Συγκλονιστική αποκάλυψη Ακρίτα: Όταν ο Μίκης Θεοδωράκης αποχαιρέτησε τον Μάνο Χατζιδάκι στο νεκροτομείο του Ευαγγελισμού [pics]
Σε μία αποκάλυψη για τους δυο θρύλους της ελληνικής μουσικής προχώρησε πριν από λίγο η Σύλβα Ακρίτα, δημοσιοποιώντας ένα κείμενο που της εμπιστεύτηκε ο Μίκης Θεοδωράκης. Στις 15 Ιουνίου συμπληρώθηκαν 26 χρόνια από τον θάνατο του Μάνου Χατζιδάκι. Κατέληξε στις 15 Ιουνίου 1994 μετά από οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου.
Η είδηση μεταδόθηκε αστραπιαία και βύθισε σε θλίψη τους Έλληνες. Με αφορμή αυτή την επέτειο ο Μίκης Θεοδωράκης, αποφάσισε να μοιραστεί ένα μεγάλο μυστικό από τη σχέση του με τον Χατζηδάκι και το έκανε στέλνοντας μία επιστολή στη Σύλβα Ακρίτα.
Εκείνη, με τη σειρά της, ζήτησε την άδειά του και το μοιράστηκε μέσω της σελίδας της στο Facebook με όλο τον κόσμο.
Ως σπαρακτικό κείμενο το προλογίζει η πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και μητέρα της Έλενας Ακρίτα. Στην ανάρτηση της περιγράφει ένα γεγονός που δεν ήταν γνωστό μέχρι σήμερα. Αναφέρει πως μετά τον θάνατο του Μάνου Χατζηδάκι, δεν επετράπη στον Μίκη Θεοδωράκη να τον δει, όπως το ζήτησε. Εκείνος όμως βρήκε τρόπο, έφτασε κοντά του και ήταν εκείνος, σύμφωνα με τα λεγόμενά του που έκλεισε τα μάτια του σπουδαίου μουσικού.
«Του έκλεισα το στόμα, τον κοίταζα στα μάτια, του χάιδεψα τα μαλλιά και του μιλούσα... Τέλος, του έκλεισα τα μάτια», γράφει χαρακτηριστικά.
Ο Χατζιδάκις εκτός από κορυφαίος συνθέτης και ποιητής, ήταν ο πρώτος που με το έργο του κατάφερε να «παντρέψει» τη λόγια μουσική με τη λαϊκή και αναγνωρίζεται ως σημαντικό κειμήλιο της νεότερης πολιτιστικής μας κληρονομιάς
Ο Μάνος Χατζιδάκις έχει χαρακτηριστεί ως «η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυϊα της Ελλάδας». Το 1961 κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» από την ταινία «Ποτέ την Κυριακή» του Ζυλ Ντασέν.
Ο ίδιος θεωρούσε ότι τα «Παιδιά του Πειραιά» δεν ήταν αντιπροσωπευτικό τραγούδι της μουσικής του και δυσανασχετούσε όταν το άκουγε στο ραδιόφωνο. Το είχε γράψει ύστερα από πολλές πιέσεις των συντελεστών της ταινίας. Με την πρώτη ευκαιρία πούλησε τα δικαιώματα του τραγουδιού για να φτιάξει τα δόντια του που του τα είχαν σπάσει την περίοδο της κατοχής.