ΟΣΕ: Γιατί παραιτήθηκε ο Πρόεδρος Κώστας Σπηλιόπουλος
Ο κύριος Σπηλιόπουλος ο οποίος προέρχεται από το Κίνημα Αλλαγής εξαργύρωσε πολιτικά τον καθοριστικό ρόλο που έπαιξε στις περιφερειακές εκλογές Πελοποννήσου στηρίζοντας τον υποψήφιο της Νέας Δημοκρατίας Νεκτάριο Φαρμάκη έναντι του αντάρτη Πέτρου Τατούλη. Ο κύριος Φαρμάκης έγινε περιφερειάρχης Πελοποννήσου και ο κ. Σπηλιόπουλος πρόεδρος στον ΟΣΕ.
Ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην εποπτεία του οποίου είναι ο ΟΣΕ διέγνωσε από νωρίς αρρυθμίες. Αμφισβητούμενες επιλογές στις τοποθετήσεις στελεχών σε πόστα του οργανισμού. Προβλήματα και καθυστερήσεις στις μελέτες αλλά και τη δημοπράτηση και ολοκλήρωση έργων και μια σειρά προβλημάτων που καθιστούσαν τη συμβίωση σχεδόν αδύνατη.
Η κυβέρνηση θέλει να δρομολογήσει αλλαγές στο μοντέλο διοίκησης του οργανισμού και στην υλοποίηση Σιδηροδρομικών έργων μέσω της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ. Η εταιρεία διαθέτει πολλές μελέτες που παραμένουν στα αζήτητα ενότητας απαραίτητα σιδηροδρομικά έργα δεν προχωράνε με τους σωστούς ρυθμούς.
Εξάλλου ακόμα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρενέβη και σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών ζήτα αλλαγές στο μοντέλο υλοποίησης και παρακολούθησης λόγω της πολύ αρνητικής πορείας των έργων αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Δημοπρατούνται σιδηροδρομικά έργα 350-400 εκατ. ευρώ το 2020
Σε δημοπρατήσεις σιδηροδρομικών έργων που θα φτάσουν 350-400εκατ.ευρώ το 2020 θα προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της ΕΡΓΟΣΕ όπως αποκάλυψε μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Action24.
Συγκεκριμένα ο κ. Καραγιάννης είπε ότι το επόμενο διάστημα θα ανατεθεί το έργο ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο. Παράλληλα σημείωσε ότι γίνεται σχεδιασμός έργων από τις διοικήσεις ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ που εργάζονται από κοινού ώστε να ετοιμάζουν ένα πλάνο έργων. Το αμέσως επόμενο διάστημα και συνολικά μέσα στο 2020 όπως είπε, θα δημοπρατηθούν έργα 350-400εκατ.ευρώ. Στο σύνολο τους τα σιδηροδρομικά έργα που θα δημοπρατηθούν μέχρι το 2023 θα φτάσουν τα 2-3 δισ.ευρώ.
Ο Γενικός Γραμματέας μίλησε για το νέο πακέτο μεγάλων έργων που έχει κόστος 13-15δισ.ευρώ., ενώ για την ωριμότητα των έργων, ο κ.Καραγιάννης δήλωσε πως αυτή την εποχή προσλαμβάνονται οι κατάλληλοι σύμβουλοι ώστε να μπορέσουν να ωριμάσουν και το επόμενο διάστημα να ξεκινήσει η δημοπράτηση τους.
Όπως είπε μάλιστα “σίγουρα δεν γίνεται όλα να δημοπρατηθούν στο δεύτερο εξάμηνο του 2020, αλλά έχουμε ένα προγραμματισμό όπου σταδιακά από φέτος μέχρι το 2023 να τρέξουν αυτά τα έργα για να μπορέσει να κινηθεί η ελληνική οικονομία”.