Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. ή Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι οι μεγαλύτερες και παλαιότερες σύγχρονες ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και σε όλη την ανατολική Μεσόγειο, που ιδρύθηκαν το 1937/1939 αλλά το 1958 μεταβιβάστηκαν στον εφοπλιστή Σταύρο Νιάρχο, για την κατασκευή και συντήρηση των πλοίων, αλλά και τις μετασκευές των μεταχειρισμένων σκαφών που αγόραζε η ναυτιλιακή.

Ωστόσο, σήμερα, Τετάρτη 7 Ιουλίου 2021, ένα νέο κεφάλαιο ξεκινάει για τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ελλάδα καθώς πλειοδότης επενδυτής για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά ανακηρύχθηκε ο Γιώργος Προκοπίου.

Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και εκτός από την ικανότητα του να διατηρεί ένα πολύ μεγάλο και ανταγωνιστικό εμπορικό στόλο 124 πλοίων, διακρίνεται -όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα του mononews.gr- και για τις παρεμβάσεις του, κυρίως με αφορμές τις αντιξοότητες που προκαλεί στους επενδυτές το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα.

Χαρακτηριστική είναι η ομιλία του σε εκδήλωση του «Κύκλου ιδεών» του Βαγγέλη Βενιζέλου, με θέμα «ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ» τον Νοέμβριο του 2017 όταν αναφέρθηκε και στη δική του περιπέτεια με την εφορία:

«Εμείς οι εφοπλιστές τα λεφτά που βγάζουμε, τα βγάζουμε στο εξωτερικό χωρίς καμία στήριξη από το κράτος και τις τράπεζες, και τα φέρνουμε στην πατρίδα για να τα επενδύσουμε είπε ο κ. Προκοπίου και πρόσθεσε τι έτσι έφερε και αυτός 250 εκατ. ευρώ να τα επενδύσει και η εφορία του ζητά για κάθε ένα εκατ. ευρώ 880 χιλιάδες φόρο, όπως φόρο δωρεάς 40% και άλλο 120% πρόστιμα. Για να πάω στο δικαστήριο θα πρέπει να καταβάλω το 50%, συνέχισε και πρόσθεσε ότι παράλληλα του κάνουν κατασχέσεις και ο ίδιος πρέπει να εξηγήσει στον κινέζο, τον γερμανό και ελβετό τραπεζίτη ότι δεν είναι απατεώνας. Με τέτοια αντιμετώπιση μην περιμένετε επενδύσει», ήταν το μηνυμα του έλληνα μεγαλοεφοπλιστή.

Ωστόσο, ο 72χρονος κ. Προκοπίου, δεν τα παρατάει πάντως παρά τις δυσκολίες και συνεχίζει να ασκεί το χόμπι του, όπως χαρακτηρίζει την δουλειά του, αν και όπως δήλωσε πρόσφατα παραλαμβάνοντας το βραβείο «2020 Capital Link Greek Shipping Leadership Award», ανέθεσε στις τέσσερις κόρες του αυξημένο ρόλο στη ναυτιλιακή του αυτοκρατορία. Ο ίδιος θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή ή πιο σωστά από το ένα πέμπτο , όπως ανέφερε ο Γιώργος Προκοπίου, εξηγώντας ότι τα υπόλοιπα τέσσερα πέμπτα ανήκουν στις κόρες του.

Η ναυτιλιακή αυτοκρατορία του κ. Προκοπίου αποτελείται από τέσσερις βασικές ναυτιλιακές εταιρείες και συγκεκριμένα την Dynacom Tankers η οποία, σύμφωνα με την Vesselsvalue, ελέγχει ένα στόλο από 67 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11.394.600 dwt, την Dynagas Holding Ltd με εννέα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) συνολικής μεταφορικής ικανότητας 1.539.529 κυβικών μέτρων, την Dynagas LNG Partners με οκτώ LNG Carriers (1.261.938 k.m.) και την Sea Traders με 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου 3.049.000 dwt και δυο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 10.200 teu συνολικά.

Όπως επισημαίνει το capital.gr, o εφοπλιστής διαθέτει παρουσία και στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μέσω της Dynagas LNG Partners, η οποία έκλεισε με αύξηση κερδών και πλήρη κάλυψη του στόλου σε ναυλώσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ενίσχυσε το ναυπηγικό πρόγραμμα σε LNG carriers, ενεργοποιώντας option για δύο ακόμη πλοία, χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων, σε νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο.

Επίσης είναι ένας από τους πρωτοπόρους της αγοράς μεταφοράς φυσικού αερίου καθώς με το LNG carrier, άνοιξε τον δρόμο για τον Βόρειο Πόλο, μειώνοντας τις αποστάσεις και αλλάζοντας τον εμπορικό “χάρτη”.

Μάλιστα, η Dynagas αναμένει μέσα στους επόμενους μήνες την παράδοση από το κινεζικό ναυπηγείο Hudong-Zhonghua Shipbuilding δύο πλοίων (Transgas Power και Transgas Force), τα οποία μπορούν να λειτουργούν τόσο ως μεταφορείς LNG όσο και ως μονάδες FSRUs.

Με πληροφορίες από τα capital.gr και mononews.gr

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις