Ηλεκτροκίνηση και υβριδικά σε άνοδο: Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις αυτοκινήτων σε Ελλάδα & Ευρώπη
Η Ελλάδα δείχνει ξεκάθαρη προτίμηση στα υβριδικά, ενώ η Ευρώπη παλεύει με ανισότητες στην ηλεκτροκίνηση.

Οι Έλληνες καταναλωτές συνεχίζουν να δείχνουν εμπιστοσύνη στα υβριδικά αυτοκίνητα, με τα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας να καλύπτουν σχεδόν το 48% των συνολικών πωλήσεων τον Μάιο του 2025, καταγράφοντας αύξηση 4,2% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Παράλληλα, τα plug-in υβριδικά κατέλαβαν ποσοστό 6,8% των πωλήσεων, σημειώνοντας αύξηση 2,1%. Τα συγκεκριμένα μοντέλα λειτουργούν ως γέφυρα μεταξύ των συμβατικών και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εστιάζουν πλέον σε μεγαλύτερες ηλεκτρικές αυτονομίες (έως και 200 χλμ), που βοηθούν στη μείωση των εκπομπών ρύπων και των ενδεχόμενων προστίμων.

Την ίδια ώρα, τα ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν άνοδο 1,8% στις ταξινομήσεις, παρά τα προβλήματα με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Η επανεκκίνηση του προγράμματος εκτιμάται ότι θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις, με βασικό όπλο τα οικονομικά προσβάσιμα ηλεκτρικά μοντέλα που έχουν λανσάρει αρκετοί κατασκευαστές.
Τι αυτοκίνητα προτιμούν οι Έλληνες – Κυριαρχούν τα SUV
Η κατηγορία Β διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην ελληνική αγορά, καθώς το 56% των νέων πωλήσεων αφορά οχήματα αυτής της κατηγορίας. Από αυτά, τα SUV κυριαρχούν με μερίδιο 35,5%.
Η δεύτερη δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν η C, με 21,4%, όπου επίσης τα SUV είχαν ισχυρή παρουσία (15,1%). Η κατηγορία Α κατείχε 13,2% των πωλήσεων, με τα SUV να περιορίζονται στο 3%.
Ευρωπαϊκό τοπίο: Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη αναδεικνύει σημαντικές κοινωνικοοικονομικές και γεωγραφικές ανισότητες. Οι χώρες του βορρά προηγούνται, ενώ οι νότιες και ανατολικές περιοχές της Ευρώπης εμφανίζουν καθυστέρηση.

Η Γαλλία και η Γερμανία ηγούνται στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ποσοστά διείσδυσης 17% και 14% αντίστοιχα στις συνολικές πωλήσεις νέων οχημάτων για το 2024.
Η Πολωνία και η Σλοβακία περιορίζονται στο 3%,
Η Ιταλία φτάνει μόλις το 4%,
Η Τσεχία αγγίζει το 5%,
Η Ισπανία και η Ελλάδα βρίσκονται στο 6%.
Παρά τις καθυστερήσεις, σε αρκετές από αυτές τις χώρες παρατηρείται ενθαρρυντική κινητικότητα το τελευταίο διάστημα, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει το τοπίο στα επόμενα χρόνια – ειδικά αν συνεχιστούν οι επιδοτήσεις και αυξηθεί η προσβασιμότητα στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ακολουθεί σταδιακά τη διεθνή στροφή προς τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα, με θετικά πρόσημα σε όλες τις εναλλακτικές μορφές κίνησης.

Ωστόσο, στην ευρωπαϊκή σκηνή, το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι ομοιογενές: Οι ανεπτυγμένες οικονομίες προηγούνται, ενώ οι λιγότερο εύπορες περιοχές κινούνται με σαφώς πιο αργούς ρυθμούς.
Η πρόκληση των επόμενων ετών δεν θα είναι μόνο τεχνολογική, αλλά και κοινωνική και πολιτική – ώστε η πράσινη κινητικότητα να γίνει καθολικά προσβάσιμη.