Πρόστιμο 30.000 ευρώ επέβαλε στον ALPHA το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο γιατί στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση  έπαιξε fake ρεπορτάζ με βίντεο περί δήθεν εισβολής χιλιάδων μεταναστών στα σύνορα του Έβρου. Τα μέλη του ΕΣΡ συνεδρίασαν με τηλεδιάσκεψη και έλαβαν τη σχετική απόφαση αφού παρακολούθησαν την επίμαχη ροή του προγράμματος και αφού μελέτησαν το σύνολο των στοιχείων του φακέλου.

«Παραβίασε τις αναφερόμενες στο νομικό μέρος της παρούσας υποχρεώσεις της, μέσω της προβολής (εκ βαρείας αμελείας), από τους προστηθέντες συνεργάτες της, βίντεο παρελθόντος χρόνου ως σύγχρονου και της παραπληροφόρησης του κοινού σχετικά με το πραγματικό του περιεχόμενο» αναφέρει το ΕΣΡ στην απόφασή του. «Κατά συνέπεια, πρέπει να επιβληθεί στην εγκαλούμενη κύρωση και δη εκείνη του χρηματικού προστίμου. Περαιτέρω, με βάση την βαρύτητα των παραβάσεων και το κοινώς γνωστό μερίδιο τηλεθεάσεως του συγκεκριμένου τηλεοπτικού σταθμού, κρίνεται ότι το επιβλητέο πρόστιμο είναι εκείνο των 30.000 ευρώ».

Να θυμίσουμε ότι μετά την αποκάλυψη για ψευδές ρεπορτάζ στις αρχές Μαρτίου ο Νίκος Μάνεσης είχε αναλάβει την πλήρη ευθύνη υποστηρίζοντας ότι «συνέβη μία σειρά σφαλμάτων: Ενώ βρισκόμουν στον «αέρα», μου παρουσιάστηκαν τα πλάνα ως ντοκουμέντα που «συμβαίνουν τώρα». Δεν έχει σημασία ποιος έσφαλε… Ως προϊστάμενος της εκπομπής οφείλω να αναλάβω ευθύνες, το λάθος ξεκίνησε από μήνυμα τηλεθεατή, ο οποίος επικαλέστηκε link που παρέπεμπε σε είσοδο μεταναστών στον Έβρο. Το μήνυμα έχει σταλεί στις 12:35, λίγο πριν από την ολοκλήρωση της εκπομπής. Tο σφάλμα έγινε στα τελευταία λεπτά της εκπομπής κι όταν το αντιληφθήκαμε ήταν αδύνατον να επανορθώσουμε γιατί η εκπομπή είχε ολοκληρωθεί. Από ανθρώπινο λάθος και πίεση χρόνου οι εικόνες παρουσιάστηκαν στην εκπομπή σαν γεγονότα που συμβαίνουν τώρα.

Καμία σκοπιμότητα, κανένας δόλος αποπροσανατολισμού του κοινού δεν υπήρξε, τουναντίον το συμβάν αυτό είναι η απόδειξη του πόσο εκτεθειμένοι είμαστε όλοι μας απέναντι σε fake news. Στη ζωή μου έχω μάθει ότι τα λάθη πληρώνονται και ίσως ένα συγνώμη είναι πολύ λίγο», είχε πει τότε ο παρουσιαστής που μάλιστα ζήτησε και την παραίτηση του κάτι που δεν έγινε δεκτό από τη διοίκηση.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις