Τσιόδρας ενημέρωση: Αισιοδοξία για το εμβόλιο - Τον Οκτώβρη τα αποτελέσματα των μελετών [vids]
Μετά από καιρό απουσίας ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας, εμφανίστηκε σήμερα και πάλι στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Στόχος να κινητοποιηθούν και πάλι οι πολίτες ώστε να δείξουν την απαραίτητη προσοχή απέναντι στον κορονοϊό. Εξάλλου τα κρούσματα είναι σε έξαρση, καθώς σήμερα ανακοινώθηκαν 207 νέα κρούσματα και 5 νέοι θάνατοι.
Αισιοδοξία για το εμβόλιο
Ο Σωτήρης Τσιόδρας εμφανίστηκε αισιόδοξος για το εμβόλιο του κορονοϊού. Συγκεκριμένα σημείωσε ότι μέσα στον Οκτώβριο αναμένονται θετικά αποτελέσματα από τις κλινικές δοκιμές για το εμβόλιο. «Επιζητούμε σαν ανθρωπότητα ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο. Ζήτησε να μην υπάρχει πολιτική αντιπαράθεση για το εμβόλιο και πρόσθεσε ότι η ΕΕ στηρίζει προσπάθειες για ισότιμη κατανομή τους σε όλες τις χώρες».
«Δεν θέλω να δω το εμβόλιο ως μέσο πολιτικής αντιπαράθεσης και fake news», πρόσθεσε.
Για τα σχολεία
Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας αναφέρθηκε λεπτομερώς στο θέμα των παιδιών και γιατί πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία, καθώς όπως είπε «η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας είναι εξαιρετικά σημαντική». «Μπορεί να απαιτηθούν άλλες μορφές διδασκαλίας αν αλλάξουν τα δεδομένα και θα πρέπει να είμαστε σε ετοιμότητα, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων δεν έχει σημαντικά αποτελέσματα όσον αφορά στη διασπορά του ιού».
Όπως είπε, σε έρευνα στη Βρετανία σε 651 παιδιά που νόσησαν από τον ιό, επιβεβαιώθηκε η μικρή πιθανότητα εμφάνισης βαριάς νόσου. Ο λοιμωξιολόγος τόνισε πως οι δημιουργικές σχέσεις με τους μαθητές και τους διδάσκοντες έχουν μεγάλη σημασία για την συναισθηματική και την ψυχική ολοκλήρωση των παιδιών, κάτι που αναδεικνύει τη σημασία της λειτουργίας των σχολείων.
«Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση, οφείλουμε να τους τη δώσουμε όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, δεν προβάλλουμε στα παιδιά το άγχος το δικό μας και τη μικροβιοφοβία μας»
Ο Σωτήρης Τσιόδρας επανέλαβε πως η επιτροπή είναι έτοιμη να πάρει νέα μέτρα, αν τα δεδομένα μεταβληθούν είτε στο σύνολο της χώρας, είτε σε επιμέρους περιοχές. Όπως είπε ωστόσο «η αναστολή της λειτουργίας των σχολείων όταν δεν συνδυάζεται από άλλα μέτρα δεν φαίνεται να συμβάλει στον περιορισμό του ιού».
Για τη μάσκα
«Δεν το έχω ξαναπεί, τη θεωρώ ένα μαχαίρι με δύο όψεις τη μάσκα. Χρησιμοποιείται για καλό σκοπό στα νοσοκομεία και τώρα για λίγο καιρό στις κοινωνικές μας δραστηριότητες. Θα μας προφυλάξει ώστε να μην χρειαστεί να πάρουμε άλλα μέτρα». «Είναι ένα αναγκαίο κακό. Πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε σαν ένα προσωπικό lockdown».
Θέλοντας να απαντήσει στις φωνές που σημειώνουν πως στο παρελθόν η επιτροπή δεν ήταν υπέρ της γενικευμένης χρήσης μάσκας, ο Σωτήρης Τσιόδρας τόνισε πως από τον Απρίλιο, οι οδηγίες άλλαξαν. «Με βάση τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα και η επιτροπή μας υιοθέτησε τις νέες πρακτικές» είπε και αποκάλυψε πως και τότε, οι απόψεις των ειδικών στην Ελλάδα είχαν μοιραστεί αναφορικά με την χρήση ή όχι της μάσκας.
«Μακάρι γρήγορα και ελπίζω με ένα καλά ελεγμένο ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο να τελειώσουν αυτοί οι περιορισμοί να αναπνεύσουμε σε όλα τα επίπεδα και να δούμε στο πρόσωπο ο ένας τον άλλον με καθαρή ματιά» σημείωσε επίσης ο Σωτήρης Τσιόδρας.
«Νομίζω ότι ταπεινά πρέπει να συνεχίσουμε να μαθαίνουμε να παίρνουμε την ευθύνη που μας αναλογεί» είπε κλείνοντας ο Σωτήρης Τσιόδρας και πρόσθεσε: «Να ζητούμε λύσεις με βοήθεια από τους ειδικούς και όχι τους ψευδοεπιστήμονες. Η εσωτερική μας φωνή και η συνείδηση θα παραμένουν οι κριτές μας».
Οι γονείς να δώσουν το παράδειγμα της χρήσης μάσκας
Ο λοιμωξιολόγος παραδέχτηκε πως η χρήση μάσκας σε μικρά παιδιά προβάλλει πολλά προβλήματα. Όπως είπε, στα πολύ μικρά παιδιά, εκείνο που ενδιαφέρει είναι περισσότερο ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας της χρήσης αυτής. «Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δίνουν δυνατότητα για ένα διάλειμμα από τη χρήση μάσκας» είπε και τόνισε τη σημασία του παραδείγματος από τους γονείς. «Αν οι γονείς φορούν τη μάσκα εκεί που απαιτείται, τότε περνούν το μήνυμα ότι είναι απαραίτητη» είπε.
Ο λοιμωξιολόγος τόνισε πως η εξοικείωση με τη χρήση μάσκας, κατά τη διάρκεια μιας δημιουργικής απασχόλησης, θα πρέπει να προηγείται της σχολικής δραστηριότητας. «Στα μικρά παιδιά θα χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι, στα μεγαλύτερα θα τους οδηγήσουμε στην αναζήτηση περισσότερων πληροφοριών» είπε.
Για την απουσία του
«Έχω κρατήσει απόσταση από την ενημέρωση. Έχω αφοσιωθεί στην επιστημονική μελέτη. Όποτε κρίνεται απαραίτητο θα εμφανίζομαι και εγώ»