Το Notoshome στο Golden Hall, κατεβάζει ρολά μετά από 13 χρόνια λειτουργίας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας, με επιφάνεια 3.200 τμ και πολυάριθμο προσωπικό. Με το λουκέτο αυτό ολοκληρώνεται η αποχώρηση της εταιρείας από τον κλάδο εμπορίας οικιακού εξοπλισμού, καθώς έχει ήδη κλείσει και το Notoshome στην Πλατεία Κοτζιά.

Η απόφαση είχε ληφθεί από τις αρχές του τρέχοντος έτους, πριν ακόμη εκδηλωθεί η πανδημία, που οδήγησε σε αναγκαστικά αναστολή λειτουργίας τα πολυκαταστήματα. Η μεγάλη μείωση τζίρου κατέστησε αναπόφευκτο το οριστικό κλείσιμο του Notos Home στο Golden Hall. Με την απόφαση μη ανανέωσης του μισθωτηρίου στο εμπορικό κέντρο ανακοίνωσε η διοίκηση της Notos Com, ξεκαθάρισε τις προθέσεις της να «λύσει» έως τα τέλη του μήνα τη δραστηριότητά της στο χώρο του οικιακού εξοπλισμού.

Τώρα, η διοίκηση φαίνεται πως θα εντάξει τα καταστήματα Notoshome μέσα στα Notos Galleries.

Η εταιρεία βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, με τεράστιες δανειακές υποχρεώσεις και κλειστά καταστήματα, ενώ ο τζίρος της έχει συρρικνωθεί. Αυτό καθιστά εξαιρετικά δύσκολη την υλοποίηση των σχεδίων διάσωσης και την εξεύρεση χρηματοδότησης για τη συνέχιση των εργασιών μόλις αρθούν τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας.

Διαπραγματεύσεις διεξάγονται και μεταξύ των πιστωτριών τραπεζών, με την Optima Bank  να εμφανίζεται διατεθειμένη να αγοράσει δάνεια της Notos Com και να αναλάβει την περαιτέρω χρηματοδότηση της, σε συνεργασία με επιχειρηματικό -επενδυτικό σχήμα.

Από τα καταστήματα Λαμπρόπουλος έως τα Notoshome

Η ιστορία των ιστορικών πολυκαταστημάτων «Αφοί Λαμπρόπουλοι» ξεκινά ουσιαστικά από τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν ο Παναγιώτης Λαμπρόπουλος άνοιξε το μοναδικό μπακάλικο στην Ορεινή Αρκαδία.

Ο γιος του, Ξενοφών Λαμπρόπουλος, φεύγει για την Αθήνα λίγα χρόνια μετά και εργάζεται ως πλανόδιος πωλητής ανδρικών ειδών.

Το 1906, μαζί με τον αδερφό του, ιδρύουν το 1906 την ομόρρυθμη εταιρεία Αδελφοί Π. Λαμπρόπουλοι, η οποία στεγάστηκε σε έναν υπόγειο χώρο, στη γωνία Αιόλου και Σοφοκλέους.

Αρχικά το κατάστημα ήταν επικεντρωμένο στα ανδρικά είδη (πουκάμισα, εσώρουχα, γραβάτες, κάλτσες, μαντίλια και άλλα), σταδιακά όμως άρχισε να μεγαλώνει και να διευρύνει τις δραστηριότητές του.

Μάλιστα, το 1927 τα δύο αδέρφια μετέτρεψαν την εταιρεία τους σε ανώνυμη και ανέλαβαν βιομηχανική δραστηριότητα. Είναι ενδεικτικό ότι το 1932 ίδρυσαν, σε συνεργασία με την ΕΜΙ, την δισκογραφική εταιρεία «Columbia – Αφοί Λαμπρόπουλοι».

Στη μεταπολεμική Αθήνα, η οποία είχε πλέον φτάσει τα 2,5 εκατομμύρια κατοίκους, η ανάπτυξη της «Αφοί Λαμπρόπουλοι» ήταν ταχύτατη, εγκαινιάζοντας το 1965 μοντέρνο και μεγάλο πολυκατάστημα, στη γωνία της Αιόλου με τη Σταδίου.

Τα καταστήματα έφτασαν τα πέντε σε όλη την Ελλάδα στη δεκαετία του 1970, εκ των οποίων και στον Πειραιά με 100 υπαλλήλους, με τις εντυπώσεις να κλέβει το κεντρικό, στην Αθήνα, το οποίο επισκέπτονταν χιλιάδες Έλληνες, από την Αθήνα και την περιφέρεια, για να βρουν δυσεύρετα εισαγόμενα είδη, μεταξύ άλλων.

Η περίοδος ακμής διήρκεσε έως το 1980, μία χρονιά που σημάδεψε βαθιά τον κλάδο των πολυκαταστημάτων με τον πλέον αρνητικό τρόπο. Το μπαράζ εμπρησμών στο Μινιόν, τον Κλαουδάτο, τον Κατράντζο και τον Δραγώνα, αλλά και στο κατάστημα του Λαμπρόπουλου στον Πειραιά, που είχε ανοίξει το 1971, σόκαρε το καταναλωτικό κοινό και απομάκρυνε τους καταναλωτές από τα μεγάλα πολυκαταστήματα του κέντρου.

Το 1991 η «Αφοί Λαμπρόπουλοι» καινοτόμησε, εισάγοντας στην Ελλάδα την πρακτική «shops in shop», με «περίπτερα» καταστημάτων στους ορόφους της, με την οποία προσέλκυσε μεγάλες μάρκες. Ωστόσο, η αντίστροφη μέτρηση είχε ήδη αρχίσει.

Η εταιρεία πουλήθηκε το 1999 και δύο χρόνια μετά δημιουργήθηκε ο όμιλος Notos Com, βάζοντας τίτλους τέλους στο brand «Λαμπρόπουλος» μετά από έναν αιώνα ζωής.

Με πληροφορίες από το enimerotiko

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις