Μέσα μεταφοράς κορονοϊός: Όλες οι αλλαγές στα δρομολόγια μετρό, λεωφορείων και τρόλεϊ [vid]
Μέτρα, όπως η ανάκληση αδειών των εργαζομένων στα Μέσα Μεταφοράς και η πύκνωση των δρομολογίων, προκειμένου να διαμορφωθεί ένα ειδικά προσαρμοσμένο πρόγραμμα για τις ανάγκες που προκύπτουν λόγω του κορονοϊού, αναμένεται να ισχύσουν από αύριο, Σάββατο 1η Αυγούστου, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, το οποίο παρέθεσε τις παρεμβάσεις που έγιναν προκειμένου να αποφευχθεί ο συνωστισμός στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, εκδόθηκε η η ανακοίνωση του ΟΟΣΑ στην οποία αναλύονται τα μέτρα.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται:
Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνονται για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού και με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών, ενισχύεται από αύριο η συχνότητα των δρομολογίων στις γραμμές των θυγατρικών εταιρειών του Οργανισμού (ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ).
Τι αλλάζει στα δρομολόγια μετρό, λεωφορείων και τρόλεϊ
- Ειδικότερα, κατά τις ώρες αιχμής οι χρονοαποστάσεις στις γραμμές 2 και 3 του μετρό θα διαμορφωθούν στα 6 λεπτά και στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος) στα 7 λεπτά.
- Αντίστοιχα, στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, βάσει του νέου προγραμματισμού, θα αυξηθεί κατά τις ώρες αιχμής ο αριθμός των δρομολογημένων οχημάτων. Εφόσον χρειαστεί, θα υπάρξουν πρόσθετες παρεμβάσεις, ανάλογα με τη διαμόρφωση των αναγκών.
- Για την απρόσκοπτη εφαρμογή του έκτακτου προγράμματος των δρομολογίων, το ποσοστό του συνολικού αριθμού οδηγών του Οργανισμού που θα κάνουν χρήση της θερινής άδειας τον Αύγουστο δεν θα υπερβεί το 20%.
- Το επιβατικό κοινό καλείται να τηρεί τις αναγκαίες αποστάσεις, ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενου συνωστισμού.
- Σύμφωνα με τις οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, η χρήση μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι υποχρεωτική.
- Στις περιπτώσεις που το επιβατικό κοινό εξυπηρετείται σε αυτόματα μηχανήματα ή εκδοτήρια, συνιστάται η χρήση χρεωστικών/πιστωτικών καρτών.
- Η χρήση των ανελκυστήρων απαγορεύεται, με εξαίρεση τα άτομα με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
- Τέλος, σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχει παραταθεί το μέτρο της απαγόρευσης εισόδου από την μπροστινή θύρα.
Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής: Ο συνωστισμός είναι αναπόφευκτος
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» το Σάββατο 25 Ιουλίου, πως «ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός» και ότι αυτό «συμβαίνει σε όλες τις χώρες». Συγκεκριμένα, ρωτήθηκε για το αν προβλέπεται ενίσχυση των δρομολογίων προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα συνωστισμού, δίνοντας την εξής απάντηση:
«Ειδικότερα για τα δρομολόγια των ΜΜΜ, να πω ότι εξαντλούμε τα όριά μας. Με βάση τα διαθέσιμα οχήματα και το προσωπικό που έχουμε, κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Δυστυχώς και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε συγκοινωνίες υπό διάλυση… Έχει γίνει μεγάλη και συντονισμένη προσπάθεια για να φτάσουμε στο επίπεδο που βρισκόμαστε σήμερα. Μια διαρκής διαχείριση κρίσης. Πάρτε τα λεωφορεία για παράδειγμα: Στην Αθήνα παραλάβαμε 800 στο δρόμο και σήμερα έχουμε 1200, στη Θεσσαλονίκη 200 και σήμερα έχουμε 350. Ετοιμαζόμαστε να προσθέσουμε κι άλλα, με leasing, για να καλύψουμε το χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός και να παραλάβουμε νέα λεωφορεία που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα. Ό,τι και να κάνουμε, όμως, στα ΜΜΜ θα υπάρχει και συγχρωτισμός, θα υπάρχουν και περιπτώσεις που θα στριμωχτεί ο κόσμος. Σε όλες τις χώρες συμβαίνει αυτό. Γι΄αυτό λέμε: Στα ΜΜΜ φοράμε όλοι μάσκα. Πάντα. Η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών, εξακολουθεί να το τηρεί αυτό. Λίγοι δεν το κάνουν».
https://www.youtube.com/watch?v=aGd06IIzkw0