ΣΥΡΙΖΑ Aegean: Ναι στην χρηματοδότηση της εταιρείας με σαφείς όρους και προϋποθέσεις
Τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να συνοδεύουν την κρατική χρηματοδότηση της Aegean περιγράφει με ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Όπως αναφέρει, ο ΣΥΡΙΖΑ αναγνωρίζει την ανάγκη συνέχισης του πτητικού έργου της Aegean, όπως και τη σημασία της ενίσχυσης της εταιρείας για τη διατήρηση και των θέσεων εργασίας, σε μια πολύ δύσκολη στιγμή για την ελληνική οικονομία και ως εκ τούτου χαρακτηρίζει «εύλογη» την απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει με 120 εκατ. ευρώ κρατικής χρηματοδότησης την αεροπορική εταιρεία.
Αρκεί, προσθέτει, να γίνει με σαφείς όρους και προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα:
- Η κυβέρνηση οφείλει να προστατεύσει το δημόσιο συμφέρον. Η κρατική ενίσχυση πρέπει να συνοδεύεται από απόκτηση μετοχών από το Δημόσιο και όχι μόνο δικαιωμάτων (warrants).
- Η κρατική χρηματοδότηση πρέπει να συνοδεύεται από σαφή δέσμευση από πλευράς της εταιρείας για διατήρηση των θέσεων και των σχέσεων εργασίας.
Κλείνοντας ωστόσο επισημαίνει: «Θα περιμέναμε από την κυβέρνηση να επιδεικνύει την ίδια ευαισθησία και αντανακλαστικά για χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που εδώ και οχτώ μήνες βρίσκονται στο χείλος της καταστροφής και που αντί για επιχορηγήσεις και μη επιστρεπτέα ενίσχυση, στη συντριπτική τους πλειοψηφία είτε δεν έχουν πάρει ούτε ένα ευρώ είτε έχουν λάβει μονάχα κάποια δάνεια με τη μορφή της επιστρεπτέας ενίσχυσης, αυξάνοντας έτσι το ιδιωτικό τους χρέος».
Aegean για την κρατική ενίσχυση: Η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την ΕΕ
Στο τελικό στάδιο συζητήσεων με τις ελληνικές αρχές αναφορικά με τη συμφωνία πακέτο που συμπεριλαμβάνει και τη χορήγηση κρατικής ενίσχυσης στην εταιρεία βρίσκεται η Αεροπορία Αιγαίου Α.Ε., λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας στον κλάδο των αερομεταφορών, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωσή της, σε συνέχεια των δηλώσεων του κυβερνητικού εκπροσώπου, Στέλιου Πέτσα.
Η συμφωνία, συνεχίζει η ανακοίνωση, θα πρέπει να λάβει την έγκριση της αρμόδιας γενικής διεύθυνσης της Ε.Ε. με την οποία έχουν γίνει ήδη διερευνητικές επαφές προκειμένου να οριστικοποιηθεί, όπως έχει γίνει κατά τους προηγούμενους μήνες και σε πολλές άλλες μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η AEGEAN θα ενημερώσει το επενδυτικό κοινό σύμφωνα με τις υποχρεώσεις πληροφόρησης και διαφάνειας που υπέχει αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
Πέτσας: Κρατική στήριξη 120 εκ. ευρώ στην αεροπορική εταιρία
Μέχρι σήμερα η Aegean είναι η μόνη μεγάλη αεροπορική στην Ευρώπη που δεν έχει λάβει άμεση οικονομική υποστήριξη από το κράτος, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον ανταγωνισμό με τους διεθνείς ομολόγους της. Σύμφωνα μάλιστα με αναλυτές του κλάδου, οι όροι για την παροχή της στήριξης είναι ιδιαιτέρως αυστηροί σε σχέση με τα μοντέλα που χρησιμοποιήθηκαν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών σήμερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανακοίνωσε σχέδιο κρατικής στήριξης της αεροπορικής εταιρείας Aegean με κεφάλαια ύψους 120 εκατομμυρίων ευρώ, με τη συμμετοχή και των μετόχων της.
https://www.youtube.com/watch?v=JPNjB_3oo2Q
«Σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, με βάση τον κατά το δυνατόν δίκαιο επιμερισμό των βαρών μεταξύ Κράτους και ιδιωτών μετόχων, προχωρά η κυβέρνηση, δρομολογώντας την στήριξη της εταιρείας Aegean, του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της χώρας μας που πλήττεται εξαιτίας των συνεπειών της πανδημίας στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα και ειδικότερα τις μετακινήσεις και τον τουρισμό. Το σχέδιο κρατικής στήριξης της αεροπορικής εταιρίας, θέτει ως αναπόσπαστο κομμάτι την κεφαλαιακή ενίσχυση της Aegean με τη συμμετοχή και των μετόχων της. Αξιολογείται ήδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επίσημη έγκριση από τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Πέτσα το συνολικό ύψος της κρατικής στήριξης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ και προβλέπεται ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα με τα 120 εκατ. ευρώ του κράτους, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean. Όπως σημείωσε το ποσό αυτό είναι πολύ χαμηλότερο, συγκριτικά με τη στήριξη αξίας άνω των 32 δισ. ευρώ που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν, έως σήμερα, αθροιστικά άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες του κλάδου των αερομεταφορών.
Παράλληλα, το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ειδικά δικαιώματα προαίρεσης (τύπου warrants), για αγορά μετοχών της εταιρείας, τα οποία θα δικαιούται να ασκήσει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε ορισμένο χρονικό διάστημα.