«Κάθε φέτος και χειρότερα», σχολίασε η Ένωση Ελλήνων Χημικών , με αφορμή τα θέματα που κλήθηκαν να λύσουν οι υποψήφιοι χθες, Παρασκευή, στο μάθημα της Χημείας. Τα θέματα, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνονταν βατά, για καλά προετοιμασμένους μαθητές, πρακτικά ωστόσο υπήρξαν πολλά ζητήματα, όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους. Μάλιστα εκπαιδευτικός υποστηρίζει ότι στα θέματα υπήρχαν και λάθη.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Ελλήνων χημικών

Σήμερα Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 εξετάστηκε πανελλαδικά το μάθημα Χημεία Προσανατολισμού. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) όπως προβλέπει ο θεσμικός της ρόλος ως σύμβουλος του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης, προβαίνει στον ακόλουθο σχολιασμό:

Έγινε μια ατυχής προσπάθεια σύνδεσης των θεμάτων με τη βιομηχανική χημεία που χαρακτηρίζεται από ασάφειες. Θα έπρεπε να είχε γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων και ερωτήσεων με περισσότερες διευκρινίσεις ώστε να μην σπαταλήσουν χρόνο οι εξεταζόμενοι στην προσπάθεια κατανόησης του κάθε θέματος. Περαιτέρω υπήρχε σημαντική απόκλιση των θεμάτων που πραγματεύεται το βιβλίο με όσα ζητήθηκαν προς εξέταση.

Πολλά θέματα εμφανίζουν ασάφειες που καθυστερούν ακόμα και τους καλά προετοιμασμένους μαθητές. Το σύνολο των θεμάτων και ερωτήσεων απαιτούσαν περισσότερο από τον διαθέσιμο χρόνο καθιστώντας μια επαλήθευση σχεδόν αδύνατη. Δυστυχώς τα θέματα ήταν δυσκολότερα από αυτά της περσινής χρονιάς που ήδη εθεωρούντο από τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών, χωρίς το αναμενόμενο επιστημονικό βάθος και μακριά από την παιδαγωγική αντίληψη εξέτασης.

Τα θέματα ήταν επίσης χωρίς διακριτική ικανότητα, που θα έδινε τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να πετύχει βαθμό αντίστοιχο των ικανοτήτων και της προετοιμασίας του, αλλά αντιθέτως υποβάθμισαν οριζόντια όλους τους μαθητές και το έργο των καθηγητών τους, σπρώχνοντας τις επιδόσεις όλων προς τα κάτω και στη μετριότητα. Για άλλη μια φορά η Χημεία έπεσε θύμα της έλλειψης διδασκαλίας της στις προηγούμενες τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της απόστασης αντίληψης μεταξύ της επιτροπής θεμάτων και του συνόλου των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εν κατακλείδι η Ένωση Ελλήνων Χημικών θεωρεί ότι τα φετινά θέματα χαρακτηρίστηκαν από ασάφειες, χρονική ασφυξία και αρκετά εκτός της λογικής της διδασκαλίας του μαθήματος.

Λάθη σε θέματα της χημείας

Ο εκπαιδευτικός Γιώργος  Τσισιλιάνος από το 30 Λύκειο της Νίκαιας υποστηρίζει ότι υπήρχαν λάθη σε θέματα των εξετάσεων. Και αναφέρει χαρακτηριστικά στο alfavita.gr.

1. Στο Δ3 η χημική εξίσωση : “2CO(g) + 2H2 (g) → CH3COOH (l ) + παραπροϊόντα ” είναι λανθασμένη! Η χημική εξίσωση θα πρεπε να έχει συντελεστή χ μπροστά απο το CH3COOH . Δηλαδή θα πρεπε να ήταν :

2CO(g) + 2H2 (g) → χ CH3COOH (l ) + παραπροϊόντα

2. Στο Δ2 η πρόταση « Η απόδοση της αντίδρασης ( 1 ) είναι 98% » είναι λανθασμένη. Διότι δεν ορίζεται η απόδοση με βάση τη συμμετοχή του παραγόμενου προϊόντος σε άλλη επόμενη αντίδραση. Οι μαθήτριες και οι μαθητές γνωρίζουν ασκήσεις με σειρά αντιδράσεων απο την Α Λυκείου. Αλλά η διατύπωση αυτή μπερδεύει την απόδοση με τη σειρά αντιδράσεων. (Στα θέματα με το παλαιό σύστημα η πρόταση είναι διατυπωμένη σωστά. Γιατί η ΚΕΓΕ άλλαξε τη διατύπωση ;; )

3. Στο Γ4 η σειρά κατάταξης εξαρτάται απο την τιμή της Kα του ΗSO4- . Αν ειναι Κα ≤ 1,5 τοτε ( H 2SO4 ) < (SO42-) ≤ ( HSO4- ) < ( H3O+) Αν ειναι Κα > 1,5 τότε ( H 2SO4 ) < ( ΗSO4-) < ( SO42- ) < ( H3O+) Δεδομένου ότι δεν αναφέρεται η θερμοκρασία ,δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να είναι Κα > 1,5.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις