Μαρία Κάλλας Μαρίνα Αμπράμοβιτς: Μια μοναδική όπερα προς τιμή της Ελληνίδας υψίφωνου [vid]
Έκανε πρεμιέρα την 1η Σεπτεμβρίου, στο ιστορικό κτήριο της Bayerische Staatsoper, στο Μόναχο. Λόγω της πανδημίας, το λυρικό θέατρο των 2.300 θέσεων φιλοξενεί πλέον μόνον 200 φιλότεχνους σε κάθε παράσταση.
https://www.youtube.com/watch?v=iQmfd_KZfFA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR11zkrTo-U3bE4MpS2F6gUklawz0l07r1rfAm3FYpwi-sI9GaqM-jCxZ0MΣε επτά μικρού μήκους ταινίες και μαζί με τον Ουίλλεμ Νταφόε, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς θα πεθάνει επτά φορές, και στο τέλος της παράστασης, με τον αληθινό θάνατο της Μαρίας Κάλλας στο Παρίσι το 1977, θα βρεθεί στη σκηνή παίζοντας τον εαυτό της.
Το έργο είναι μια ωδή στην Ελληνίδα σοπράνο Μαρία Κάλλας αλλά και στις ντίβες των οποίων η ζωή εκτός σκηνής συνοδευόταν από πόνο και βάσανα. Παρακολουθεί τη μυθική ιστορία της Κάλλας, της οποίας η δραματική ζωή και ερωτική περιπέτεια με τον εφοπλιστή Αριστοτέλη Ωνάση συχνά επεσκίαζε τη φωνητική μαεστρία της. «Αν δεις τη ζωή της Μαρίας Κάλλας, η ζωή της μοιάζει πολύ με τη δική μου» είπε η Αμπράμοβιτς στο Artnet News. «Έχει να κάνει με καρδιά που ράγισε από έρωτα, έχει να κάνει με το ότι σε σκοτώνει αυτός που αγαπάς».
Εκτός από τις πασίγνωστες άριες από τον 19ο και τον 20ό αιώνα, ο Σέρβος συνθέτης Μάρκο Νικόντιεβιτς συνθέτει πρωτότυπη μουσική, αναδεικνύοντας μέσα από αυτήν το πώς η άνευ όρων αγάπη της Κάλλας για την τέχνη της δεν της επέτρεψε ποτέ τον διαχωρισμό μεταξύ του προσώπου που ήταν επί σκηνής και του προσώπου που ήταν στην πραγματική της ζωή.
Η Αμπράμοβιτς σημειώνει: «Για πάνω από 25 χρόνια ήθελα να δημιουργήσω ένα έργο αφιερωμένο στη ζωή και την τέχνη της Μαρίας Κάλλας. Πάντα με γοήτευε η προσωπικότητά της, η ζωή της, ακόμα και ο θάνατός της. Όπως πολλές από τις ηρωίδες της όπερας που δημιούργησε επί σκηνής, έτσι και η ίδια πέθανε από αγάπη. Πέθανε από μια ραγισμένη καρδιά».