Μωυσής: Γιατί ονομάστηκε έτσι το νέο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ για την αδιαφανή χρηματοδότηση των ΜΜΕ [vids]
Συνεχίζεται το σκληρό πρέσινγκ του ΣΥΡΙΖΑ προς την κυβέρνησης και προσωπικά στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, με αιχμή τη συνεχιζόμενη άρνηση να δοθούν στη δημοσιότητα τα αναλυτικά στοιχεία σχετικά με την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι». Αναλυτικό κατάλογο με τα ακριβή ποσά που δόθηκαν στα ΜΜΕ, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας για τον κορονοϊό, ζητά -με ερώτησή του προς τον πρωθυπουργό- ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, ενώ στο θέμα παρενέβη και το Δ.Σ της ΕΣΗΕΑ, με επιστολή προς τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Στέλιο Πέτσα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος δια στόματος του Αλέξη Χαρίτση τονίζει ότι η ευθύνη βαραίνει προσωπικά τον ίδιο τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έδωσε στη δημοσιότητα νέο βίντεο, σχετικά με την αδιαφανή χρηματοδότηση των Μέσων Ενημέρωσης από την κυβέρνηση. Δείτε το σχετικό βίντεο.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=ZGb9Mxmj7-0&feature=emb_logo
Να σημειωθεί ότι το «Μωυσής» χρησιμοποιείται ειρωνικά, καθώς πριν λίγες μέρες ο εκδότης της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» χαρακτήρισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη... «νέο Μωυσή». Διαβάστε το σχετικό απόσπασμα:
«Έπειτα από μία δεκαετία χαμένων αναζητήσεων στον κόσμο των εθνικών και κομματικών ψευδαισθήσεων, είναι καιρός να βρούμε τον δρόμο μας. Όχι ότι θα είναι εύκολο. Αλλά είναι από αυτές τις στιγμές που "γράφεται ιστορία", που οι μελλοντικές γενιές θα την εισπράξουν ως μια "βαριά κληρονομιά". Οι Εβραίοι χρειάστηκε να περάσουν την Ερυθρά θάλασσα για να ξεφύγουν από τους Αιγύπτιους. Ο Κυριάκος καλείται ως νέος Μωυσής να βρει λύσεις εκεί που οι άλλοι βρίσκουν αδιέξοδα και να οδηγήσει έτσι έναν τυραννισμένο λαό στην γη της επαγγελίας. Έναν λαό όμως που είναι πλέον έτοιμος για την "Έξοδο". Σε αντίθεση με τον πολιτικό κόσμο, αυτός ο λαός έδειξε στις δύο τελευταίες κρίσεις ότι είναι πολύ πιο ώριμος απ’ ότι τον θεωρούν και ότι οι αποτυχημένες επιλογές της τελευταίας εικοσαετίας τον έχουν διδάξει».
ΣΥΡΙΖΑ: Είναι ζήτημα αυτονόητης λογοδοσίας και Δημοκρατίας
«Ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να κρύβει τη λίστα με τα ποσά που έλαβαν ΜΜΕ, παρά την ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ. Αντί απαντήσεων για τα ανύπαρκτα Μέσα, υπεκφεύγει με διαρροές χυδαίων συμψηφισμών για το τι έκαναν προηγούμενες κυβερνήσεις, για να κερδίσει χρόνο και να μαγειρέψει τα νούμερα. Του θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε ώστε οι διαφημιστικές δαπάνες, ακόμα και των τραπεζών, να δημοσιεύονται προκειμένου να υπάρχει πλήρης διαφάνεια», αναφέρει σε ανακοίνωσή του κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Και προσθέτει: «Ούτε μοίραζε δημόσιο χρήμα σε ανύπαρκτα Μέσα χωρίς ούτε έναν εργαζόμενο, ούτε έδινε χρήματα παράνομα σε sites εκτός online Μητρώου media, ούτε έκρυβε ενοχικά τη λίστα με το πού πήγαν τα λεφτά. Είναι ζήτημα αυτονόητης λογοδοσίας και Δημοκρατίας ο κ. Μητσοτάκης να δώσει σήμερα κιόλας τη λίστα με τα ποσά χωρίς άλλες υπεκφυγές». Και καταλήγει με ένα ερώτημα: «Θα ζητήσει την παραίτηση του κυβερνητικού εκπροσώπου ή θα τον καλύψει, μετακινώντας τον απλά σε άλλη θέση, γιατί ό,τι έκανε ήταν κατ’ εντολή Πρωθυπουργού».
Ο ΣΥΡΙΖΑ επανέρχεται μετά τις υπεκφυγές του Στέλιου Πέτσα και ζητά να δοθεί στη δημοσιότητα η λίστα χρηματοδότησης των 1.232 μέσων για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι». Σε ανακοίνωση του η αξιωματική αντιπολίτευση απευθύνει μήνυμα στον Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, καλώντας τον να «μην διανοηθεί να επιχειρήσει να αλλοιώσει τον κατάλογο».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ: «Ενώ ο κ. Μητσοτάκης συνεχίζει να κρύβεται, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος για ακόμη μία φορά πέταξε τη μπάλα στην εξέδρα για τη λίστα με τα ποσά που έλαβε κάθε Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης. Είπε ότι θα δοθεί στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες «ποιοτικού και ποσοτικού ελέγχου» από το Υπουργείο Οικονομικών. Γιατί αρνείται να δημοσιοποιήσει σήμερα τη λίστα, αφού οι εντολές για διαφήμιση με συγκεκριμένα ποσά προς κάθε Μέσο έχουν ολοκληρωθεί; Η λίστα υπάρχει και είναι ζήτημα Δημοκρατίας να δοθεί σήμερα κιόλας στη δημοσιότητα.
Προειδοποιούμε, επίσης, τον Υπουργό Οικονομικών, να μην διανοηθεί να επιχειρήσει να αλλοιώσει τον κατάλογο των 1.232 Μέσων που κατέθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στα πρακτικά της Βουλής. Να μην τολμήσει να αφαιρέσει εκ των υστέρων τα ανύπαρκτα Μέσα, τα Μέσα εκτός του Οnline Μητρώου Media που παράνομα έλαβαν εντολές κρατικής διαφήμισης ή τα Μέσα που έλαβαν ποσά αναντίστοιχα με το μέγεθός τους. Σε διαφορετική περίπτωση, οι ευθύνες του ΥΠ.ΟΙΚ, όπως ήδη ισχύει για τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, δεν θα είναι μόνο πολιτικές».
Πέτσας: Τα ποσά της εκστρατείας για τον κορονοϊό θα δημοσιευθούν όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία
Στο θέμα αναφέρθηκε στη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, τονίζοντας ότι θα δοθεί στη δημοσιότητα η πλήρης λίστα των ΜΜΕ όταν ολοκληρωθούν οι πληρωμές: «Η εκστρατεία για τον κορονοϊό ήταν συνεκτική και μεθοδική και έσωσε ζωές. Δεν μπορεί να δοθούν ποσά στη δημοσιότητα πριν ολοκληρωθεί η καμπάνια και οι διαδικασίες. Τώρα διεξάγεται ποιοτική έρευνα. Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και οι πληρωμές από το υπουργείο Οικονομικών θα δοθούν τα ποσά στη δημοσιότητα» τόνισε.
Ωστόσο, περνώντας στην αντεπίθεση κάλεσε τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να δημοσιοποιήσει και εκείνος ποια ΜΜΕ πήραν χρήματα και πόσα επί ΣΥΡΙΖΑ, την περίοδο 2015-2019. Μάλιστα, φωτογραφίζοντας την εφημερίδα Documento τόνισε: «Είναι προφανές ότι ο θόρυβος, που έχει ξεκινήσει και συνεχίζεται αυτές τις μέρες, ξεκινά από ένα μέσο ενημέρωσης. Αυτό το μέσο ενημέρωσης είναι γνωστό για τη λάσπη που εκτοξεύει απέναντι στον πρωθυπουργό, στην οικογένειά του, χωρίς κανένα... ντοκουμέντο. Είναι γνωστό για fake news. Επίσης όπως προκύπτει από σημερινά δημοσιεύματα, φέρεται να είναι ένα μέσο το οποίο έχει πάρει, στην προηγούμενη περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, μεγάλα ποσά από τράπεζες και ΔΕΚΟ τα οποία ανέρχονται τουλάχιστον σε ποσό 1,8 εκατομμυρίων ευρώ» είπε και πρόσθεσε: Επομένως λέμε ότι τα ποσά θα δοθούν στη δημοσιότητα όταν ολοκληρωθεί η πληρωμή τους από το Υπουργείο Οικονομικών και παρακαλούμε τον κ.Τσίπρα ο οποίος ενδιαφέρεται για τα ποσά αυτά, να ενημερώσει την ελληνική κοινή γνώμη πόσα χρήματα δόθηκαν στο μέσο με το οποίο ταυτίζεται την περίοδο της διακυβέρνησης του από το 2015 μέχρι το 2019».
https://www.youtube.com/watch?v=XNJn3dOKawE&feature=emb_logo
Ο κ. Πέτσας έβαλε στο στόχαστρο και την εφημερίδα Εστία τονίζοντας: «Προκαλεί τουλάχιστον εντύπωση πως είναι δυνατόν να ταυτίζονται, σαν να έχουν βγει από καρμπόν, πρωτοσέλιδα εφημερίδων οι οποίες κλίνουν στην αριστερά και εκφράζουν σε μεγάλο βαθμό τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ, με εφημερίδες που η... εστία τους βρίσκεται στην κεντροδεξιά. Ποια υπόγεια διαδρομή ενώνει αυτά τα πρωτοσέλιδα;»
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έκλεισε επιμένοντας ότι: «Ο κ. Τσίπρας εφόσον αναρωτιέται για τα ποσά δημόσια και καταθέτει ερώτηση στη Βουλή, πρέπει να δώσει και ο ίδιος πόσα πόσα πήρε η συγκεκριμένη εφημερίδα ή άλλο μέσο, την περίοδο 2015-19. Και αυτό είναι ένα ζήτημα, που πρέπει να το δει σοβαρά και όχι να τοποθετεί τα ποσά μιας καμπάνιας που έσωσε ζωές μαζί με μία προσπάθεια να διαμορφώσει ένα τοπίο, το οποίο χρησιμοποιούσε προκειμένου είτε να ρίχνει λάσπη είτε να κατασκευάζει θέματα, όπως αυτά που έχουμε δει το τελευταίο διάστημα το οποίο αποτελεί αντικείμενο διερεύνησης από την προανακριτική επιτροπή της Βουλής».