Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί σχεδόν όλη η χώρα την εξέλιξη της επίθεσης με βιτριόλι στη νεαρή Ιωάννα έξω από τη δουλειά της. Από την πρώτη στιγμή τα ΜΜΕ έσπευσαν να τονίσουν πως ο τρόπος επίθεσης συνδέεται με περιπτώσεις προσωπικές, αφού στο παρελθόν το βιτριόλι έχει χρησιμοποιηθεί από πικραμένους εραστές. Η υπόθεση της 34χρονης Ιωάννας εξάλλου φαίνεται να ικανοποιεί όλα τα κριτήρια για ένα ζουμερό άρθρο στα χέρια των ελλήνων δημοσιογράφων: η 34χρονη είναι όμορφη, πολυταξιδεμένη και οικονομικά ανεξάρτητη…

Δυστυχώς, η λογική της ελληνικής κοινωνίας (ή εν πάση περιπτώσει κάποιων ζοφερών μυαλών) λέει πως η νεαρή κοπέλα δε θα μπορούσε να είναι οικονομικά ανεξάρτητη τη στιγμή που είναι εμφανίσιμη (!) ή σίγουρα αφού ήταν ανεξάρτητη οικονομικά σίγουρα θα είχε μπλεξίματα με τα προσωπικά της. Αυτός ήταν και ο λόγος που κάποιες ιστοσελίδες έγραφαν πανηγυρικά για τα προβλήματα της 34χρονης όταν παλαιότερα είχε καταγγείλει δύο πρώην συντρόφους της για ξυλοδαρμό. Τι κι αν η 34χρονη έχει δηλώσει πως κανείς δεν είχε λόγο να τη βλάψει ούτε σε προσωπικό ούτε σε επαγγελματικό επίπεδο; Αφού είναι όμορφη, πρέπει να φταίει. Αυτό είναι το victim blaming.

Ένα αξιόλογο κείμενο για το Victim Blaming και την περίπτωση της 34χρονης δημοσιεύεται στη σελίδα «Πολιτικά Ημερολογία» στο Facebook:

«Πριν λίγες μέρες, μια γυναίκα δέχθηκε επίθεση με βιτριόλι από άγνωστο άτομο με καλυμμένο πρόσωπο. Η γυναίκα δεν έχει υποψίες ποιο μπορεί να είναι το άτομο που της επιτέθηκε, όμως καθε μέρα παρακολουθούμε την σταδιακή μετατροπή της από θύμα σε θύτη, το victim blaming που λένε στο εξωτερικό. Τα άρθρα των ΜΜΕ είναι γραμμένα έτσι ώστε να ενεργοποιούν την διαδικασία του κοινωνικού αυτοματισμού, στρέφοντας κάποιες ομάδες πληθυσμού εναντίον της. Πώς το κάνουν αυτό;

1) Πρώτα από όλα βάζοντας στο κέντρο βάρους των κειμένων όχι την εγκληματική προσωπικότητα που έριξε το βιτριόλι, αλλά την προσωπικότητα του θύματος.
2) Ξεκινάνε αναφέροντας ότι “η άτυχη Ιωάννα ήταν κοπέλα με εντυπωσιακή εμφάνιση” και παραθέτουν φωτογραφίες της μαγιό στην θάλασσα από το Ιnstagram. Εναντίον της όσοι βάζουν λαϊκ στις φωτό με μαγιό και μετά στέλνουν μήνυμα που μένει αναπάντητο.
3)Συνεχίζουν δημιουργώντας αμφιβολίες για το πώς έβγαζε τα προς το ζην λέγοντας πως ” χωρίς ιδιαίτερες σπουδές κατόρθωνε να κάνει πολλά ταξίδια” , μαζί με φωτογραφίες στους προορισμούς αυτούς. Η Ιωάννα πιθανότατα έκανε τα ταξίδια αυτά όχι όλα μαζί, αλλά ένα τον χρόνο, στις διακοπές της, όπως όλος ο κόσμος. Και πιθανότατα μάζευε χρήματα όλη την χρονιά για 10 μέρες διακοπές, όπως όλος ο κόσμος. Να μην ξεχνάμε πως δούλευε 16 χρόνια ήδη. Παρόλα αυτά, πολλοί ζηλεύουν όσους κάνουν ταξίδια.


4) Τονίζουν ιδιαιτέρως τα πολυτελή της γούστα συνολικά “οι άλλες της μεγάλες αγάπες είναι τα γρήγορα αυτοκίνητα και τα μπουζούκια”, χωρίς αποδεικτικά στοιχεία. Συμπληρώνεται λοιπόν το παζλ μιας γυναίκας που χωρίς σπουδές αλλά όμορφη, κατάφερε να ζει μυστηριωδώς Μεγάλη Ζωή. Τι σόι ηθική έχει αυτή η Ιωάννα; Ύποπτη, τουλάχιστον.
5) Σειρά έχει η “εμπλοκή της με τις Αρχές”. Ήταν τρομοκράτης; Ήταν διαρρήκτης; Όχι, ήταν κακοποιημένη γυναίκα που κατήγγειλε δύο συντρόφους για ξυλοδαρμό. Αυτό αναφέρεται ως “εμπλοκή με τις Αρχές” και “απασχόλησε τις Αρχές”. Εναντίον της οι νοικοκυραίοι.
6) Της αποδίδεται μομφή πως ήταν αντροχωρίστρα, αφού η “ερωτική αντιζηλία” μπορεί να όπλισε το χέρι εκείνης που της έριξε βιτριόλι, που μάλιστα αναφέρεται συμπονετικά ως “η πληγωμένη γυναίκα”. Εναντίον της όσες έχουν απατηθεί από σύντροφό και σύζυγο.

Τι έμεινε που να θυμίζει πως η Ιωάννα είναι το θύμα; Τίποτα. Ήταν κάποια που πήγαινε γυρεύοντας και πήρε αυτό που της άξιζε. Αυτό είναι το victim blaming».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις