Ο ελληνικός σιδηρόδρομος αντιμετώπισε το απόγευμα της Πέμπτης ολική κατάρρευση. Μάλιστα, μέχρι αργά το βράδυ παραμένουν σε διάφορα σημεία του δικτύου αμαξοστοιχίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ εκατοντάδες επιβάτες υφίστανται για ακόμα μία φορά πολύωρη ταλαιπωρία.

Κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος

Ουσιαστικά μετά τις πέντε, την Πέμπτη, το Λευκό Βέλος  ξεκίνησε από την Αθήνα το ταξίδι του με κατεύθυνση προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά ακινητοποιήθηκε έξω από την πρωτεύουσα κοντά στο σταθμό της Δεκέλειας.

Αυτή είναι η τρίτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, ενώ μέχρι στιγμής δεν γνωρίζουν το ποια είναι η ακριβής βλάβη.

Η αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε και οι περισσότεροι από 120 επιβάτες κατευθύνθηκαν προς τα χωράφια ψάχνοντας κάποια σκιά. Αυτό συνέβη από τη στιγμή που δεν λειτουργούσε στο τρένο ούτε ο κλιματισμός.

Ακολούθως η εταιρία έδωσε εντολή να αναχωρήσει δεύτερο τρένο για να πάρει τους επιβάτες του Λευκού Βέλους και να συνεχίσουν προς τη Θεσσαλονίκη. Το τρένο 62 αναχώρησε αλλά λίγο πριν το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) έσπασαν οι παντογράφοι και υπήρξε απώλεια ηλεκτροκίνησης σε μεγάλο τμήμα του δικτύου και συγκεκριμένα από το ΣΚΑ έως την Αθήνα και λίγο πιο πάνω.

Τι σημαίνει αυτό; Οτι πρακτικά από εκείνο το χρονικό σημείο και χωρίς ηλεκτροκίνηση ουσιαστικά κατέρρευσε ο σιδηρόδρομος και έμειναν σε διάφορα σημεία του δικτύου τρένα που είχαν ξεκινήσει τα ταξίδια τους με την εταιρία να προσπαθεί στη συνέχεια να τα γυρίσει με ντιζελομηχανές. Αρχισαν να σημειώνονται πολύωρες καθυστερησεις, ενώ πολλά δρομολόγια ακυρώθηκαν και οι χρήστες της εφαρμογής που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να ενημερώνει τους επιβάτες δέχονταν αλλεπάλληλα μηνύματα.

Σε ένα από τα τελευταία μηνύματα, η εταιρία ενημέρωνε ότι παρουσιάζονται μεγάλες καθυστερήσεις πρακτικά σε όλο το δίκτυο, δηλαδή στις γραμμές από και προς: Θεσσαλονίκη, Αεροδρόμιο, Κιάτο, Πειραιά και Χαλκίδα.

Εκτός λειτουργίας έμεινε όπως είναι φυσικό και ο Προαστιακός της Αθήνας λίγο μετά τις 8 το βράδυ, ενω η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή του Αεροδρομίου αποκαταστάθηκε στις 22.10.

Ουσιαστικά στις 10 το βράδυ:

  • παρέμεναν στη Δεκέλεια οι επιβάτες του Λευκού Βελους αναμένοντας λεωφορεία για να συνεχίσουν στον προορισμό τους.
  • η αμαξοστοιχία 61 που ερχόταν από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα σταμάτησε λίγο πριν τη Δεκέλεια.
  • Είχαν ακυρωθεί τα τρένα της Χαλκίδας και γινόταν προσπάθεια μετακίνισης των επιβατών με λεωφορεία και πραγματοποίηση των κύριων στάσεων.
  • Τρία τρένα ήταν σταματημένα στη γραμμή του Αεροδρομίου.

Xάμος και στον Προαστιακό

Μια γυναίκα ανέφερε την μαρτυρία της για το πρόβλημα που αντιμετώπισε την Πέμπτη στον Προαστικό.

Αναλυτικά όσα είπε:

55 λεπτά εγκλωβισμένοι στον Προαστιακό μεταξύ Μεταμόρφωσης και Ηρακλείου εγώ και η μικρή μου κόρη και κανείς δεν ενημερώνει για τίποτα. Οι μισοί επιβάτες εντός του συρμού έχουν χάσει πτήσεις. Το κακό της υπόθεσης ότι κανείς δεν ανακοινώνει προβλεπόμενο χρόνο αποκατάστασης..

Τι δήλωσε ο Νίκος Παππάς

«Σήμερα το απόγευμα η χώρα δεν έχει σιδηρόδρομο. Οι Ελληνες είναι καταδικασμένοι να ζουν στη χώρα που δεν έχει σιδηρόδρομο», είπε από το βήμα της Βουλής ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς όταν στις 21.30 πήρε το λόγο για να τοποθετηθεί για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.

Και συνέχισε: «Ο σιδηρόδρομος καταρρέει. Εχει μαλλιάσει η γλώσσα μας να σας το λέμε. Και να τα αποτελέσματα. Σταμάτησαν να λειτουργούν και τα τμήματα που δεν είχαν προβλήματα. Το Βελος έμεινε 14 χλμ έξω από την Αθήνα. Οι 130 επιβάτες του βρίσκονται από το απόγευμα στο σταθμό της Δεκέλειας, μεταξύ τους και άτομα με ειδικές ανάγκες. Συγχαρητήρια στο επιτελικό κράτος».

Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Παππάς έκανε λόγο για «εξοργιστική κατάσταση, για την οποία ο κ. Καραμανλής οφείλει να απολογηθεί».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις