Γραμμή 4 μετρό: Σε πόσα χρόνια θα είναι έτοιμη
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Ghella - Alstom, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύχθηκε, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, προσωρινή ανάδοχος για τη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας. Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή. Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται, σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
Πότε ξεκινά το έργο - Οι πιθανές καθυστερήσεις
Τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στο πότε θα ξεκινήσει το έργο. Σε πρώτη φάση θα ξεκινήσουν, ενδεχομένως σε ορίζοντα έξι μηνών, οι πρόδρομες εργασίες με ανάδοχο την ΕΡΕΤΒΟ που διαθέτουν προϋπολογισμό 48 εκατ. ευρώ και ορίζοντα ολοκλήρωσης 30 μηνών. Τις πρόδρομες εργασίες θα διαδεχτούν οι κυρίως εργασίες, που αναμένεται να ξεκινήσουν εκτός απροόπτου σε διάστημα ενός χρόνου από σήμερα, με τη σύμβαση να πρέπει να περάσει από προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και να κυρωθεί από τη Βουλή.
Μολονότι το κυρίως έργο προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα οκτώ ετών, είναι προφανές ότι θα απαιτηθεί αρκετά περισσότερος χρόνος. Αυτό εάν ληφθεί υπόψη ότι η γραμμή 4 του μετρό σχεδιάζεται σε περιοχές όπου δεν αποκλείεται να υπάρξουν αντιδράσεις αλλά και σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, όπως τα Εξάρχεια (στη συμβολή των οδών Στουρνάρη και Σπ. Τρικούπη) και το Κολωνάκι (στη συμβολή των οδών Σκουφά, Πατριάρχου Ιωακείμ, Καψάλη, Κουμπάρη και Κανάρη).
Νίκος Παππάς: Χρειάστηκαν 15 μήνες για να ανοίξουν οι προσφορές
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης, κ. Χρήστος Γιαννούλης, τοποθετούνται σχετικά με το άνοιγμα των προσφορών για τη Γραμμή 4 του μετρό και σχολιάζουν δηκτικά το χρονικό διάστημα που έπρεπε να περάσει.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:
«Δεκαπέντε μήνες χρειάστηκαν η κυβέρνηση της αδράνειας, ο κ. Καραμανλής και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να ανοίξουν τις οικονομικές προσφορές για το έργο κατασκευής της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.
Για να προχωρήσουν, δηλαδή, έστω ένα βήμα από το σημείο από το οποίο τους το παρέδωσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Από τη δημοπράτηση του 2016, τη δημοσίευση του 2017, την επίλυση όλων των μεγάλων και κρίσιμων νομικών και τεχνικών ζητημάτων και την ολοκλήρωση της τεχνικής αξιολόγησης το περασμένο καλοκαίρι, πριν τις εκλογές, φτάσαμε σε μια πανηγυρική ανακοίνωση του κ. Καραμανλή, η οποία απλώς αποδεικνύει την ανεπάρκειά του.
Αν δεν μας "τρολάρει", σίγουρα θα αστειεύεται».