Παραμονή Πρωτοχρονιάς Θέατρο: «Οδύσσεια» με τη συμμετοχή 38 ηθοποιών
Είναι σημαντικό, αυτόν τον κρίσιμο και ιδιαίτερο καιρό, να έρθουμε σε επαφή με τα ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ και να διδαχτούμε, έστω και την τελευταία στιγμή, από το πνεύμα του Οδυσσέα. Όσο ο Οδυσσέας παλεύει να φτάσει στην Ιθάκη, αυτό που τον καθοδηγεί είναι η μεγίστη επιθυμία του είναι να πάρει πίσω τον κόσμο του, τον κόσμο που του έκλεψαν.
Κι ο ισχυρότερος αντίπαλός του σε αυτό το έργο είναι ο ΑΝΤΙΝΟΟΣ. Η λέξη μιλά από μόνη της. Είναι η αντί-νόηση, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίο θολώνουν οι καταστάσεις και η πραγματικότητα με αποτέλεσμα να μην σκεφτόμαστε καθαρά και να υποκύπτουμε. Είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την καθυπόταξη και δουλεία του ανθρώπου.
Αυτό το έπος του Ομήρου, σε απόδοση του Δημήτρη Μαρωνίτη, ζωντανεύει από σήμερα διαδικτυακά στο ΚΘΒΕ με τη συμμετοχή 38 ηθοποιών
Το μνημειώδες έργο της «Οδύσσειας», όπως το απέδωσε ο διακεκριμένος φιλόλογος Δημήτρης Μαρωνίτης, πανεπιστημιακός δάσκαλος και μεταφραστής αρχαίων συγγραφέων, τον απασχόλησε σε όλη του τη ζωή.
Τριάντα οκτώ ηθοποιοί ένωσαν εν μέσω καραντίνας τις δυνάμεις τους και έντυσαν με τις φωνές τους είκοσι τέσσερις ραψωδίες, μέσα από 12.110 στίχους όπου αποτυπώνονται τα περιπετειώδη γεγονότα δέκα χρόνων.
Πρόκειται για μια πολύωρη παραγωγή είκοσι τριών ωρών, που παρουσιάζεται υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Έφης Δρόσου και θα είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας του ΚΘΒΕ www.ntng.gr με εβδομαδιαία περιοδικότητα προβολής.
Φανερά ενθουσιασμένοι, οι πρωταγωνιστές μιλούν γι’ αυτό το περιπετειώδες, πολύμηνο εγχείρημα, που, λόγω των υγειονομικών κανονισμών, «οι πρόβες ήταν αδύνατον να πραγματοποιηθούν. Ωστόσο, είχαμε ενθουσιαστεί γι’ αυτήν την ομαδική δράση σε παράλληλα σύμπαντα, που όμως έφερε στο φως κάτι που ποτέ προηγούμενα δεν είχε ξαναγίνει. Παίρναμε τα κείμενα και από απόσταση τα μελετούσαμε.
Ακούγαμε τον ίδιο τον Μαρωνίτη που κατά το παρελθόν είχε διαβάσει το έργο του. Ύστερα, φορώντας μάσκες και τηρώντας αποστάσεις, μόνοι ο καθένας, αποδίδαμε μπροστά στα μικρόφωνα τους χαρακτήρες. Με την τεχνική του μοντάζ, που διήρκησε ώρες ατέλειωτες, φθάσαμε στο προσδοκώμενο, να υλοποιηθεί δηλαδή ακέραιο ηχογράφημα του έργου που ο ακροατής θα μπορεί να απολαύσει από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ΚΘΒΕ με το πάτημα ενός κουμπιού».