Ποιο είναι το στοιχείο που έκανε την έμπειρη επαγγελματία να σαστίσει μπροστά στην επικείμενη συνέντευξη, που στην ουσία αποτελούσε μια ευκαιρία;

Η συνέντευξη δεν θα είχε τη συνηθισμένη διά ζώσης μορφή, αλλά θα γινόταν μέσω ψηφιακής πλατφόρμας με ερωτο-απαντήσεις, τις οποίες θα βιντεοσκοπούσε και θα υπέβαλε στην εταιρία προς αξιολόγηση.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που κάποιος αναζητά εργασία σε καιρούς «κανονικούς» :

  • καλύτερες απολαβές
  • αλλαγή καριέρας
  • περικοπές προσωπικού
  • κατάργηση θέσης
  • ανέλιξη
  • αλλαγή ρόλου

Οι ίδιοι λόγοι ισχύουν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα βασικά βήματα για να βρει κανείς τη δουλειά που θέλει, παραμένουν επίσης τα ίδια: Έρευνα, Δικτύωση, Προβολή, Δράση, Απόφαση.
Τι αλλάζει λοιπόν; Αλλάζει ο τρόπος και τα μέσα. Κάποια γίνονται πιο εύκολα, πιο γρήγορα και με χαμηλότερο κόστος.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η πανδημία έφερε την ψηφιοποίηση πιο γρήγορα σε πολλούς τομείς της ζωής μας και ένας από αυτούς είναι και η αναζήτηση εργασίας. Δεν επηρεάστηκε μόνο ο τρόπος που διεξάγονται πλέον οι συνεντεύξεις. Όλα τα στάδια για την ανεύρεση εργασίας γίνονται πλέον ψηφιακά. Από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες ανεύρεσης εργασίας και τα web sites των εταιριών, ενημερωνόμαστε για τις νέες θέσεις εργασίας, για τις τάσεις στην αγορά εργασίας, για τις δεξιότητες που ζητούν οι εργοδότες και για τις ευκαιρίες εκπαίδευσης.

Η Δικτύωση γίνεται μέσα από τα επαγγελματικά social media επικοινωνώντας επιλεκτικά με επαγγελματίες που κατέχουν ανάλογη θέση με αυτή που στοχεύουμε ή δραστηριοποιούνται στον κλάδο που μας ενδιαφέρει.

Προχωρώντας στον τρίτο πυλώνα, την Προβολή: δημιουργούμε και ανανεώνουμε συστηματικά το προφίλ μας στα επαγγελματικά social media, προσαρμόζουμε ηλεκτρονικά το βιογραφικό μας σημείωμα και τη συνοδευτική επιστολή στην εκάστοτε θέση που διεκδικούμε. Φροντίζουμε η «ψηφιακή μας εικόνα» σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να συνάδει με τον επαγγελματικό μας στόχο, ή τουλάχιστον να μην τον υπονομεύει.

Με αυτή την προετοιμασία έχουμε μεγιστοποιήσει τις πιθανότητες να φτάσουμε στην πολυπόθητη συνέντευξη, μόνο που τώρα δεν χρειάζεται να βρούμε το δρομολόγιο για τα γραφεία της εταιρίας ή να ταξιδέψουμε σε άλλη πόλη ή χώρα. Θα είμαστε στο δικό μας οικείο χώρο απέναντι από την οθόνη του laptop. Για να περάσουμε λοιπόν, με επιτυχία στο επόμενο στάδιο, θα πρέπει πριν τη συνέντευξη, να προσέξουμε τεχνικές λεπτομέρειες, όπως την ταχύτητα της σύνδεσης στο internet, το μικρόφωνο και την κάμερα και να επιλέξουμε ένα ουδέτερο επαγγελματικό background. Είναι σκόπιμο να ενημερωθούμε για την πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσουμε και τις πιθανές ιδιαιτερότητές της. Τέλος, καλό θα είναι να κάνουμε μια πρόβα με κάποιο φίλο μας, για να ελέγξουμε τη θέση μας, το φωτισμό, τον ήχο, τους θορύβους, να δούμε και να ακούσουμε τον εαυτό μας, να παρατηρήσουμε πώς αποτυπώνονται οι εκφράσεις του προσώπου και οι χειρονομίες μας.
Είμαστε τώρα έτοιμοι γεμάτοι αυτοπεποίθηση να αντιμετωπίσουμε τις ερωτήσεις και να προβάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Ακόμα και εάν κατά τη διάρκεια της βιντεοσκόπησης προκύψουν τυχόν τεχνικά προβλήματα, όπως ένας απρόσμενος θόρυβος, η ψύχραιμη αντιμετώπισή τους θα είναι μια έμπρακτη απόδειξη της δεξιότητας σας να ξεπερνάτε εμπόδια και να εστιάζετε στο στόχο σας. Αυτό ακριβώς είναι που χρειάζεται η σύγχρονη επιχείρηση από τους ανθρώπους της. Καλή επιτυχία!

Μαριάννα Τερζιδάκη
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός ΕΜΠ (MSc)
Career coach
LinkedIn

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις