Κρατική διαφήμιση: Σκάνδαλο καταγγέλλει ο ΣΥΡΙΖΑ για χρηματοδότηση ΜΜΕ με λίστα Πέτσα
Σε νέα ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει πως "τα στοιχεία που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες μέρες για τις χρηματοδοτήσεις των ΜΜΕ είναι εξόχως αποκαλυπτικά. Στη λίστα με τα ΜΜΕ που εισέπραξαν χρήματα από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ, υπάρχουν περισσότερα από 200 παντελώς ανυπόληπτα sites και blogs που δεν είναι καν εγγεγραμμένα στο Μητρώο Online Μedia, όπως προβλέπει ο νόμος. Κάποια από αυτά έχουν χρόνια να ανανεωθούν, ανήκουν σε βουλευτές και πολιτευτές της Ν.Δ. ή συγγενείς τους, ενώ άλλα δεν υφίστανται καν".
Και προσθέτει: "Το φαγοπότι που δεν πρόλαβε να υλοποιήσει η κυβέρνηση με το σκάνδαλο των vouchers, το κάνει τώρα πράξη μοιράζοντας δημόσιο χρήμα σε ανύπαρκτα Μέσα, σε βάρος τόσο των φορολογουμένων όσο και των πραγματικών Μέσων Ενημέρωσης. Μπορεί ο κ. Μητσοτάκης να κρύφτηκε στη Βουλή, ωστόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πρέπει να καταλάβει πως οι ευθύνες του στη συγκεκριμένη υπόθεση ενδεχομένως να μην είναι μόνο πολιτικές. Έστω και τώρα, η κυβέρνηση οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα τη λίστα με τα ποσά που πήρε κάθε Μέσο".
"Αν δεν το πράξει, πρόκειται για ομολογία ενοχής. Οι πολίτες, αλλά και ο ίδιος ο κλάδος των ΜΜΕ, δικαιούνται να γνωρίζουν:
1. Τι ποσό πήρε κάθε Μέσο;
2. Βάσει ποιων κριτηρίων σε σχέση με τον αριθμό εργαζομένων και την επισκεψιμότητα/αναγνωσιμότητα δόθηκε αυτή η ενίσχυση;
3. Διατέθηκε τελικά ολόκληρο το ποσό των 20 εκατ. ευρώ; Αληθεύουν οι πληροφορίες περί «επιστροφών» προς την εταιρία που τα μοίρασε;
4. Ισχύουν, τέλος, οι πληροφορίες ότι δόθηκαν 800.000 ευρώ σε ένα και μόνο Μέσο;
Οι πολίτες απαιτούν απαντήσεις. Στην κυβέρνηση πρέπει να καταλάβουν ότι τα δημόσια ταμεία δεν είναι κουμπαράς τους. Αν θεωρούν ότι η συγκεκριμένη σκανδαλώδης υπόθεση θα ξεχαστεί έτσι εύκολα, είναι γελασμένοι".
Διαφοροποίηση και εντός της ΝΔ
Η πίεση δεν είναι μόνο από την αντιπολίτευση, αλλά και εντός της κυβέρνησης. Μιλώντας στο Kontra 24, ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ, Σταύρος Κελέτσης, δήλωσε πως ο ίδιος θα ήθελε να δοθούν στη δημοσιότητα και τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε ΜΜΕ. "Τα χρήματα δεν τα μοίρασε ο Πέτσας ή η κυβέρνηση" είπε ο κ. Κελέτσης, ενώ ανέφερε πως δόθηκαν βάσει ενός "συνδυασμού κριτηρίων". "Σε δεύτερη φάση θα ήταν καλό να δοθούν στη δημοσιότητα και τα ποσά, εγώ θα ήθελα να δοθούν" σημείωσε.
Ερώτηση στην Κομισιόν
Στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ το θέμα. Ο επικεφαλής της ομάδας των ευρωβουλευτών του και αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Δημήτρης Παπαδημούλης, απευθύνει ερώτηση στην Κομισιόν, όπου αναφέρονται τα εξής: “Στη μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης”. Προσθέτει πως η διάθεση των κονδυλίων έγινε “μέσω εταιρείας που ανέλαβε – με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής – την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας.
Σύμφωνα με την λίστα των χρηματοδοτήσεων, τα χρήματα έχουν δοθεί σε ιστοτόπους, με άγνωστα κριτήρια. Πολλά ερωτήματα προκαλεί η επιδότηση του σαιτ protieidisi.gr, που φαίνεται να δημιουργήθηκε… μαζί με την επιδότηση. Ο μάνατζερ βρίσκεται στη λίστα και με το σαιτ, pokaliptikalive.gr, όπου αναρτώνται εκπομπές που παράγει σε τοπικής εμβέλειας κανάλια.
Όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών, που έχει αναδείξει το θέμα, στους επιδοτηθέντες βρίσκονται blogs, άγνωστου ιδιοκτήτη, sites που έχουν να ανανεωθούν από πέρυσι όπως το αγροτικό paragogi.net. Ένα σαιτ, ονόματι argolikianaptiksi.gr, έχει πέσει, ενώ άλλα έχουν μηδενική επισκεψιμότητα. Στο μεταξύ, τα μηνύματα κοινωνικού περιεχομένου ή για λόγους δημόσιας υγείας, μπορούν να προβάλλονται χωρίς επιβάρυνση από τα ΜΜΕ, σύμφωνα με την νομοθεσία.