Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τη μεγαλύτερη ημέρα προσφορών, την «Black Friday 2020», και πολλές αλυσίδες καταστημάτων ετοιμάζονται γι’ αυτήν με διαδικτυακές προσφορές μιας και το δεύτερο εθνικό lockdown για τη νόσο COVID-19 είναι σε ισχύ.

Η ημερομηνία – «κλειδί», είναι η Παρασκευή 27 Νοεμβρίου. Όπως είναι φυσικό, λόγω του ότι τα φυσικά καταστήματα είναι κλειστά, η καταναλωτική κίνηση αναμένεται να κατευθυνθεί στο διαδίκτυο γι’ αυτό πολλές εταιρείες τα ενισχύουν. Άλλωστε, τον περασμένο μήνα, έγινε και σχετικό webinar, όπως ανέφερε ο Στέλιος Πετρίδης, γενικός διευθυντής του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GR.EC.A), στο Sputnik.

«Eίδαμε πολύ γρήγορα ότι, τον περασμένο Μάρτιο, ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών πήρε μια αναπάντεχη και βίαιη αύξηση. Ο κόσμος δεν μπορούσε εξ αντικειμένου να πηγαίνει στα καταστήματα, αφού αυτά έκλεισαν, αλλά ακόμα και όταν είχε την επιλογή να επισκεφτεί το κατάστημα, όπως, για παράδειγμα, τα σούπερ μάρκετ, και εκεί ακόμα έδειξε την προτίμησή του στα ηλεκτρονικά καταστήματα, ανάμεσα σε άλλα και για να αποφεύγει τον συνωστισμό και τις ουρές. Πρόκειται για μια τάση που υπήρχε, αλλά ο κορονοϊός την έβαλε βίαια στη ζωή μας και τελικά “έμεινε”».

Οι προσφορές θα πραγματοποιηθούν κατά βάση εκείνη την ημέρα, μέσω πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου. Βέβαια στο λιανικό εμπόριο «υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε «black out», ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων», τόνισε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής ,Βασίλης Κορκίδης.

Θα έχουν οφέλη οι μικροί λιανέμποροι;

Αναλυτικά δήλωσε τα εξής ο κ. Κορκίδης: «το διπλό αυτό «market event», είναι αναμενόμενο να μην έχει το ενδιαφέρον προηγούμενων ετών, αφού θα λάβει χώρα με κλειστά τα φυσικά καταστήματα διαρκών αγαθών. Όλοι θα θέλαμε και οι δύο εμπορικές γιορτές της «Black Friday και Cyber Monday» να γίνουν σε μια ανοιχτή αγορά, χωρίς lockdown, αφού μόνο το 17% των μικρών εμπορικών επιχειρήσεων διαθέτει πλήρως λειτουργικό e-shop. Με όσα όμως δραματικά συμβαίνουν στο μέτωπο της πανδημίας τίποτα δεν είναι το ίδιο. Η πρόταση για «απαγόρευση λόγω αθέμιτου ανταγωνισμού» και για μετάθεση σε μεταγενέστερη ημερομηνία δεν θα μπορούσε να ικανοποιηθεί, αφενός γιατί λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα συγκεκριμένες ημέρες σε όλο τον κόσμο και αφετέρου γιατί κανείς δεν επιθυμεί προσφορές και εκπτώσεις για «νέα» εμπορεύματα, κατά τη διάρκεια της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων.

Η Black Friday με «προ πανδημίας» τζίρο κοντά στο 1 δις ευρώ σε ένα τριήμερο και περίπου 1,5 δις ευρώ σε διάστημα μιας εβδομάδας, θεωρείται πλέον πετυχημένη προωθητική ενέργεια και προσμετράται στη Χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ για το εμπόριο, ουσιαστικά σηματοδοτεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Οι μικρότεροι του εμπορίου είναι δικαιολογημένα πιο επιφυλακτικοί, παρά το γεγονός ότι ακολούθησαν τη ροή, γιατί μετά από 9 χρόνια οικονομικής κρίσης και 9 μήνες πανδημίας δεν έχουν τα μεγάλα αποθέματα, ούτε τα περιθώρια κέρδους να ξεπουλήσουν νέο εμπόρευμα με μεγάλες εκπτώσεις, λίγο πριν την αγορά των Χριστουγέννων.

Στο λιανικό εμπόριο υπάρχουν φορές που δεν κερδίζουν όλοι, αλλά συμμετέχουν όλοι, γιατί πολύ σωστά οι ΜμΕ δεν θέλουν να αφήσουν τους μεγάλους της αγοράς και τις πολυεθνικές πλατφόρμες να μονοπωλήσουν το καταναλωτικό κοινό. Τουλάχιστον για τις αγορές φέτος, με τα εμπορικά της λιανικής σε «black out», ας προτιμήσουμε τα ηλεκτρονικά καταστήματα ελληνικών επιχειρήσεων. Αναμένουμε με ενδιαφέρον τα αποτελέσματα των διαδικτυακών πωλήσεων, που ακόμα και υπό τις φετινές ειδικές συνθήκες θα επιβεβαιώσουν πως σε κάθε μορφή λιανικού εμπορίου και άλλων υπηρεσιών της αγοράς, το «αφεντικό» είναι πάντα, ο τελικός καταναλωτής!».