Αυτό είναι το ηλεκτροκίνητο όχημα του Κυριάκου Μητσοτάκη
Μητσοτάκης - ηλεκτροκίνητο όχημα: Το "καλό παράδειγμα", ενισχύοντας παράλληλα το "πράσινο" προφίλ του, φαίνεται πως δίνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, επιλέγοντας ώς αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του ενα ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Peugeuot με μηδενική εκπομπή ρύπων. Το αυτοκίνητο περιλαμβάνεται ανάμεσα στα 50 ηλεκτροκίνητα που διατίθενται στους βουλευτές και είναι ένα από τα μικρά μοντέλα της Γαλλικής εταιρίας, αφού πρόκειται για το Peugeuot e-208.
Να σημειωθεί μάλιστα ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν ειναι ο μόνος από τα μέλη της κυβέρνησης που έχουν επιλέξει ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του. Ανάμεσα στα μέλη του υπουργικού Συμβουλίου που έχουν κάνει την ίδια επιλογή περιλαμβάνεται ο Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης η βουλευτής Νόνη Δούνια και άλλοι. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτό τον κατάλογο και ο ύπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης που επίσης επέλεξε ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.
Αξίζει να θυμήσουμε ότι στις αρχές του Δεκεμβρίου ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας ανακοίνωσε πως οι βουλευτές θα προχωρήσουν σε μία συμβολική κίνηση για την προστασία του περιβάλλοντος: Πενήντα από αυτούς που εκλέγονται στις περιφέρειες της Αθήνας θα προμηθευθούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, για τις μετακινήσεις τους. Τα 50 ηλεκτρικά οχήματα, δηλαδή το 1/6 των οχημάτων που διατίθενται στην Εθνική Αντιπροσωπεία κάθε κοινοβουλευτική περίοδο για να καλύψουν τις ανάγκες μετακίνησης των 300 βουλευτών, επισήμανε πως δεν θα εκπέμπουν ρύπους. Μάλιστα για την ενεργειακή εξυπηρέτηση των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, στην Βουλή έχουν ήδη κατασκευαστεί υποδομές φόρτισης σε δύο σημεία. Τα 50 ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα πρόκειται να διατεθούν σε βουλευτές που εκλέγονται στην Αττική ώστε να μπορούν να εξυπηρετηθούν από την περιορισμένη αυτονομία τους σε σχέση με τα βενζινοκίνητα με δεδομένο ότι στην χώρα δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη δίκυτο υποδομών. Επίσης στις 20 Δεκεμβρίου ο υπουργός Περιβάλλοντος Κωστής Χατζηδάκης την απόκτηση από το υπουργείο του τριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τριών ηλεκτρικών ποδηλάτων. Μάλιστα ο κ. Χατζηδάκης επισήμανε χαρακτηριστικά πως «έχουμε μια φιλόδοξη πράσινη ατζέντα και πρέπει να δίνουμε καθημερινά αποδείξεις ότι εννοούμε αυτά που λέμε».
Πάντως αν και για τους βουλευτές είναι εφικτή η προμήθεια ηλεκτρονικών αυτοκινήτων δεν ισχύει το ίδιο για τους πολίτες. Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση που πραγματοποήθηκε στην Βουλή για το θέμα από την γενική γραμματέα του τομέα ενέργειας, Αλεξάνδρα Σδουκου θα χρειαστούν ακόμη χρόνια για. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «το κόστος της μπαταρίας των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων θα μειώνεται σταδιακά, ώστε το 2025 ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να είναι ανταγωνιστικό στην τιμή σε σχέση με ένα συμβατικό». Έως τότε το υπουργείο Περιβάλλοντος ελπίζει πως θα αυξηθεί το ποσοστό της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από το 0,3% που είναι σήμερα κοντά στο 9% και θα δημιουργηθεί ένα στοιχειώδες δίκτυο φόρτισης των αυτοκινήτων. Έως στιγμής η απουσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα δυσκολεύει το ζήτημα της ανεύρεσης επενδυτών προκειμένου να διαμορφώσουν ηλεκτρικό δίκτυο κάτι που το υπουργείο Ενέργειας σκοπεύει να αντιμετωπίσει με την παροχή επενδυτικών κινήτρων.