Ανοίγουν από σήμερα τις πύλες τους τα ζωντανά θεάματα και ακροάματα σε υπαίθριους χώρους, με μόνο καθήμενους και σταθερό ποσοστό πληρότητας 50% με συγκεκριμένη ταξιθεσία.

Όπως και με τα θερινά σινεμά, οι οδηγίες για είναι σαφείς και βασίζονται στις συστάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων COVID-19 του Υπουργείου Υγείας.

  • Οι χώροι θα πρέπει να είναι διαμορφωμένοι έτσι ώστε να υποδέχονται μόνο καθήμενους και όχι όρθιους θεατές/ακροατές
  • Η πληρότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσοστό 50%
  • Θα πρέπει να υπάρχει κενό/κενή θέση ανά δύο καθήμενους. Άτομα τα οποία δεν έχουν προσέλθει μαζί, δεν θα πρέπει να τοποθετούνται σε θέσεις χωρίς κενό μεταξύ τους.
  • Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων δεν επιτρέπεται διάλειμμα τόσο προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός, όσο και για να εξοικονομείται χρόνος για την απολύμανση και τον καθαρισμό του χώρου
  • Η λειτουργία κυλικείου/bar επιτρέπεται πριν και κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων προκειμένου να μην δημιουργείται συνωστισμός και οι θεατές/ακροατές να μπορούν να κατευθύνονται προς αυτό σε διαφορετικούς χρόνους κατά τη διάρκεια παραμονής τους
  • Η ταξιθεσία είναι υποχρεωτική.
  • Απαγορεύεται ο συγχρωτισμός και η συγκέντρωση ατόμων οπουδήποτε στον χώρο
  • Οι διοργανωτές των εκδηλώσεων θα πρέπει να μεριμνούν για την ασφαλή αναμονή σε ουρά του κοινού κατά την είσοδο και έξοδο στον χώρο της εκδήλωσης
  • Υποχρεωτική είναι η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου

Διστακτικό το restart, με αυξημένα έξοδα και μικρή χωρητικότητα

«Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα δυναμικό ξεκίνημα», δήλωσε στην «Καθημερινή» η Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων. «Στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που μας δίνονται, αυτό είναι το περισσότερο που μπορούμε να κάνουμε. Έχουμε ενημερώσει το υπουργείο Πολιτισμού ότι η χωρητικότητα του 50% δεν ευνοεί την παραγωγή. Οι μόνοι χώροι εντός Αττικής όπου έχουμε προγραμματίσει εκδηλώσεις μέχρι στιγμής είναι η Τεχνόπολη και το Βεάκειο, γιατί μας παραχωρούνται από τους δήμους Αθήνας και Πειραιά με ηχητική κάλυψη, περιεχόμενο υγειονομικού πρωτοκόλλου, security, απολυμάνσεις κ.λπ. Θα μπορέσουμε να κάνουμε κάτι προς το τέλος της θερινής σεζόν, αν αυξηθεί η χωρητικότητα έστω και μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο».

Εξαίρεση αποτελούν, σύμφωνα με την κ. Σταματάκη, οι εκδηλώσεις που έχουν ήδη αγοραστεί από περιφερειακούς δήμους, οι οποίες ωστόσο αποτελούν ένα 15%-20% της συναυλιακής δράσης και αφορούν κυρίως τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο.

Παρόμοια εικόνα περιγράφει στην «Καθημερινή» και ο πρόεδρος της Ενωσης Θεατρικών Παραγωγών Διονύσης Παναγιωτάκης. «Έχουμε μεταφέρει τις ημερομηνίες όσο γίνεται, ώστε να αρχίσουμε περιοδείες και παραστάσεις μετά τα μέσα Ιουνίου. Πιέζουμε τους αρμοδίους για αύξηση της χωρητικότητας στο 75%, ενώ υπάρχει και ένα μεγάλο πρόβλημα. Αν και έχει εγκριθεί η επιδότηση θέσεων για τον χειμώνα, δεν έχει εκταμιευθεί ακόμα. Μια περιοδεία έχει τεράστια έξοδα. Αν λοιπόν είχαμε την επιδότηση, κάτι θα τσουλούσε», παρατηρεί ο κ. Παναγιωτάκης.

Προβληματισμό επίσης προκαλεί στους παραγωγούς και στους διοργανωτές το γεγονός ότι τα ενοίκια των χώρων εκδηλώσεων, καθώς και άλλα έξοδα, παραμένουν αμείωτα σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις