιδιωτών παραγωγών προέκυψε ύστερα από την κατάργηση της συλλογικής σύμβασης. Και απευθύνθηκε στην Υπουργό Πολιτισμού.

«Ρώτησα, λοιπόν, αν υπάρχει πρόθεση από το υπουργείο Πολιτισμού να επαναφέρει την συλλογική σύμβαση και να αποδώσει μια δικαιοσύνη στους εργαζόμενους. Όμως, η υπουργός απάντησε πως δεν είναι αυτό το πιο ενδεδειγμένο μέτρο πως πρέπει να βρεθούν άλλες λύσεις. Δυστυχώς, αυτό απάντησε».