Κιάτο Αίγιο: Εγκαινιάστηκε από τον Κώστα Καραμανλή η νέα σιδηροδρομική γραμμή [vids & pics]
Το δρομολόγιο που είχε γίνει δοκιμαστικά πέρσι τον Απρίλιο πλέον έγινε πραγματικότητα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Πελοποννήσου Όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, πρόκειται για «ένα έργο-σταθμό για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, που ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια διαφορετικές συμβάσεις, πάρα πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του».
https://www.youtube.com/watch?v=MNcASZRBEAw
Ακόμη, ο υπουργός ανέφερε ότι πρόκειται για ένα έργο «που θα συμβάλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, που θα βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών, που θα μειώνει αποστάσεις που θα φέρνει πιο κοντά περιοχές και θα κάνει πιο γρήγορες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον τις μετακινήσεις».
https://www.youtube.com/watch?v=hggcsDwYLyk&t=1s
Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.
Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής κατέστησε σαφές, ότι γι’ αυτό το έργο δεν εργάστηκε μόνο η σημερινή κυβέρνηση ενώ επισήμανε ότι το παρέλαβαν με αρκετές καθυστερήσεις, με πολλά προβλήματα, γεγονός που δημιουργούσε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, αυτόν της επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας.
Εντάσσεται στο ευρύτερο έργο του άξονα
Το έργο εντάσσεται στο ευρύτερο έργο της ολοκλήρωσης του άξονα ΑΘΗΝΑ (ΣΚΑ) – ΠΑΤΡΑ / Τμήμα Κιάτο – Πάτρα, που περιλαμβάνει την νέα, σύγχρονη διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων.
Έτσι, υλοποιειται η σταδιακή αντικατάσταση της παλαιάς μονής γραμμής μετρικού εύρους και χαμηλών ποιοτικών χαρακτηριστικών με νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή κανονικού εύρους με σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών καθώς και σύστημα ραδιοκάλυψης (GSM-R).
Με την ολοκλήρωση της γραμμής επιτυγχάνονται μειωμένοι χρόνοι διαδρομής και αναβαθμισμένες υπηρεσίες άνεσης και ασφάλειας κυκλοφορίας.
Συνοπτικά, όσον αφορά τα έργα στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, μήκους 72 χλμ:
Έχουν ολοκληρωθεί τα έργα υποδομής (σήραγγες, γέφυρες, χωματουργικές εργασίες) και έχουν κατασκευαστεί οι σταθμοί και στάσεις του τμήματος. Ολοκληρώθηκε στο πλαίσιο εργολαβίας, προϋπολογισμού 227 εκατ. €, η κατασκευή επιδομής της γραμμής.
Οι εργασίες υποδομής - επιδομής ολοκληρώθηκαν τον Απρίλιο 2019, και είναι πλέον δυνατή η κυκλοφορία συρμών στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα αυτό. Πλεόν εγκαταστάθηκε και το σύστημα σύγχρονης σηματοδότησης.
Τα έργα κατασκευής της νέας γραμμής συγχρηματοδοτούνται από προγράμματα των Γ’, Δ’ και Ε’ Προγραμματικών Περιόδων (Ταμείο Συνοχής 2000-2006, Ε.Π.Ε.Π. 2007-2013 και Ε.Π. Υ.ΜΕ.ΠΕΡ.Α.Α. 2014-2020).