Επίσκεψη Σημίτη σε Πρέβεζα-΄Αρτα
Επίσκεψη στην Πρέβεζα και την ΄Αρτα πραγματοποιεί την Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης, ο οποίος στις 13.00 θα εγκαινιάσει την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου-Πρέβεζας.
Στις 20.00 θα μιλήσει στο κλειστό γυμναστήριο Πρέβεζας.
Ο πρωθυπουργός πριν αναχωρήσει για την Πρέβεζα, θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Στεφανόπουλο.
Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, που έδωσε την Πέμπτη στη δημοσιότητα για τα έργα στην περιοχή, η υποθαλάσσια οδική σύνδεση Ακτίου- Πρέβεζας, παρακάμπτει την πόλη της Πρέβεζας, χωρίς να την αποκόπτει από το φυσικό και ιστορικό περιβάλλον και μειώνει το χρόνο οδικής διαδρομής στον άξονα ΄Ακτιο-Πρέβεζα-Ηγουμενίτσα τουλάχιστον κατά 35 λεπτά. Η εκτιμώμενη συνολική δαπάνη του έργου, συμπεριλαμβανομένης της οδικής πρόσβασης με την εθνική οδό Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας και του οδικού δικτύου της πόλης, θα ανέλθει στο ποσό των περίπου 93,9 Meuro (32 δις δρχ.).
Λειτουργία υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου-Πρέβεζας: Ξεκίνησαν οι εργασίες κατασκευής της μόνιμης σύνδεσης με την Ηγουμενίτσα, με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης σε 10 μήνες, προϋπολογισμό 3,52 Meuro (1,2 δις δρχ) και διασφαλισμένους πόρους από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Μέχρι να κατασκευασθεί η μόνιμη λύση, η υποθαλάσσια αρτηρία θα λειτουργεί με προσωρινή σύνδεση. Το έργο είναι συνολικού μήκους 4,8 χλμ.
Παράκαμψη ΄Αρτας-Φιλιππιάδας: Ολοκληρώνεται το Σεπτέμβρη του 2002 το πρώτο τμήμα της παράκαμψης, μήκους 15 χιλιομέτρων, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα και την σύνδεση με τον άξονα ΄Αρτα-Τρίκαλα, με συνολική δαπάνη 44 Meuro (15 δις δρχ). Προωθούνται οι διαδικασίες δημοπράτησης του δευτέρου τμήματος, μήκους 8 χιλιομέτρων, με προϋπολογισμό 20 δις δρχ., συμπεριλαμβανομένων και των αποζημιώσεων για τις απαλλοτριώσεις.
Ιόνια Οδός «Δυτικός ΄Αξονας»: Η σταδιακή υλοποίηση του Δυτικού ΄Αξονα σε Αυτοκινητόδρομο, με τις δύο ζεύξεις (Ακτίου-Πρέβεζας, Ρίου-Αντιρρίου) και τις παρακάμψεις των αστικών κέντρων (΄Αρτας-Φιλιππιάδας και Αγρινίου) συμβάλλει καθοριστικά στην βιώσιμη οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των Περιφερειών της Δυτικής Ελλάδας και κυρίως της Ηπείρου. Η μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο και των υπόλοιπων τμημάτων του άξονα προβλέπεται να γίνει με συμβάσεις συνδυασμών παραχώρησης. Η διαδικασία δημοπράτησης
( για το τμήμα: Ιωάννινα-΄Αρτα-Αγρίνιο-Αντίρριο ) βρίσκεται σε εξέλιξη και ήδη ολοκληρώθηκε η Α΄ φάση του διαγωνισμού με την επιλογή των ομίλων που θα συνεχίσουν για την υποβολή προσφορών και ανάδειξη αναδόχου.
Οδικοί ΄Αξονες: ΄Αρτας-Καρδίτσας και ΄Αρτας-Τρικάλων: Από το ΥΠΕΧΩΔΕ γίνονται συνεχείς παρεμβάσεις βελτίωσης των κυκλοφοριακών συνθηκών στους υπόψη οδικούς άξονες συγκεκριμένα:
Οδός ΄Αρτας- Τρικάλων. Στο τμήμα του άξονα που διατρέχει το νομό ΄Αρτας έχουν ήδη βελτιωθεί σημαντικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες, για το υπόλοιπο τμήμα στο νομό Τρικάλων συνεχίζονται οι εργασίες κατασκευής του έργου: «Βελτίωση της Επαρχιακής Οδού ΄Αρτας-Τρικάλων στο τμήμα Σκάλα Σκορλίγκα μέχρι Αγ. Κυριακή», με προϋπολογισμό 5,57 Μeuro (1,9 δις δρχ.)
Οδός ΄Αρτας-Καρδίτσας. Για το οδικό τμήμα του νομού ΄Αρτας έχει προγραμματισθεί για ένταξη στο περιφερειακό πρόγραμμα με προϋπολογισμό:
8,8 Μeuro ( 3 δις δρχ. ) και δημοπρατείται σύντομα εργολαβία για την εκτέλεση εργασιών σε μήκος 5,5 χλμ με προϋπολογισμό: 2,95 Μeuro (1 δις δρχ. )
Παράλληλα, ολοκληρώθηκε η εργολαβία βελτίωσης της επαρχιακής Οδού ΄Αρτας -Καρδίτσας στο τμήμα Αργιθέα-Πετρωτό, στο νομό Καρδίτσας και προβλέπεται από το περιφερειακό πρόγραμμα της Θεσσαλίας, πίστωση 3,81 Μeuro (1,3 δις δρχ. ) για την εκπόνηση των σχετικών μελετών.
Εγγειοβελτιωτικά έργα νομού ΄Αρτας
Περιοχή κύριας πεδιάδας ΄Αρτας: Από το συνολικό μήκος των 13,4 χιλιομέτρων κατασκευής αρδευτικών διωρύγων ήδη κατασκευάζονται τα πρώτα 4 χλμ., παράλληλα θα κατασκευασθούν αρδευτικά δίκτυα με ικανότητα άρδευσης 22.000 σρεμμάτων αγροτικής γης, με όλα τα απαραίτητα συνοδά έργα.
Περιοχή Πέτα-Κομποτίου: Για τη περιοχή αυτή προβλέπεται η κατασκευή ανάλογων έργων με-ταφοράς νερού και αρδευτικών δικτύων για συνολική αρδευόμενη έ-κταση 14.000 στρεμμάτων. Για τα έργα αυτά οι αναγκαίες πιστώσεις έχουν συμπεριληφθεί στο εθνικό πρόγραμμα, ώστε να είναι δυνατή η υλοποίησή τους σύμφωνα με τις υπάρχουσες εγκεκριμένες μελέτες.
Αεροδρόμιο Ακτίου: Τα δύο εκτελούμενα έργα (επέκταση αεροσταθμού και διαμόρφωση περιβάλλοντος χώρου-επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών) συνολικού προϋπολογισμού 15,84 Μeuro (5,4 δις δρχ) στο αεροδρόμιο με την ολοκλήρωσή τους θα συμβάλλουν σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας του, παρέχοντας μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση στους επιβάτες.
ΝΔ
«Πέρασαν 10 χρόνια από το 1992, όταν η ΝΔ πήρε την πολιτική απόφαση να υλοποιήσει το όνειρο των Πρεβεζάνων και των κατοίκων της περιοχής και να δημοπρατήσει το έργο της ζεύξης Πρέβεζας-Ακτίου. Τα εγκαίνια του έργου, έστω και με καθυστέρηση 4 ετών και υπερδιπλασιασμό του κόστους του, σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την περιοχή», τόνισε ο αναπληρωτής υπεύθυνος του Τομέα ΠΕΧΩΔΕ της ΝΔ Γ. Τρυφωνίδης, επισημαίνοντας ωστόσο ότι το έργο για να αποκτήσει τη σωστή αναπτυξιακή διάστασή του πρέπει να συνδεθεί με τον Δυτικό Αξονα που παραμένει ακόμη στα χαρτιά.