Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, ως το τέλος του 2021 το 80%-85% των αιτήσεων συνταξιοδότησης θα εκδίδονται άμεσα με ψηφιακό τρόπο. Αυτό όμως που παρατηρείται είναι να αυξάνεται ο συνωστισμός τους. Χωρίς πρόσληψη προσωπικού στα ασφαλιστικά Ταμεία δεν μπορεί να υπάρξει αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων.

Το εξελιγμένο  πρόγραμμα ψηφιακής απονομής «Άτλας», εξασφαλίζει πλήρως αυτοματοποιημένη διαδικασία σε όλα της τα στάδια, αλλά δεν αντικαθιστά το προσωπικό.

Όπως περιέγραψε, ο υπουργός Εργασίας Γ. Βρούτσης, τον Ιούλιο του 2019 παρέλαβε 108.000 εκκρεμείς συντάξεις και αυτές ήδη τον Φεβρουάριο του 2020 πριν την πανδημία είχαν αυξηθεί κατά 30%-35%, ενώ πριν λίγες ημέρες τα επίσημα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής έδειξαν ότι έχουν υπερδιπλασιαστεί, στις 250.000. Και αν συνυπολογιστούν οι επικουρικές έχουν ξεπεράσει τις 300.000.

Η αύξηση λοιπόν ξεκινά πολύ πριν την πανδημία, και ο δικηγόρος – εργατολόγος  Διονύσης Τεμπονέρας ισχυρίζεται ότι υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες για αυτό εις απάντηση στον κ. Βρούτση που το αποδίδει στις άδειες ειδικού σκοπού των εργαζόμενων στον ΕΦΚΑ.

EUROKINISSI

«Το προσωπικό έχει μειωθεί δραματικά, υπάρχει έλλειψη συντονισμού και κανένας σχεδιασμός. Π.χ. στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους ο χρόνος απονομής σύνταξης από 8-10 μήνες πλέον κυμαίνεται στα 2 χρόνια. Το χρονοδιάγραμμα που παρουσιάστηκε είναι εκτός πραγματικότητας, όπως εξήγησε ο κ. Τεμπονέρας.

«Η αντιμετώπιση των εκκρεμών συντάξεων δεν μπορεί να γίνει χωρίς πρόσληψη προσωπικού στα ασφαλιστικά Ταμεία. Όσο σύγχρονο και να είναι ένα ψηφιακό σύστημα, δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον άνθρωπο που θα δει λάθη, ελλείψεις, θα επικοινωνήσει με τον ασφαλισμένο, θα ζητήσει συγκεκριμένα δικαιολογητικά, κ.ο.κ. Και χρειάζεται έμπειρο και εκπαιδευμένο προσωπικό».

Η διαδικασία

  • Οι αιτήσεις για την απονομή σύνταξης γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου υποβάλλονται στην πλατφόρμα Ψηφιακής Απονομής Σύνταξης ΆΤΛΑΣ στο gov.gr.
  • Για κάθε παροχή υποβάλλεται ξεχωριστή αίτηση από τους ασφαλισμένους των φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών που εντάχθηκαν στον e-ΕΦΚΑ. Οι δικαιούχοι εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία αφού προηγουμένως βάλουν τους κωδικούς TAXIS, στην συνέχεια βάζουν το ΑΜΚΑ τους και το email τους. Οι δικαιούχοι συμπληρώνουν τις πληροφορίες που ζητούνται ανάλογα μετο είδος του αιτήματος της αίτησης και προχωρούν στην υποβολή.
  • Οι αποφάσεις χηρείας και γήρατος πρώην ΟΓΑ χωρίς χρόνο διαδοχικής ασφάλισης εκδίδονται αυτόματα μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας ψηφιακής απονομής ΑΤΛΑΣ.
  • Κάθε απόφαση γνωστοποιείται αποκλειστικά στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο ασφαλισμένος.
  • Για τα υπόλοιπα αιτήματα συνταξιοδότησης ισχύουν ότι ισχύει σήμερα, δηλαδή μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του e-ΕΦΚΑ ή του μηχανογραφικού συστήματος του Δημοσίου τομέα (ΓΓΠΣ).
  • Σε ό,τι αφορά τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης από 1.1.2017 προβλέπεται για τις συντάξεις χηρείας και γήρατος του πρώην ΟΓΑ προβλέπεται να υποβάλλουν νέα αίτηση με την ημερομηνία που κατέθεσαν την αρχική προκειμένου να λάβουν και τα αναδρομικά.
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις