Είναι μια από μια από τις πιο αγαπημένες παλιές ελληνικές ταινίες με δεκάδες ατάκες και σκηνές που έχουν μείνει αξέχαστες. Ο Θανάσης Βέγγος σε ρόλο Παπατρέχα τρέχει διαρκώς, κάνει απρόσεκτες κινήσεις και ζημιές, φροντίζει για όλους, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης, αλλά όλα αυτά καταγράφονται από την κάμερα με ένα μοναδικό τρόπο που σε συνδυασμό με την ανεπανάληπτη ερμηνεία του ίδιου, προκαλούν ατέλειωτο γέλιο μέχρι δακρύων.

Ο Πολύδωρος, θυρωρός μιας πολυκατοικίας της πρωτεύουσας, τρέχει και δε φτάνει, προκειμένου να εξυπηρετήσει όλους τους ένοικους της πολυκατοικίας, για να εξοικονομήσει χρήματα να παντρέψει τις έξι αδερφές του και την γεροντοκόρη θεία του. Ακολουθεί ανελέητο κυνήγι γαμπρών και γάμων, με σκοπό να πάρει και αυτός σειρά και να παντρευτεί την καλή του.

Πώς είναι σήμερα ο δρόμος που γυρίστηκε η ταινία «Ο παπατρέχας»2

Η ταινία ο Παπατρέχας γυρίστηκε στο κτίσμα επί των οδών Υμηττού και Αρρύβου στον αριθμό 151-153 στο Παγκράτι. Βλέποντας κανείς τις σημερινές εικόνες διαπιστώνει ότι στην πολυκατοικία είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα αλλά όλη η περιοχή έχει αλλάξει από την ανοικοδόμηση που γνώρισε με τα χρόνια. Στην ταινία το μάτι σου μπορεί να χαθεί τέρμα στην Υμηττού ενώ σήμερα δεν διακρίνεις παρά αυτοκίνητα και πολυκατοικίες. Εξάλλου έχει περάσει περισσότερος από μισός αιώνας από τότε που έγιναν τα γυρίσματα της ταινίας.

Πώς είναι σήμερα ο δρόμος που γυρίστηκε η ταινία «Ο παπατρέχας»1
Η ελληνική ταινία ο Παπατρέχας έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους της Αθήνας τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου του 1966 και «έκοψε» στην πρώτη προβολή της 420.339 εισιτήρια. Μια τεράστια επιτυχία για την εποχή μου μας χαρίζει ακόμη και σήμερα ατελείωτο γέλιο. Η παλιά ελληνική κωμική ταινία του 1966 έγινε σε παραγωγή Θανάση Βέγγου και σε σκηνοθεσία Ερρίκου Θαλασσινού. Το σενάριο γράφτηκε από τον Ναπολέοντα Ελευθερίου. Είχε τεράστια επιτυχία ενώ στη συγκεκριμένη ταινία ο Θανάσης Βέγγος έκανε και τον κασκαντέρ σε μια σκηνή που έπρεπε να κρεμαστεί έξω από την πολυκατοικία σε μεγάλο ύψος για να σώσει την θεία του.

Ο ίδιος ο Βέγγος είχε δηλώσει ότι του άρεσε να γυρίζει σκηνές που παρά τις υπερβολές τους, ήθελε να φαίνονται αληθινές. Αυτό ήταν ένα από τα στοιχεία, εξάλλου, που τον απογείωνε σαν χαρακτήρα σε κάθε ταινία στην οποία πρωταγωνιστούσε.