Ανοιχτά καταστήματα: Ουρές δεκάδων ατόμων, κυρίως σε μεγάλα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, καταγράφονται και σήμερα από το πρωί στους εμπορικούς δρόμους της Αττικής και το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Οι κεντρικοί δρόμοι της Αθήνας είναι πλημμυρισμένοι από κόσμο, ενώ έξω από τα μαγαζιά υπάρχουν μεγάλες ουρές από καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν είδη ρουχισμού κι άλλα προϊόντα.

Η οδός Ερμού θυμίζει ημέρες εορτών προ κορονοϊού, αφού από νωρίς το μεσημέρι χιλιάδες Αθηναίοι έσπευσαν στα καταστήματα του δημοφιλούς δρόμου για να κάνουν τα ψώνια τους. Το κρύο δεν φαίνεται να πτόησε πολλούς από αυτούς που μπορεί να περίμεναν για μεγάλο χρονικό διάστημα στην αναμονή ώστε να προμηθευτούν κυρίως προϊόντα ένδυσης και υπόδησης. Οι εκπτώσεις που σε πολλές περιπτώσεις φτάνουν το 60% αποτελούν το μεγαλύτερο κίνητρο των αγοραστών οι οποίοι στη συντριπτική πλειοψηφία τους φορούν τις μάσκες τους.

Ωστόσο δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου στις ουρές αναμονής δεν τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας κατά του κορονοιού. Κι αυτό γιατί δεν λαμβάνονται οι κατάλληλη απόσταση των δύο μέτρων μεταξύ των πελατών. Παρόμοιο σκηνικό επικρατεί και σε άλλες περιοχές της Αττικής. Κι εκεί οι τοπικές αγορές είναι γεμάτες από κόσμο που θέλει επωφεληθεί των μεγάλων εκπτώσεων και να αγοράσει τα προϊόντα που επιθυμεί.

Θεσσαλονίκη: Τεράστιες ουρές και συνωστισμός έξω από τα καταστήματα

Οι αποστάσεις σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι εφικτό να τηρούνται, καθώς είναι πολύς ο κόσμος που περιμένει πιάνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις όλο το πεζοδρόμιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα και μεταξύ τους οι πελάτες να αναγκάζονται να είναι κοντά κοντά, αλλα και να έρχονται μούρη με μούρη με ανθρώπους που απλά περνούν για να πάνε στη δουλειά τους. Όπως αναφέρει το grtimes.gr, οι εικόνες αυτές παρατηρούνται έξω από τα καταστήματα μεγάλων πολυεθνικών ενώ στη συντριπτική πλειοψηφία των μικρών επιχειρήσεων η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική.

Προαιρετικό άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 24/1 – Το ωράριο και το SMS στο 13033

Ανοιχτά θα είναι αύριο, προαιρετικά, σούπερ μάρκετ και εμπορικά καταστήματα, από τις 11 το πρωί. Υπενθυμίζεται πως τις καθημερινές, το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων είναι από τις 7:00 έως και τις 20:00, καθώς παραμένει σε ισχύ η απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 21:00 και μέχρι τις 5:00 τα ξημερώματα. Οι μετακινήσεις για αγορές γίνονται με την αποστολή του κωδικού 2 με SMS στο 13033ή με τη συμπλήρωση εγγράφου.

Οι καταναλωτές έχουν δύο ώρες για να κάνουν τα ψώνια τους.

Γενικοί Κανόνες λειτουργίας

  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:00 μ.μ.
  • Προαιρετική λειτουργία καταστημάτων και σούπερ μάρκετ, την Κυριακή 24 Ιανουαρίου.
  • Διατηρείται ο περιορισμός των μετακινήσεων με υποχρέωση αποστολής SMS στο 13033, ενώ ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.
  • Διατηρείται η απαγόρευση υπερτοπικών μετακινήσεων.
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός: τέσσερα άτομα για καταστήματα έως 100 τ.μ. Για καταστήματα άνω των 100 τ.μ. ένα άτομο για κάθε 25 τ.μ. επιπλέον (από 1 άτομο/ανά 15 τ.μ που ίσχυε προηγουμένως).
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων (outlets), ορίζεται ως εξής: Ένας πελάτης ανά 25 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου.
  • Απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.
  • Προσαύξηση προστίμων κατά 50% για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.
  • Ειδικώς τα περίπτερα δύνανται να λειτουργούν 24 ώρες.
  • Για τα καταστήματα τροφίμων υπάρχει η υποχρέωση να έχουν κάνει ανάρτηση με έγγραφο ή ψηφιακό τρόπο του μέγιστου αριθμού καταναλωτών που επιτρέπεται να βρίσκονται εντός του καταστήματος.

Προβλέπεται ειδική απολύμανση σε τροχήλατα και μη καρότσια/καλάθια – όπου υφίστανται – με ανάπτυξη καθημερινού προγράμματος απολύμανσης, το οποίο επιδεικνύεται στις αρμόδιες αρχές.

Το ωράριο λειτουργίας τους είναι προαιρετικό (διευρυμένο) από τις 7:00 έως τις 20:00, καθώς και με την εξαίρεση, ως προς τα καταστήματα τροφίμων, της λειτουργίας υπηρεσιών διανομής προϊόντων (delivery), η οποία επιτρέπεται να λειτουργεί έως τη 1:00.

Απογειώθηκε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο δεύτερο lockdown

Κοντά στο 1 δισ. ευρώ έσοδα συγκέντρωσαν τα σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown.

Με βάση τα στοιχεία της IRI, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ από τις αρχές Νοεμβρίου, οπότε και επιβλήθηκε το δεύτερο lockdown στην Ελλάδα, έως και τις 27 Δεκεμβρίου -περίοδο όπου το σύνολο του λιανεπορίου παρέμεινε επί της ουσίας κλειστό- ξεπέρασαν τα 989,19 εκατ. ευρώ.

Το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ είχαν διαμορφωθεί στα 845,24 εκατ. ευρώ. Δηλαδή το δεύτερο lockdown έφερε στα ταμεία των σούπερ μάρκετ 17% επιπλέον τζίρο ή 143,95 εκατ. ευρώ, σε απόλυτα νούμερα.

Η μοναδική εβδομάδα, κατά τη διάρκεια του δεύτερου lockdown, όπου οι πωλήσεις δεν εμφάνισαν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης ήταν η αυτή που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου όπου το υπόλοιπο λιανεμπόριο λειτουργούσε με τη μέθοδο του click away.

Μόνο την εβδομάδα που έληξε στις 27 Δεκεμβρίου, οι πωλήσεις τους σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 αυξήθηκαν κατά 17,8%, στα 155,23 εκατ. ευρώ προσθέτοντας επιπλέον τζίρο 23,48 εκατ. ευρώ. Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη 20,1% σημείωσε η κατηγορία των τροφίμων, οι πωλήσεις των προϊόντων για το σπίτι αυξήθηκαν κατα΄14,7%, των ειδών προσωπικής υγιεινής και περιποίησης κατά 10,3% και κατά 12,5% όλες οι άλλες κατηγορίες.

Σε ότι αφορά τις γεωγραφικές περιφέρειες, οι πωλήσεις στην Αττική αυξήθηκαν κατά 15,9%, κατά 19,6% στη Θεσσαλονίκη, 16,9% στην Κεντρική Ελλάδα, 19,1% στη Βόρειο Ελλάδα, 18,6% στην Πελοπόννησο και 31,8% στην Κρήτη. Τη μερίδα του λέοντος σε ότι αφορά την ποσοστιαία ανάπτυξη των πωλήσεων τους μάζεψαν τα υπερμάρκετ (25,2%), και ακολούθησαν με 18,7% τα σούπερ μάρκετ, με 14,3% τα μεσαία σούπερ μάρκετ και 14,1% τα μικρά καταστήματα του κλάδου.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις